4D Wand Program vjernosti

VAŽNO!!! - Prije nego proučite upute za korištenje pojedinog Programa vjernosti, molimo da obratite pažnju na sljedeći tekst:

Zakonodavac je vrlo jasno odredio da svi kupci (fizičke osobe) trebaju uživati jednak tretman po pitanju cijena i uvjeta prodaje. Dakle, nije dozvoljeno prodati nešto u trgovini za 100 € jednom maloprodajnom kupcu, a drugom isto za 80 € ili 120 €. Na ovu problematiku smo ukazivali u našem 4D Wand infou Br.436  - Popusti/Rabati u maloprodaji. Ako već niste, savjetujemo da proučite navedeni 4D Wand info. Korisnici su tražili i mi smo isprogramirali Program vjernosti (popularno Loyalty program), no korištenje programa vjernosti je potencijalno u suprotnosti s voljom Zakonodavca da su svi kupci jednaki. Uvođenjem programa vjernosti dolazimo do toga da su neki pojedinci ili skupina njih (članovi programa vjernosti) cijenama i/ili popustima potencijalno u prednosti pred onima koji to nisu. Stoga savjetujemo da temeljito proučite relevantne pravne propise prije konačne odluke o uvođenju programa vjernosti u Vaše poslovanje.

Prateći trendove i ekspanziju brojnih programa vjernosti koji su postali ključni alati za trgovine diljem svijeta u njihovim nastojanjima da zadrže postojeće kupce i privuku nove, u veljači 2016. godine pustili smo u promet novi modul 4D Wanda - Program vjernosti. 4D Wand Program vjernosti, kao marketinški program, ne samo da kupcima pruža nagradu za lojalnost, već stvara i osjećaj povezanosti između kupaca i trgovina. U današnjem izuzetno konkurentnom okruženju, značajka Programa vjernosti je da pruži trgovcima mogućnost prilagodbe i personaliziranja marketinških strategija kako bi bolje odgovarali potrebama i preferencijama svojih kupaca.

4D Wand Program vjernosti temelji se na jednostavnom konceptu - nagraditi kupce za njihovu vjernost i potaknuti ih da se redovito vraćaju te istovremeno sakupljati vrijedne podatke i pružati personalizirane ponude koje privlače kupce natrag u svoje prodavaonice ili na svoje web stranice.
Dalje na ovoj stranici opisat ćemo najvažnije aspekte 4D Wand Programa vjernosti s posebnim naglaskom na podešavanje i funkcioniranje svakog mehanizma posebno, uključujući prikupljanje i trošenje nagrada.

Opće napomene, preduvjeti i funkcionalnosti

Prvi i osnovni preduvjet za uspješno implementiranje i korištenje 4D Programa vjernosti je, osim posjedovanja licence za modul, da sve poslovnice (prodajna mjesta) na kojima korisnik želi implementirati 4D Wand program vjernosti, moraju biti on-line. Nema načina da program vjernosti radi na off-line POS blagajnama.
4D Wand program vjernosti je integriran u cijeli 4D Wand tako da se možete koristiti na 4D POS blagajnama kao i u drugim modulima (Veleprodaja, Maloprodaja, 4D Wand IMC).
 S obzirom na to da program vjernosti ovisi o različitim načinima sakupljanja bodova vjernosti, kao i različitim načinima iskorištavanja bodova programa vjernosti, napravili smo 8 različitih mehanizama:

VAŽNO!!! - Odabir mehanizma je prvi i najvažniji početni korak prije operativnog rada. Tek nakon odabira mehanizma korisnik može pristupiti dodjeljivanju kartice vjernosti konkretnim osobama iz adresara.

Mehanizam 1

skupljaju se € (x € = y bodova);

bodovi se troše kao da su € (iznos popusta = broj bodova = iznos €).

Mehanizam 2

skupljaju se € (x € = y bodova);

prilikom skupljanja popusti se automatski dodjeljuju po rangovima definiranim u parametrima programa;

popusti i bodovi se ne resetiraju automatski;

popust vrijedi od prvog sljedećeg računa nakon što je kupac prešao prag ranga.

Mehanizam 3

skupljaju se € (x € = y bodova)

prilikom skupljanja popusti se dodjeljuju po rangovima

bodovi se skupljaju u periodu

popust vrijedi nakon obrade prošlog perioda i vrijedi do sljedeće obrade (godine, n mjeseci i sl..)

Mehanizam 4

skupljaju se € (x € = y bodova)

bodovi se skupljaju u periodu

popust se dodjeljuje tako da:

od prvog sljedećeg računa nakon što je kupac prešao prag ranga ako je veći od popusta koji je odobren za period

na kraju perioda se resetiraju bodovi i dodjeljuje minimalni popust za sljedeći period

Mehanizam 5

bodovi se skupljaju po rangovima (za kupnju preko ranga x se dobije y bodova)

prilikom skupljanja popusti se dodjeljuju po rangovima

popusti i bodovi se ne resetiraju automatski

popust vrijedi od prvog sljedećeg računa nakon što je kupac prešao prag ranga

Mehanizam 6

bodovi se skupljaju po rangovima (za kupnju preko ranga x se dobije y bodova)

bodovi se skupljaju u periodu

popust vrijedi nakon obrade prošlog perioda i vrijedi do sljedeće obrade (godine, n mjeseci i sl..)

Mehanizam 7

skupljaju se € (x € = y bodova)

bodovi se troše po definiranim rangovima i time se ostvaruje popust i umanjuju preostali bodovi

Mehanizam 8

bodovi se skupljaju po rangovima (za kupnju preko ranga x se dobije y bodova)

bodovi se troše po definiranim rangovima i time se ostvaruje popust i umanjuju preostali bodovi

Proces prikupljanja i iskorištavanja bodova 4D Wand programa vjernosti maksimalno je automatiziran te iziskuje minimalni angažman operatera prilikom prodaje poznatom kupcu, članu programa vjernosti.
Matična tvrtka i sestrinske tvrtke mogu koristiti različite mehanizme skupljanja i trošenja bodova programa vjernosti.
 Omogućili smo korisnicima da biraju hoće li kupac morati imati neku izrađenu karticu vjernosti i pokazati je prilikom kupovine ili će moći kupovati bez posebne identifikacija jednostavno predstavljajući se imenom.
 Sukladno prethodnom, a u ovisnosti od izbora, mogu se organizirati obiteljske skupine koje zajedno skupljaju bodove Programa vjernosti na zajednički račun.
 Šifra/broj ispisan na kartici 4D Wand programa vjernosti može biti proizvoljne dužine.
 Šifra/broj ispisan na kartici može biti i u obliku bar koda kako bi se ubrzao izbor korisnika Programa vjernosti.
 Omogućeno je skupljanje po sredstvima plaćanja (npr. za gotovinu 1 € = 1 bod, za kartice 2 € = 1 bod, za neko sredstvo plaćanja može biti i 0 bodova bez obzira na iznos).

VAŽNA NAPOMENA – osim podešavanja parametara programa vjernosti, potrebno je definirati osobe (članove) i dodijeliti im brojeve kartica vjernosti. Upute za to potražite na ovoj poveznici.

Tabela

Pozivom s glavnog izbornika 4D Wanda ikone Program vjernosti otvara se tabela Korisnici programa vjernosti koja nudi kompletan uvid u stanje svakog korisnika programa vjernosti. Tabelu je moguće sortirati i pretraživati po:

Broju kartice,

Prezimenima,

Imenima i

Komitentima.

Na tabeli se mogu vidjeti, unositi i mijenjati kontakt podaci korisnika programa vjernosti, njegovi dokumenti i bodovi koje je ostvario po tim dokumentima, kao i stavke (robe i usluge) koje su na tim dokumenta.

Alatna traka

Na alatnoj traci nalaze se ikone koje se najčešće koriste i time osiguravaju brz pristup traženoj informaciji ili željenoj operaciji. Pored lokatora, polja koje služi za brzo pronalaženje sloga u bazi podataka, nalazi se standardne ikone za označavanje i prikaz označenih slogova. Osim uobičajenih ikona tu se nalaze i ikone specifične za modul 4D Program vjernosti: Kartica vjernosti, Statistika po karticama, Statistika po artiklima

Padajući izbornici

Pročitajte malo više o tabelama i padajućim izbornicima. Podsjetite se bitnih elemenata unosa podatka, kretanja u programu, korištenju tastature tj. općenitih generalnih napomena.

Osobe - osim standardnih opcija Unos, Izmjena, Brisanje osvijetljene osobe ovdje možete pronaći izbornike karakteristične samo za modul Programa vjernosti kao što su:

Program vjernosti

Parametri programa vjernosti

Detaljno pojašnjenje ostalih izbornih linija u padajućem izborniku Osobe potražite na ovoj poveznici.
 Označavanje - nudi sve mogućnosti kao i ikone koje su namijenjene za to. Detaljno pojašnjenje za označavanje kao i opciju Višestruko označavanje potražite na ovoj poveznici.
Pregled - je istovjetan na svim tabelama dokumenata što ne znači da sa svake tabele ima smisla pozivati neke od opcija. Naime, neke klase dokumenata nemaju određene elemente, ili ne služe određenoj svrsi, pa se njihovim pozivanjem neće dogoditi nikakva akcija. Npr. na tabeli ponuda pozivanje pregleda dokumenata neuključenih u porezni obračun. Više o izbornim linijama u padajućem izborniku Pregled potražite na ovoj poveznici.
Akcije - nudi procese koji se mogu odraditi na osobi:

Pošalji eMail osobi

Otvori Google Map na adresi osobe

Sumiraj sve bodove

Popuni za godinu

Zabrana korištenja kartice vjernosti

Statistika - nudi trenutno dvije mogućnosti:

Statistika po brojevima kartica - njenim odabirom otvara se forma za unos perioda koji se želi promatrati. Konačni rezultat daje pregled (brojčani i grafički) o broju kartice, imenu i prezimenu vlasnika, njegovoj adresi, stanju bodova, ostvarenom popustu, datumu kupovine, prometu kartice, ukupno sakupljenim bodovima i ukupnom iznosu popusta. Za daljnju manipulaciju podacima dovoljno je kliknuti na ikonu Export u Excel i svi podaci bit će prebačeni u MS Excel.

Statistika po artiklima - njenim odabirom otvara se forma za unos perioda i ostalih elemenata namijenjenih za filtriranje, bilo da se radi o pojedinoj osobi, pojedinom artiklu, skladištu, klasifikaciji (klase, grupe, podgrupe) ili atributima (1-4). Konačni rezultat daje pregled (brojčani i grafički) o količini artikala, promet kartice i iznos popusta.

Podešavanje pojedinih mehanizama programa vjernosti:

Za odabir mehanizma koji će koristiti 4D Wand Program vjernosti potrebno je s glavnog izbornika 4D Wanda startati modul Program vjernosti. Na tabeli Korisnici programa vjernosti odaberite padajući izbornik Osobe --> Postavke programa vjernosti.

Mehanizam 1 – sakupljaju se bodovi na principu x € = y bodova i ostvareni bodovi se automatski zamjenjuju za € prilikom naredne kupovine. U postavkama mehanizma 1 programa vjernosti određuju se:

Otvorena forma Postavke programa vjernosti nudi tri tabulatora: Opći podaci, Sakupljanje bodova i Ostvarivanje popusta. Pažljivo čitajte teksta na formama jer će to uvelike doprinijeti razumijevanju odabranog mehanizma i općenitog funkcioniranja programa vjernosti.

Opći podaci

Sakupljanja bodova

Na gornjem primjeru, za potrošenih 200€ evidentirat će se 20 bodova. Moguća je razrada i po sredstvima plaćanja i po načinima plaćanja.

Ostvarivanje popusta

Po gore definiranom faktoru trošenja, 1 bod će dodijeliti popust od 1 € prilikom naredne kupovine. Proces trošenja bodova i dodjele popusta prilikom kupovine odvija se automatski.

Kod trošenja bodova potrebno je skenirati karticu vjernosti (ili odabrati osobu iz imenika ako je navedena opcija omogućena u postavkama programa vjernosti) čime će se račun automatski umanjiti prije zaključenja računa na 4D POS blagajni.

Prije zaključenja računa, korisnik je imao 1 bod, te je isti automatski, sukladno ranije definiranim parametrima, umanjio ukupan iznos računa za 1€.

Mehanizam 2 - Sakupljaju se bodovi na principu x € = y bodova i ostvarenim bodovima se automatski ulazi u određeni rang temeljem kojega se automatski obračunava odgovarajući popust prilikom naredne kupovine.

Otvorena forma Postavke programa vjernosti nudi tri tabulatora: Opći podaci, Sakupljanje bodova i Ostvarivanje popusta. Pažljivo čitajte teksta na formama jer će to uvelike doprinijeti razumijevanju odabranog mehanizma i općenitog funkcioniranja programa vjernosti.

Opći podaci

Sakupljanja bodova

Na gornjem primjeru, za potrošenih 200€ evidentirat će se 20 bodova. Moguća je razrada i po sredstvima plaćanja i po načinima plaćanja.

Ostvarivanja popusta

Moguće je definirati i osnovni popust za učlanjenje u program vjernosti. Moguće je definirati 7 rangova, no nije obavezno popuniti svih 7 rangova. Kada kupac skupi dovoljno bodova preko 7 ranga, nadalje se primjenjuje popust najvećeg ranga (u gornjem primjeru trajno ima 35% popusta). Popust se obračunava automatski, i bodovi se skupljaju bez vremenskog ograničenja.

Prilikom obrade računa potrebno je skenirati karticu vjernosti (ili odabrati osobu iz imenika ako je navedena opcija omogućena u postavkama programa vjernosti) te će se račun automatski umanjiti prije zaključenja računa na 4D POS kasi ili u 4D Wand-u po definiranim uvjetima. Ako kupac nije sakupio dovoljno bodova za prijelaz prvog ranga, primjenjuje se osnovni popust ako je isti definiran.

U primjeru u nastavku kupac je od ranije imao sakupljeno 250 bodova, te kod kupovine automatski ostvaruje popust od 5% (u prvom rangu je):

 

Mehanizam 3 - Sakupljaju se bodovi na principu x € = y bodova u unaprijed definiranom periodu (godina, mjesec, 3 mjeseca…). Nakon proteka perioda, bodovi se obrađuju i kupac ostvaruje odgovarajući popust sukladno definiranim rangovima i broju bodova skupljenih u prethodnom periodu (npr. prethodnoj godini). Ostvareni popust vrijedi cijeli naredni period (npr. godinu).

Za ovaj mehanizam bitno je naglasiti da se periodi ne odnose na broj dana, već godine, kvartale i sl… Npr., ako ste definirali da je period 1 godina, nakon otvaranja nove godine (narednog perioda) u 4D Wandu potrebno je u novootvorenoj godini pustiti obradu (Akcije --> Sumiraj sve bodove), kako bi program sumirao bodove ostvarene u prethodnom periodu i dodijelio odgovarajući popust za naredni period.

Npr. nakon otvaranja 2024. godine potrebno je pozvati sumiranje bodova u novootvorenoj 2024. godini kako bi program sumirao bodove ostvarene u 2023. godini i dodijelio popust koji vrijedi cijelu 2024. godinu. Iznimno je bitan tren sumiranja, jer ako sumiranje pozovete npr. 31.12.2023., program će uzeti u obzir bodove ostvarene u 2022. g., a ne 2023. stoga budite oprezni u kojem trenutku i u kojoj radnoj godini sumirate bodove.

Otvorena forma Postavke programa vjernosti nudi tri tabulatora: Opći podaci, Sakupljanje bodova i Ostvarivanje popusta. Pažljivo čitajte teksta na formama jer će to uvelike doprinijeti razumijevanju odabranog mehanizma i općenitog funkcioniranja programa vjernosti.

Opći podaci

Sakupljanje bodova

Na gornjem primjeru, za potrošenih 200€ evidentirat će se 20 bodova. Moguća je razrada i po sredstvima plaćanja i po načinima plaćanja.

Ostvarivanje popusta

Moguće je definirati i osnovni popust za učlanjenje u program vjernosti. Moguće je definirati 7 rangova, no nije obavezno popuniti svih 7 rangova. Kada kupac skupi dovoljno bodova preko 7 ranga, nadalje se primjenjuje popust najvećeg ranga (u gornjem primjeru najviše može ostvariti 17 % popusta). Popust se obračunava nakon obrade prethodnog perioda (Akcije --> Sumiraj sve bodove) i vrijedi za naredni period, kako je opisano u uvodu mehanizma 3.

U narednom primjeru, kupovina se odvija u 2023. godini, a kupac je temeljem prometa u prethodnom periodu (2022. godini) ostvario 2972 boda i pripada mu pravo na 11% popusta tijekom cijelog narednog perioda (2023. g.):

Bitno je pojasniti da će kupac iz našeg primjera i dalje imati 11% i ako tijekom aktualnog perioda sakupi dovoljno bodova za veći rang. Bodovi se ne prenose iz perioda u period, odnosno kada nastupi naredni period (npr. 2024. godina), obradom se sumiraju bodovi sakupljeni tijekom prethodnog perioda (2023. g.) i kupac može ostvariti manji ili veći popust, ovisno o prometu. Dakle, bodovi se ne zbrajaju po periodima već se nakon sumiranja resetiraju.

Mehanizam 4 - Sakupljaju se bodovi na principu x € = y bodova u unaprijed definiranom periodu (godina, mjesec, 3 mjeseca…). Popust se dodjeljuje od prvog sljedećeg računa nakon što je kupac prešao rang. Na kraju perioda, obradom se bodovi sumiraju (i resetiraju) te se za naredni period primjenjuje stečeni popust po broju ostvarenih bodova. Razlika u odnosu na mehanizam 3 jest ta što je kod mehanizma 4 moguće tijekom perioda prijeći u viši rang i sukladno tome ostvariti veći popust.

Bitno je naglasiti da se periodi ne odnose na broj dana, već godine, kvartale i sl… Npr., ako ste definirali da je period 1 godina, nakon otvaranja nove godine (narednog perioda) u 4D Wand-u potrebno je u novootvorenoj godini pustiti obradu (Akcije --> Sumiraj sve bodove), te će program sumirati bodove ostvarene u prethodnom period, resetirati ih i dodijeliti odgovarajući popust za naredni period.

Otvorena forma Postavke programa vjernosti nudi tri tabulatora: Opći podaci, Sakupljanje bodova i Ostvarivanje popusta. Pažljivo čitajte teksta na formama jer će to uvelike doprinijeti razumijevanju odabranog mehanizma i općenitog funkcioniranja programa vjernosti.

Opći podaci

Sakupljanje bodova

Na gornjem primjeru, za potrošenih 200€ evidentirat će se 20 bodova. Moguća je razrada i po sredstvima plaćanja i po načinima plaćanja.

Ostvarivanje popusta

Moguće je definirati i osnovni popust za učlanjenje u program vjernosti. Moguće je definirati 7 rangova, no nije obavezno popuniti svih 7 rangova. Kada kupac skupi dovoljno bodova preko 7 ranga, nadalje se primjenjuje popust najvećeg ranga (u gornjem primjeru najviše može ostvariti 18 % popusta). Nakon obrade prethodnog perioda (Akcije --> Sumiraj sve bodove), obračunava se pripadajući popust sukladno sakupljenim bodovima u prethodnom periodu i vrijedi za naredni period. Ako kupac tijekom perioda skupi dovoljno bodova za veći rang, isti će se automatski dodijeliti.

U narednom primjeru, kupovina se odvija u 2023. godini, a kupac je temeljem prometa u prethodnom period (2022. godini) ostvario 240 bodova i pripada mu pravo na 11% popusta:

Međutim, idućom ovom kupovinom stječe novih 311 bodova u ovom periodu, što znači da će se kod naredne kupovine automatski obračunati popust 3. ranga, odnosno 13%:

Ako kupac u ovom period više ne bi imao niti jednu kupovinu, obradom u narednom periodu (naredne godine) ostvario bi startni popust za naredni period od 13% (temeljem 398 bodova iz prethodnog perioda), te u narednom periodu kreće sa sakupljanjem bodova od nule te tijekom perioda, ako skupi dovoljno bodova, može ući u viši rang kao u ovom primjeru, ili pasti niže.

Mehanizam 5 - Bodovi se skupljaju po rangovima (za kupnju preko ranga x se dobije y bodova). Prilikom skupljanja popusti se dodjeljuju po rangovima, popusti i bodovi se ne resetiraju automatski, popust vrijedi od prvog sljedećeg računa nakon što je kupac prešao prag ranga.

Otvorena forma Postavke programa vjernosti nudi tri tabulatora: Opći podaci, Sakupljanje bodova i Ostvarivanje popusta. Pažljivo čitajte teksta na formama jer će to uvelike doprinijeti razumijevanju odabranog mehanizma i općenitog funkcioniranja programa vjernosti.

Opći podaci

Sakupljanje bodova

Osnovni omjer sakupljanja – upisuje se omjer sakupljanja bodova za račune manje od prvog praga. Npr. u gornjem primjeru, za račun manji od 50€, potrebno je potrošiti 45€ da bi se ostvario 1 bod.

Rangovi sakupljanja – na primjeru prvog ranga, ako je iznos računa od 50€ do 200€, kupac će za svakih potrošenih 40€ ostvariti 1 bod, tako da će npr. kupovina od 123€ rezultirati s 3 ostvarena boda, itd… Nije obavezno definiranje svih rangova.

Ostvarivanje popusta

Moguće je definirati i osnovni popust za učlanjenje u program vjernosti. Popust se automatski obračunava nakon što kupac ispuni uvjete za određeni prag. Daljnjim sakupljanjem bodova kupac ulazi u viši rang, sukladno zadanim parametrima. Bodovi se sakupljaju trajno.

U nastavku primjer obračuna popusta prilikom korištenja kartice vjernosti:

Dakle, kupac je od ranije imao sakupljenih 19 bodova te mu isti kod ove kupovine nose 9% popusta (prvi rang).

Mehanizam 6 - Bodovi se skupljaju po rangovima (za kupnju preko ranga x se dobije y bodova) i u periodu (godina, mjesec, n mjeseci…) . Nakon proteka perioda, bodovi se obrađuju i kupac ostvaruje odgovarajući popust sukladno definiranim rangovima i broju bodova skupljenih u prethodnom periodu (npr. prethodnoj godini). Ostvareni popust vrijedi cijeli naredni period (npr. godinu).

Bitno je naglasiti da se periodi ne odnose na broj dana, već godine, kvartale i sl… Npr., ako ste definirali da je period 1 godina, nakon otvaranja nove godine (narednog perioda) u 4D Wand-u potrebno je u novootvorenoj godini pustiti obradu (Akcije --> Sumiraj sve bodove), te će program sumirati bodove ostvarene u prethodnom period, resetirati ih i dodijeliti odgovarajući popust za naredni period.

Otvorena forma Postavke programa vjernosti nudi tri tabulatora: Opći podaci, Sakupljanje bodova i Ostvarivanje popusta. Pažljivo čitajte teksta na formama jer će to uvelike doprinijeti razumijevanju odabranog mehanizma i općenitog funkcioniranja programa vjernosti.

Opći podaci

Sakupljanje bodova

Osnovni omjer sakupljanja – upisuje se omjer sakupljanja bodova za račune manje od prvog praga. Npr. u gornjem primjeru, za račun manji od 50€, potrebno je potrošiti 45€ da bi se ostvario 1 bod.

Rangovi sakupljanja – na primjeru prvog ranga, ako je iznos računa od 50€ do 200€, kupac će za svakih potrošenih 40€ ostvariti 1 bod, tako da će npr. kupovina od 123€ rezultirati s 3 ostvarena boda, itd… Nije obavezno definiranje svih rangova.

Ostvarivanje popusta

Moguće je definirati i osnovni popust za učlanjenje u program vjernosti. Moguće je definirati 7 rangova, no nije obavezno popuniti svih 7 rangova. Kada kupac skupi dovoljno bodova preko 7 ranga, nadalje se primjenjuje popust najvećeg ranga (u gornjem primjeru najviše može ostvariti 17 % popusta). Popust se obračunava nakon obrade prethodnog perioda (Akcije --> Sumiraj sve bodove) i vrijedi za naredni period, kako je opisano u uvodu mehanizma 6.

U narednom primjeru, kupovina se odvija u 2023. godini, a kupac je temeljem prometa u prethodnom period (2022. godini) ostvario 2972 boda i pripada mu pravo na 11% popusta tijekom cijelog narednog perioda (2023. g.):

Bitno je pojasniti da će kupac iz našeg primjera i dalje imati 11% i ako tijekom aktualnog perioda sakupi dovoljno bodova za veći rang. Bodovi se ne prenose iz perioda u period, odnosno kada nastupi naredni period (npr. 2023. godina), obradom se sumiraju bodovi sakupljeni tijekom prethodnog perioda (2023. g.) i kupac može ostvariti manji ili veći popust, ovisno o prometu. Dakle, bodovi se ne zbrajaju po periodima.

Mehanizam 7 - Sakupljaju se bodovi na principu x € = y bodova. Bodovi se troše po definiranim rangovima i time se ostvaruje popust i umanjuju preostali bodovi. Kupac može odlučiti želi li iskoristiti popust kada prijeđe prag nekog ranga, ili želi skupljati bodove dalje za viši rang, pa time i viši popust.

Otvorena forma Postavke programa vjernosti nudi tri tabulatora: Opći podaci, Sakupljanje bodova i Ostvarivanje popusta. Pažljivo čitajte teksta na formama jer će to uvelike doprinijeti razumijevanju odabranog mehanizma i općenitog funkcioniranja programa vjernosti.

Opći podaci

Sakupljanje bodova

Na gornjem primjeru, za potrošenih 200€ evidentirat će se 20 bodova. Moguća je razrada i po sredstvima plaćanja i po načinima plaćanja. Bodovi se sakupljaju trajno, bez vremenskog ograničenja.

Ostvarivanje popusta

Na gornjem primjeru, kada kupac pređe prvi rang, odnosno kada skupi 500 bodova, može prilikom iduće kupovine iskoristiti 5% popusta (čime se automatski umanjuje i 500 bodova), ili nastaviti skupljati bodove dalje do idućeg ranga. Nije potrebno popunjavati svih 7 rangova. Prilikom prodaje, pojavit će se naredni izbor:

Dakle, kupac je prethodnom kupovinom do sada sakupio 1042 boda, čime je prešao prvi i drugi rang popusta, te prilikom ove kupovine ima 3 mogućnosti:

Iskoristiti 5% popusta čime će se i stanje bodova umanjiti za 500;

Iskoristiti 10% popusta čime će se i stanje bodova umanjiti za 1000;

Nastaviti dalje prikupljati bodove (tipka “Prikupljanje bodova”) bez korištenja popusta programa vjernosti čime stječe novih 10 bodova, te kod iduće kupovine na raspolaganju ima 1052 boda.

Mehanizam 8 - Bodovi se skupljaju po rangovima (za kupnju preko ranga x se dobije y bodova) . Bodovi se troše po definiranim rangovima i time se ostvaruje popust i umanjuju preostali bodovi. Kupac može odlučiti želi li iskoristiti popust kada pređe prag nekog ranga, ili želi skupljati bodove dalje za viši rang, pa time i viši popust.

Otvorena forma Postavke programa vjernosti nudi tri tabulatora: Opći podaci, Sakupljanje bodova i Ostvarivanje popusta. Pažljivo čitajte teksta na formama jer će to uvelike doprinijeti razumijevanju odabranog mehanizma i općenitog funkcioniranja programa vjernosti.

Opći podaci

Sakupljanje bodova

Osnovni omjer sakupljanja – upisuje se omjer sakupljanja bodova za račune manje od prvog praga. Npr. u gornjem primjeru, za račun manji od 50€, potrebno je potrošiti 45€ da bi se ostvario 1 bod.

Rangovi sakupljanja – na primjeru prvog ranga, ako je iznos računa od 50€ do 200€, kupac će za svakih potrošenih 40€ ostvariti 1 bod, tako da će npr. kupovina od 123€ rezultirati s 3 ostvarena boda, itd… Nije obavezno definiranje svih rangova.

Ostvarivanje popusta

Na gornjem primjeru, kada kupac pređe prvi rang, odnosno kada skupi 500 bodova, može prilikom iduće kupovine iskoristiti 5% popusta (čime se automatski umanjuje i 500 bodova), ili nastaviti skupljati bodove dalje do idućeg ranga. Nije potrebno popunjavati svih 7 rangova. Prilikom prodaje, pojavit će se naredni izbor:

Dakle, kupac je prethodnom kupovinom do sada sakupio 1042 boda, čime je prešao prvi i drugi rang popusta, te prilikom ove kupovine ima 3 mogućnosti:

Iskoristiti 5% popusta čime će se stanje bodova umanjiti za 500;

Iskoristiti 10% popusta čime će se stanje bodova umanjiti za 1000;

Nastaviti dalje prikupljati bodove (tipka “Prikupljanje bodova”) bez korištenja popusta programa vjernosti čime stječe novih 10 bodova, te kod iduće kupovine na raspolaganju ima 1052 boda.

Unos osobe

U nastavku ćemo pojasniti postupak dodjeljivanja kartice vjernosti konkretnoj osobi iz adresara osoba. Za početak, u adresaru komitenata potrebno je definirati (ako već ne postoji od ranije) novog komitenta unutar kojega će se otvarati fizičke osobe. Naziv je proizvoljan, npr:

Vodite računa da uključite opciju Komitent za krajnju prodaju. Ostale podatke popunite po potrebi, te na koncu sve snimite s tipkom OK.

Nakon ovog koraka, prelazimo na otvaranje konkretne osobe (člana) programa vjernosti. U adresaru osoba potrebno je otvoriti (ako već ne postoji od ranije) osobu koja se učlanjuje u program vjernosti. Isto možete učiniti kroz Adresar osoba ili kroz modul Program vjernosti:

Klikom na tipku Unos popunimo podatke o osobi, s naglaskom da pod Poduzeće odaberemo komitenta kojega smo definirali u prethodnom koraku:

Po potrebi, popunite ostale podatke (adresa, broj telefona, eMail…). Novu osobu snimite s tipkom OK.

Potvrdom na tipku OK, otvara se dodatni prozor u kojemu je potrebno definirati broj kartice vjernosti za tu osobu:

Duljina broja kartice ovisi o parametru kojega ste setirali u konkretnom programu vjernosti. Isto tako, ako se radi o mehanizmu programa vjernosti koji predviđa startni popust za učlanjenje, odmah će se dodijeliti i startni popust u polju Postotak popusta.

Nakon što je osoba otvorena, ista će biti vidljiva na popisu članova programa vjernosti i kartica je spremna za korištenje u 4D Wand-u ili na 4D POS-u:

Ako ste u postavkama konkretnog programa vjernosti uključili opciju Dozvoljen unos osobe iz imenika unos nove osobe i dodjela kartice vjernosti novoj osobi moguća je i prilikom korištenja programa vjernosti pri naplati računa.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.