logo 4th Dimension d.o.o.

10 bitnih činjenica o podršci za koje možda niste znali! (II dio)

Objavljeno: 20.07.2023.


1. dio: 10 bitnih činjenica o podršci za koje možda niste znali! (I dio)

Nakon uvodnog članka i prvih 5 zanimljivih činjenica od podršci, nastavljamo s preostalih 5 bitnih činjenica za koje možda niste znali.


  1. Prijedlozi, zahtjevi, molbe... Povijesno gledajući, 4D Wand je, između ostalog, utemeljen na prijedlozima i potrebama korisnika. Iskreno rečeno, rast i razvoj velikim dijelom može zahvaliti uspješnoj i trajnoj interakciji s korisnicima, osluškivanju i pažljivom analiziranju njihovih potreba i želja. Svakodnevna komunikacija, slušanje i razmatranje konkretnih problema korisnika, rezultirali su velikim iskustvom u analizi i procjeni pojedinih konkretnih zahtjeva ili (ne)realnih želja. Procedura je jednostavna i učinkovita. Odmah po pristizanju zahtjeva, molbe, želje… na jutarnjem sastanku pristupa se kratkoj analizi gdje se kolektivno procjenjuje perspektivnost prijedloga i njegova izvodivost, nakon čega se isti klasificira u neku od kategorija za izradu ili eliminira kao neostvariv ili neperspektivan. O svemu se korisnik obavještava eMailom. Ako je prijedlog izašao iz faze programiranja i testiranja, te je isti objavljen, korisnik se obavještava eMailom o tome s naputkom da novu funkcionalnost samostalno testira.

  2. Prepreka za uspješnu podršku je izuzetno česta fluktuacija djelatnika kod korisnika 4D Wanda. Kako bi se tome doskočilo, 4D inzistira na komunikaciji preko kontakt osoba. Radi se o osobama čiji je prvenstveni zadatak akumulacija znanja o 4D Wandu,  komunikacija s 4D i u konačnici prijenos stečenih znanja na korisnike 4D Wanda u vlastitoj organizaciji. Kako je nemoguća akumulacija svih znanja u jednoj osobi, 4D dopušta posebnu kontakt osobu za financijsko knjigovodstvo i posebno kontakt osobu za robno-materijalni dio. A isto tako, kako je nemoguće da su kontakt osobe uvijek na radnom mjestu, 4D dopušta da svaka kontakt osoba ima svoju zamjenu (zlatnu rezervu) s istim znanjem, ciljevima i namjenom. Cilj ovako organizirane podrške je da korisnik dobije pouzdanu i brzu informaciju za problem koji ima iz prve ruke, od najbliže stručne osobe. Naravno, ako kontakt osoba ne može odmah pružiti informaciju, kontaktirat će 4D i dobiti odgovor na svoje pitanje koje će uobičajenim kanalima prenijeti osobi koja je inicirala pitanje.

  3. Upute 4D Wanda su ponekad dobar put za rješenje trenutnog problema kojeg korisnik ima. Na žalost, budući da je 4D Wand jako dinamičan sustav koji se permanentno razvija i nadograđuje, modul Upute se ne održava istom dinamikom. Korisnik Upute može pozvati s bilo kojeg ekrana u 4D Wandu ili jednostavnim pritiskom na tipku F1. Upute su podijeljene po cjelinama i modulima s nekim sadržajima koji su posebno istaknuti zbog svoje važnosti, tj. poslovnog ili operativnog značaja u 4D Wandu. Preporučujemo korisnicima da u modulu Upute svakako koriste pretraživač. Jednostavnim ukucavanjem ključne riječi u par sekundi korisniku će se ponuditi svi tekstovi koji u sebi sadrže traženu ključnu riječ.

  4. 4D Wand Info je zamišljen kao jednostavan dokument od stranice ili dvije (ako je moguće), a koji naglašava i pojašnjava najvažnije novosti i promjene koje su se dogodile ili će se dogoditi u 4D Wandu. Prvenstveno je namijenjen običnom korisniku 4D Wanda i zbog toga je pisan na jasan i pregledan način, s posebnim pristupom kompliciranim temama, a sve kako bi slikom i riječju približio temu korisnicima. Dinamika objavljivanja 4D Wand Infoa ovisi prvenstveno o novostima koje smo pripremili, o zakonskim izmjenama koje smo ugradili u 4D Wand, a ponekad posluži i kao sredstvo za masovno i hitno informiranje korisnika o nečem izuzetno važnom. 4D Wand Info publiciramo od 1999. godine i do sada je objavljen 571 put. Šalje se kao pdf dokument na oko 4.000 email adresa što ga čini pogodnim kako za tiskanje, tako i za arhiviranje. Sve do sada objavljene 4D Wand Info dokumente korisnik može pronaći u Arhivi 4D Wand Infoa. Dospjeti na listu primatelja 4D Wand Infoa može bilo tko. Dovoljno je poslati eMail s takvim zahtjevom na adresu 4d@4d.hr.

  5. Sigurnosne kopije (Backup) – Sva podrška potencijalno može pasti u vodu ako korisnik nema u datom trenutku backup podataka. Podaci su vlasništvo korisnika što povlači sa sobom brigu i odgovornost za njih. Nekim čudom vlada, i to dosta rasprostranjeno mišljenje, da naša tvrtka ima i sprema podatke korisnika. To apsolutno nije točno i u potpunosti je krivo mišljenje. 4D ne posjeduje jedan jedini bit, bilo kojeg korisnika. Uslijed tehničkih razloga, uključujući hardverske i softverske utjecaje, može doći do nekonzistentnosti u bazama podataka, tj može doći do oštećenja baza pa i njihova trajnog oštećenja. Npr., u posljednje vrijeme primjetno je često zaključavanje baza zbog napada zlonamjernim softverima poznatijim kao kriptovirus. 4D posjeduje alate za popravak oštećenih baza, no takvi alati nisu svemogući. U tim situacijama jedino preostalo rješenje je vraćanje snimljenih podataka (vraćanje backupa). O važnosti backupa smo pisali nebrojeno puta, posebno to isticali prije kupovine 4D Wanda, propagirali kroz implementaciju i obuku, naglašavali svakom mogućom prilikom… na žalost, često uzaludno. Vrijednost sigurnosne kopije neki korisnici spoznaju tek kada je kasno i kada nema druge pomoći. Ako korisnik ne zna kako organizirati sigurnost svojih podataka slobodno neka nam se obrati. Rado ćemo pomoći savjetima i prijedlozima, pa čak i pojasniti kako mi to radimo u svojoj kući tj. u 4D. S obzirom na važnost podataka, mi svoje podatke snimamo na 4 fizički odvojene lokacije, te od 1989. godine nismo izgubili jedan jedini podatak bez obzira na svu silu zlonamjernih napada od kojih se uspješno branimo.

U zaključku ovog bloga, vjerujemo da ste otkrili zanimljive i bitne činjenice o podršci koje su vam možda bile nepoznate. Ujedno se nadamo da je pomogao u shvaćanju koliko je podrška ključna za postizanje uspjeha i osiguranje održivih odnosa s korisnicima.


© 2008-2024, 4th Dimension d.o.o.
  • Dane Duića 5, 10000 Zagreb, Hrvatska
  • Telefon: (+385 1) 6312 600