4D WAND INFO

Br: 618, 17.02.2025.
 

Povratak na listu

VAŽNA OBAVIJEST O ARHIVI eRAČUNA – II DIO!!!

PROLOG

Nemojte plaćati arhivu eRačuna. Korisnici 4D Wanda će imati šansu skinuti kompletnu arhivu besplatno!

UVOD

Sveukupno smo zatečeni paušalnim pristupom arhiviranju eRačuna većine korisnika od 01.05.2014. godine pa do danas. 4D je stotinama korisnika, u tisućama navrata objašnjavala što i kako treba raditi u 4D Wandu, da korisnici ne bi došli u situaciju u kojoj većina korisnika danas jeste. Na žalost, to je tako i korisnici su sami krivi. Treba jasno napisati da je zakonska obaveza poreznog obveznika da samostalno čuva primljene i poslane eRačune. Isto nije obaveza digitalnog poštara ili proizvođača programskog rješenja za vođenje računovodstva (dakle 4D-a).
Na primjer, naša tvrtka ima arhiviran svaki ulazni eRačun i svaki izlazni eRačun automatski! Nikada nismo vodili računa ni o čemu. Sve je umjesto nas odrađivao 4D Wand. Da bi sve imali kako Zakon nalaže, trebali smo jedino redovno pozivati dva ekrana (jedan za UFA-e i jedan za IFA-e) i na svakom ekranu jedan jedini meni:

UFA-e

IFA-e

I to je sve! Mi smo ove akcije radili svakodnevno i tako arhivirali točno 1.523 UFA-e i 94.327 IFA-a. Naravno, snimljene podatke arhiviramo na nekoliko raznih načina, na nekoliko nezavisnih medija (dakle radimo rezervne kopije), te se nadamo da ni smak svijeta neće dovesti do toga da zakonodavcu ne možemo pokazati sve što eventualno traže.

TRENUTNA SITUACIJA KOD VEĆINE KORISNIKA

UFA-e

Na žalost, ogromna većina korisnika nije "importirala ulazne eRačune", već su eRačune skidali ručno s portala, te ih ručno unosili u 4D Wand?! Zašto je to tako, zaista nam nije jasno. Sve je od prvog dana bilo super jednostavno, sve automatski. Već smo napisali da smo tisućama puta objašnjavali kako se to radi, a imamo na stotine eMailova gdje smo jednim istim korisnicima pisali više puta kako je potrebno importirati eRačune, a samim tim ulazni račun bi se automatski i arhivirao.
Rezultat situacije iz prethodnog paragrafa je da korisnik ne može naknadno importirati ulazne eRačune jer ih je već unio rukom! Paralelno s nemogućnošću importa, nema mogućnosti ni automatskog arhiviranja.

IFA-e

Također, korisnici nisu "skidali" automatski vlastite poslane izlazne eRačune. Korisnici bi poslali eRačun (i to je u tom trenutku obični digitalno nepotpisani PDF. Dakle, račun izdat iz 4D Wanda u trenutku slanja prema digitalnom poštaru nije eRačun!), te nisu pozivali opciju menija "Provjera statusa, preuzimanje i arhiviranje potpisanih eRačuna" (sami naziv menija sve govori), te samim tim nisu preuzeli digitalno potpisani eRačun i automatski ga arhivirali. O ovome smo posebno pisali u 4D Wand Infou Br.616.
Sve u svemu, od fenomenalno jednostavne situacije i apsolutno savršenog rezultata, korisnici su sami sebi "zapaprili" i danas uglavnom nemaju ništa.

ZAPLET

Prije nekog vremena Elektronički računi, digitalni poštar preko kojeg 4D Wand prima i šalje eRačune, svim svojim korisnicima šalje obavijest da će u budućnosti naplaćivati arhivu eRačuna. Ako nas pitate, sasvim logično. Ali, na početku razmišljasmo, nikakav problem – pa svi naši korisnici imaju sve ulazne i izlazne eRačune automatski arhivirane preko 4D Wanda. Niti jednog trenutka nismo ni pomislili da će većini naših korisnika ovaj zaplet biti junački problem. Da ne bude zablude – napisali smo jasno da je sasvim logično da digitalni poštar naplaćuje arhivu, ukoliko istu neka druga programska rješenja nemaju riješeno automatski. Ponavljamo, obaveza korisnika je, po Zakonu, da skrbi o svojim izdatim i primljenim eRačunima. Isto nije obaveza digitalnog poštara. Digitalni poštari imaju neke druge obaveze prema Zakonu, bitno rigidnije od poreznih obveznika, ali isto ne znači da je obaveza digitalnog poštara da u svakom trenutku omogućava preuzimanje eRačuna njihovih korisnika. Razlog tome je sigurno što sveukupna arhiva, te "vađenje" pojedinih eRačuna košta enormno puno. Da ne bude zabune, ne branimo stav bilo kojeg digitalnog poštara. Iskreno, živo nam se fućka što je njihova obaveza, koliko ih to košta, te kakvu će poslovnu strategiju zauzeti oko toga prema svojim korisnicima. Nije naš posao… Nama je bitno da 4D Wand već 11 godina omogućava potpunu automatiku slanja, primanja i arhiviranja eRačuna i da svi naši korisnici mogu mirno spavati, pod uvjetom da rade ono što trebaju raditi.

RJEŠENJE

Zadnjih dana u redovnom smo kontaktu s Elektroničkim računima i možemo slobodno napisati da je stav Elektroničkih računa jasan da jasniji ne može biti – korisnici 4D Wanda ne trebaju platiti ništa ukoliko preko 4D Wanda arhiviraju vlastite ulazne i izlazne eRačune. Također, ne trebaju ni plaćati arhivu jer će im arhiva biti naknadno omogućena (a nije trenutno zbog tehničkih razloga).

E sad… bilo bi lijepo da je jednostavno. 4D je imala dvije-tri ideje kako preuzeti naknadno sve ulazne i izlazne eRačune. Ali, sve ideje su dosta komplicirane. Usudimo se reći da su ideje toliko komplicirane da mnogi korisnici s idejama ne bi izašli na kraj, da bi se zapetljali u neophodnom procesu, te bi mogli napraviti više štete nego koristi. Još gore – mogli bi imati osjećaj da su sve odradili kako treba, a realna situacija bi bila miljama daleko od toga. Nas je posebno brinulo što će nas korisnici zatrpati tisućama poziva, a mi samo želimo pomoći. Dakle, bojimo se da bi naša pomoć nama bila "šaka u oko", te da ne bi ni imali resursa odgovoriti na sve pozive.

Nakon više efikasnih sastanaka jutros smo odlučili isprogramirati univerzalno rješenje, rješenje koje bi jednostavno mogao pozvati bilo koji korisnik, te arhivirati sve ulazne i izlazne eRačune od početka pa do danas. I zamišljeno smo već isprogramirali. Ali, kako nesreća nikada ne ide sama, tako se ispostavilo da bi naša ideja mogla apsolutno zatrpati servis Elektroničkih računa, te u potpunosti blokirati slanje i preuzimanje trenutnih eRačuna. Naime, ukoliko bi u istom trenutku 50-tak naših korisnika skidalo sve ulazno-izlazne eRačune u zadnjih 11 godina, servis bi bio opterećen do nepoznatih razmjera. S obzirom na to da se u 4D Wandu danas vode računovodstveni podaci za točno 10.297 pravnih tijela, što bi se desilo kada bi u istom trenutku 2.000 korisnika počelo skidati sve ulazno-izlazne eRačune?! Sigurno kolaps sistema. Ne možda. Sigurno…

MIRAN SAN

Nakon nekoliko današnjih konstruktivnih sastanaka s Elektroničkim računima došli smo do sljedećeg stajališta – svi korisnici 4D Wanda mogu mirno spavati. Mi smo sve neophodno već isprogramirali, te možemo "napasti" odmah resurse Elektroničkih računa. Ali, s obzirom nato da je kolaps neminovan, nećemo ići u tom smjeru. Elektronički računi će pripremiti posebno resurse za korisnike 4D Wanda i svi korisnici će moći skinuti svoju arhivu besplatno, te se rok od 31.03.2025. ne odnosi na korisnike 4D Wanda. Naime, Elektronički računi nisu sigurni da će moći osigurati sve resurse, te isprogramirati neophodno u slijedećih mjesec-dva. OK, korisnici 4D Wanda će početi skidati svoje arhive 15.04.2025. ili 01.05.2025. ili na neki drugi datum. U svakom slučaju, svi ulazno-izlazni eRačuni će čekati svakog korisnika ponaosob, sve dok ih korisnik ne arhivira na svojoj infrastrukturi. Tako da svi korisnici 4D Wanda mogu mirno spavati.

KRAJ

Nemojte plaćati arhivu! Pomoći ćemo svim korisnicima u suradnji s Elektroničkim računima. Konačni rezultat treba biti apsolutno zadovoljavajući.

 


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.