4D WAND INFO

Br: 605, 03.10.2024.
 

Povratak na listu

EVIDENCIJA O RADNICIMA I EVIDENCIJA O RADNOM VREMENU RADNIKA

U Narodnim novinama 55/2024 izašao je novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca koji je stupio na snagu od 01.10.2024.g. Navedenim Pravilnikom propisuje se sadržaj i način vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca, ako drugim propisom nije drukčije uređeno.

Novi Pravilnik utvrđuje tri vrste evidencija u području rada:

1.Evidenciju o radnicima koji kod poslodavca obavljaju poslove na temelju ugovora o radu (čl. 3.-9. novog Pravilnika) – vodi se u modulu Plaće.

2.Evidenciju o radnom vremenu (čl. 13.-23. novog Pravilnika) – vodi se u modulu Evidencija radnog vremena.

3.Evidenciju o fizičkim osobama koje za poslodavca obavljaju poslove na temelju drugih ugovora ili posebnih propisa (čl. 10.-12. novog Pravilnika) – podaci o fizičkim osobama se ne vode u 4D Wandu.

U ovom 4D Wand Infu ćemo pojasniti kako u 4D Wandu voditi evidenciju o radnicima iz točki 1. i 2., dok se za evidenciju iz točke 3. podaci ne vode u programskom rješenju 4D Wand.
Molimo vas da se upoznate sa spomenutim Pravilnikom i izmjenama koje isti donosi u praksi.

EVIDENCIJA O RADNICIMA

Evidencija o radnicima u 4D Wandu se vodi unutar modula Plaće popunjavanjem podataka o radnicima koje propisuje Pravilnik u samom registru Radnika (padajući izbornik Matični podaci --> Radnici). Ispis Evidencije o radnicima poziva se iz padajućeg izbornika Liste --> Evidencija o radnicima:

Stari ispis izvještaja Evidencija o radnicima koji je vrijedio do 01.10.2024.g. dobio je dodatni opis (''do 01.10.2024.g.'') i nalazi se ispod aktualnog ispisa Evidencije o radnicima.
 Članak 3. spomenutog Pravilnika propisuje koji podaci se trebaju voditi u evidenciji o radnicima. Stoga vas molimo da se svakako detaljno upoznate sa spomenutim člankom Pravilnika. Najbitnija novost u 4D Wandu koju donosi članak 3. jest ta da je od sada potrebno voditi evidenciju o datumu podnošenja prijave (početka, promjene, prestanka) na obvezna osiguranja radnika kao osiguranika po osnovi radnog odnosa, uključujući i dobrovoljno mirovinsko osiguranje, ako poslodavac sudjeluje u plaćanju istog, te obveznog zdravstvenog osiguranja tijekom rada u inozemstvu. Navedeni podaci o datumu podnošenja prijave na obvezna osiguranja unose se na dva načina, a možete koristiti bilo koji od njih u ovisnosti od toga koji vam je praktičniji i lakši:

Prvi način : Preko padajućeg izbornika Matični podaci --> Periodi prijava osobnih doprinosa...:

Kada ste ušli u registar prijava trebate se pozicionirati na radnika (točka 1. na slici) za kojeg unosite podatke i na tipku Unos (točka 2. na slici) popuniti podatke o vrsti prijave, tipu prijave (Prijava, Promjena ili Odjava), datumu promjene i napomenu (točka 3. na slici). Kada ste isto popunili izmjenu potvrdite na tipku OK (točka 4. na slici):

Drugi način: Na samom radniku preko kartice broj 8. Dodatno 3. --> Datum podnošenja prijave na obvezna osiguranja:

Sam postupak unos podataka o datumu podnošenja prijave na obvezna osiguranja identičan je kao i u prvom primjeru pa ga nije potrebno detaljnije opisivati.
 Nakon upisa navedenih podataka potrebno je ispisati evidenciju o radnicima (padajući izbornik Liste --> Evidencija o radnicima) i isti pohraniti u slučaju eventualne kontrole rada. Naime, jedna od važnijih novosti koju propisuje novi Pravilnik u čl. 4 je i obveza vođenja pisanog pregleda podataka o radnicima radi olakšanog i izravnog uvida u podatke o radnicima.

EVIDENCIJA O RADNOM VREMENU

Evidencija o radnom vremenu radnika u 4D Wandu se vodi unutar modula Evidencija radnog vremena. Svi detalji oko vođenja evidencije o radnom vremenu detaljno su opisani u Uputama 4D Wanda gdje je opisana i sama tehnika definiranja i unosa novih kolona za evidenciju radnog vremena pa se svakako upoznajte s istima ako već niste.
 Novi Pravilnik za evidenciju radnog vremena radnika ne donosi nikakve drastične promjene u odnosu na prethodni Pravilnik, a sve izmjene definirane su i uređene odredbama čl. 13.-23. Prvenstveno se to odnosi na izmjene koje je potrebno provesti u 4D Wandu. Naime, novi Pravilnik propisuje neke nove evidencije o satima koje je od sada potrebno voditi (npr. sate plaćenog dopusta i odsutnost s rada, sate očinskog dopusta i dopusta drugog posvojitelja, sate neplaćenog dopusta za pružanje osobne skrbi, sate neplaćenog dopusta kandidata za Predsjednika Republike Hrvatske, zastupnika u Hrvatski sabor, člana županijske skupštine, gradskog ili općinskog vijeća, župana, gradonačelnika ili načelnika općine i njihove zamjenike,  sate nenazočnosti zbog vojne obveze ili služenja u ugovornoj pričuvi).
 S obzirom na to da modul Evidencija radnog vremena dopušta korisnicima popriličnu fleksibilnost prilikom definiranja kolona za sate koje ostvaruju njihovi radnici (vode se samo sati koji se ostvaruju) i za koje imaju potrebu vođenja iste sve nove kolone koje je potrebno voditi korisnici mogu samostalno otvoriti padajućem izborniku Registri --> Postavke radnog vremena:

Dakle, korisnici mogu samostalno otvoriti nove kolone za vođenje evidencije radnog vremena radnika na tipku Unos sukladno njihovim potrebama. Novu kolonu potrebno je povezati s vrstom plaćanja (zarada ili naknada) iz modula Plaće i definirati parametre da li se navedena kolona prikazuju na ispisima izvještaja te radi li se o nenazočnosti s posla ili ne. Drugim riječima, ako nemate potrebe za otvaranjem novih kolona u Evidenciji radnog vremena o radnicima ista je u tom slučaju već usklađena s novim Pravilnikom.

 


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.