4D WAND INFO
Br: 507, 30.11.2020.
!!! VRIJEME JE ZA INVENTURU !!!
E, sada možemo dalje... Kao i prethodnih godina i ove dočekasmo kraj godine, mjesece blagdana i darivanja, ali i mjesece svođenja rezultata poslovanja. Jedna od glavnih obaveza je provedba godišnje inventure. Inventura (engl. stock-taking, njem. Bestandsaufnahme, Inventur) je popis svih sredstava (imovine) i obveza radi usklađivanja stvarnog stanja s knjigovodstvenim stanjem (Rječnik bankarstva, izdavač: Masmedia). Podsjetili bi korisnike 4D Wand-a da se radi o zakonskoj obavezi za pravne i fizičke osobe koje obavljaju gospodarsku djelatnost s ciljem ostvarivanja dobiti. Isti su obavezani obaviti inventuru (popis robe), sukladno članku 15. Zakona o računovodstvu (Nar. nov., br. 78/15 i 120/16) i članka 66. stavka 13. Općeg poreznog zakona (Nar. nov., br. 115/16 ), na kraju poslovne godine odnosno i u tijeku poslovne godine, ako se za to ukaže potreba…. Za neobavljanje godišnjeg popisa, sukladno članku 42. st.1 t.14 Zakona o računovodstvu (Nar. nov., br. 78/15), predviđena je novčana kazna za poduzetnika od 10.000,00 do 100.000,00 kn, te za odgovornu osobu 5.000,00 do 20.000,00 kn. Posebno ističemo novost koju smatramo revolucionarnom i koja samoj inventuri daje jednu novu dimenziju tj uvelike olakšava njenu provedbu. Radi se o mogućnosti unosa inventure bilo kojim iOS ili Android uređajem (telefon, tablet...) koji ima kameru sposobnu za čitanje bar kod-ova. Ovu pogodnost mogu koristiti svi korisnici 4D Wand-a koji posjeduju licencu 4D Wand IMC (Internet/Mobile Connector) što im omogućuje (uz ostalo) korištenje besplatne aplikacije 4D Wand IMC . Funkcionalnost je zapanjujuće jednostavna a svodi se na to da svaki član komisije sa svojim uređajem (npr. pametnim telefonom) skenira bar kod artikla, upiše količinu... i kada sve završi odabere ikonu Pošalji. Tog trenutka inventura putem Interneta stiže u 4D Wand koji automatski kreira dokument inventure, sa svim pripadajućim stavkama i njihovim količinama. Nema prepisivanja, nema unosa, nema importa... sve se već nalazi u 4D Wand-u. Više o ovome u Uputama 4D Wanda Novost su obnovljene i detaljno napisane upute za inventuru . Pristupiti uputama za Inventuru možete odabirom ikone ili odabirom tipki Upute ili F1. Upute će se otvoriti u Internet pregledniku koji koristite. Ako vam je lakše Uputama 4D Wanda možete pristupiti na svakom uređaju koji ima pristup internetu (telefon, tablet, računalo…) preko ove poveznice a ova poveznica odvesti će vas direktno na topic Inventura. Zatim pronađite poglavlje Dokumenti i topic Inventura. U navedenom topicu možete pronaći sve ono što smo kroz godine pisali o inventuri kao i dosta drugih bitnih informacija koje olakšavaju provođenje inventure. Savjetujemo da odgovor na pitanje ili nedoumicu koju imate potražite u upravo u modulu Upute. (*Ako imate potrebu da ispišete Upute o inventuri, nakon što pronađete topic Inventura, svakako koristite tipku Ispis (slika na prethodnoj stranici)). Kao i uvijek naglašavamo da svakako navedene radnje obavite u posljednjoj inačici 4D Wand-a (u trenutku pisanja 4D Wand Info-a 20.11.27.1 ). Inventura je trenutak skladišnog poslovanja koji mora ostati zamrznut i neizmijenjen dok se inventura ne završi i dokument inventure ne odobri, čime je stanje u skladištu stavljeno u realne okvire tj. usklađeno sa svim viškovima i manjkovima. Znači, kada radite inventuru, tj. brojite i unosite izbrojano, ne bi trebali raditi redovan posao. 4D Wand je alat koji dopušta i tu mogućnost no o tome više u uputama za inventuru. Dakle, •Možete prekinuti redovni posao i inventuru odraditi na miru sa 100% sigurnošću da je na koncu sve O.K. •možete raditi redovni posao, raditi istovremeno inventuru, strogo poštivati proceduru za takve slučajeve i na koncu da bude sve OK ili se možda zapetljati s obzirom na samu kompliciranost takve inventure. Naša je preporuka prva opcija no svjesni smo realnih poslovnih procesa tj. prakse. Zato je u 4D Wandu moguće ispravno i točno provesti i drugu opciju.
Inventura je trenutak skladišnog poslovanja koji mora ostati zamrznut i neizmijenjen dok se inventura ne završi i dokument inventure ne odobri, čime je stanje u skladištu stavljeno u realne okvire tj. usklađeno sa svim viškovima i manjkovima. Znači, kada radite inventuru, tj. brojite i unosite izbrojano, ne bi trebali raditi redovan posao. 4D Wand je alat koji dopušta i tu mogućnost (o tome više kasnije), ali poučeni prethodnim višegodišnjim i opetovanim iskustvom, oni koji su pravili ovakve pogreške prošlih godina neka ne očekuju da ćemo im pomagati i ispravljati podatke. Naime, takve pogreške su apsolutno nepotrebne, ne potpadaju pod redovno održavanje, oduzimaju vaše i naše dragocjeno vrijeme, te će se u konačnici zbog toga i naplatiti. Izbor je na vama: •možete prekinuti redovni posao i inventuru odraditi na miru sa 100% sigurnošću da je na koncu sve O.K. •možete raditi redovni posao, raditi istovremeno inventuru, strogo poštivati proceduru za takve slučajeve i na koncu se možda zapetljati s obzirom na samu kompliciranost takve inventure. Naša je preporuka prva opcija no svjesni smo realnih poslovnih procesa tj. prakse. Zato je u 4D Wandu moguće ispravno i točno provesti i drugu opciju. PRIPREME ZA INVENTURU Naša preporuka je da svakako prije same inventure, zadužite osoblje da složi robu u skladištima. Svakako prebrojite robu za koju ste sigurni da do inventure neće ići vani (npr. sezonska roba...itd.), prebrojite i napravite zapisnik o robi kojoj je istekao rok ili je uništena i sve ostale radnje za koje ste sigurni da će vam ubrzati sam popis robe (zamjene artikala i sl.). Odredite popisne komisije i s njima dogovorite način i vrijeme inventure, vodeći računa da se najpouzdaniji rezultati popisa postižu kada popis vode osobe koje ne rade u tom skladištu, ali uz asistenciju djelatnika koji poznaju robu. Preporučujemo da se brojanje robe ne vrši tako da čitate s liste pa tražite te artikle po skladištu, nego brojite robu, redom po skladištu, i prebrojane vrijednosti upisujete na praznu popisnu listu. Ne zaboravite voditi računa o komisijskoj robi. Zbog svoje specifičnosti ista zahtjeva poseban tretman i pažnju. Za tuđu robu koja se nalazi kod vas u komisijskoj prodaji napravite inventuru koristeći padajući izbornik Komisija a Inventura tuđe robe na komisiji. Drugi je način da napravite običnu inventuru za svu robu, ne vodeći računa da li se radi o vlastitoj ili komisijskoj robi, te s te inventure pozovete proces iz padajućeg izbornika Obrade a Kreiranje dokumenata komisijskih inventura na osnovu kontrolne inventure, koji će razdvojiti komisijsku robu od vlastite. Rezultat razdvajanja vidljiv je pozivom stabla dokumenta te inventure, a u kojem su vidljive sve novokreirane komisijske inventure (više u modulu Upute a Dokumenti a Inventura). Za onu robu koju ste vi izdali na komisiju zatražite od partnera da je popišu i po tom popisu napravite: Komisija a Inventuru robe izdane na komisiju. Dobro planirana i pripremljena inventura doprinijet će njenom brzom završetku i pouzdanim rezultatima. Stoga nemojte žaliti truda i vremena da inventuru kvalitetno pripremite. Svaki trenutak u pripremi inventure, višestruko će vam se vratiti u njenom provođenju. Prije inventure svakako treba raščistiti i Naloge za slaganje (SLA) ( samo oni koji koriste tu klasu dokumenta ). Naime, dokument Inventura (INV) nije moguće odobriti ako postoji i jedan jedini nalog za slaganje koji je odobren, dakle ima status Složen, a nije otpremljen tj. ako iz njega nije kreirana otpremnica, ili bilo koji drugi dokument kojim je moguće pozvati iz padajućeg izbornika Nalozi za slaganje a Obrade. Dokumente sa statusom Složen potrebno je otpremiti ili razodobriti. Kako bi pronašli sve dokumente koji imaju takav status s tabele naloga za slaganje pozovite pretraživanje (tipka F3), c/p ili ukucati izraz UPPER(DOKSTATUS(DOK:TIP,DOK:RADNISTATUS))='SLOŽENO', potom na formi označiti polje Dinamički izraz (EVALUATE) i pritisnuti tipku Označi. Potom pozovite prikaz samo označenih slogova kako bi na tabeli ostali prikazani samo nalozi za slaganje koji nisu dovršeni. Potom možete prikazane naloge razodobriti. ***Preporuka je da prije razodobravanja ispišete listu označenih naloga za slaganje kako bi ste nakon što prođe Inventura mogli iste ponovo odobriti. Dodatne informacije o složenim količinama možete dobiti i pozivom s tabele inventura Ispis a Popisna lista sa složenim količinama za inventuru s količinama Napominjemo da je za SVAKO skladište (osim tranzitnih skladišta) koje je definirano u 4D Wandu, potrebno zasebno kreirati dokument Inventura (INV). Isto tako, važno je naglasiti da sama inventura nije robni dokument i da ona po sebi ne nivelira stanje robe na skladištu, nego to čine dva dokumenta koja iz inventure nastaju automatski. Radi se o Inventurnom manjku (MAN) i Inventurnom višku (VIS). Krivo uneseni podatak za posljedicu ima direktno povećanje vrijednosti jednog ili drugog dokumenta, te je stoga potrebna puna i neprijeporna pažnja osoblja tijekom cijelog procesa inventure.
Naravno, za sva dodatna pitanja, pojašnjenja konstruktivne prijedloge, primjedbe… i sl korisnicima smo na raspolaganju svim kanalima komunikacije. Na prvu, provođenje inventure se čini kompliciranim i opsežnim poslom. Nije tako. Naprosto se radi o procesu, koji kada se jednom ozbiljno prouči i realizira, postaje rutina. Doprinos uspješnoj realizaciji je ovaj 4D Wand Info kao i upute za inventuru. Stoga vas molimo da svakako prije pitanja proučite dostupna pojašnjenja i izbjegavate pitanja uopćenog tipa „Kako da napravim inventuru?“
|
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama. |