JAVNA NABAVA I SLANJE eRAČUNA NA POSLOVNICE
Za razliku od B2B (Business-to-business) slanja eRačuna B2G (Business-to-government) tj. slanje eRačuna prema javnoj nabavi ima svoje specifičnosti i dodatna podešavanja. Budući da se radi o izrazito kompleksnoj i zahtjevnoj nadogradnji 4D Wand-a, koja na žalost ne ovisi samo o našoj tvrtki i nije u potpunosti pod našom kontrolom, moguće su greške ili poteškoće u slanju eRačuna prema subjektima javne nabave. U tim situacijama svakako prvo kontaktirajte podršku „digitalnog poštara“ preko kojeg šaljete eRačune (Moj eRačun, FINA, mStart…). Na žalost sama organizacijska struktura javnih naručitelja, velik broj sudionika u razmjeni elektronskih dokumenata (digitalnih poštara), nedostatak jasnih informacija i uputa, nedostupnost ili neadekvatnost podrške… itd doveli su, u slučaju neuspjelog slanja, do preispitivanja svih informacija bitnih za slanje eRačuna javnoj nabavi. Pošiljatelji griješe i na osnovu neprovjerenih informacija upisuju krive podatke, digitalni poštari su nedostupni i kontradiktorni, primatelji su još manje informirani pa paušalno i netočno odgovaraju na pitanja, itd. U svakom slučaju skrećemo pažnju da u slučaju problema kod slanja eRačuna preispitate i pažljivo primijenite dobivene informacije. U ovom 4D Wand Info-u smo posebno naglasili upravo jedan takav slučaj. Napominjemo da prije slanja eRačuna precizno i s razumijevanjem pročitate 4D Wand Info Br.472 . U njemu su detaljno pojašnjene predradnje i sam sistem slanja eRačuna prema javnoj nabavi. Dodatnu pažnju usmjerite i na 4D Wand Info Br.471,473 i 474. Isto tako sve bitne informacije možete pronaći u uputama 4D Wand-a u zasebnoj sekciji eRačuni. Polje Poslovne jedinice za slanje eRačuna možete pronaći na formi komitenta/partnera:
Naime, složenost strukture javnih naručitelja očituje se i njihovim zahtjevima da se računi ispostavljaju na matičnu tvrtku, zasebno na poslovne jedinice ili i na jedno i na drugo?! Dodatni zahtjev tome je i vaša želja, kao dobavljača, da sve vodite (npr. IOS-e) na matičnu tvrtku. U svakom slučaju neophodno je ostvariti komunikaciju s javnim naručiteljem kako bi ste utanačili detalje oko poslovnica, a budući da je sustav nepouzdan i nestabilan, ostvareni kontakt će dobro doći kod provjere o prispijeću/neprispijeću ispostavljenog i poslanog eRačuna. Bazu primatelja eRačuna za javnu nabavu kao i njihovih poslovnica možete pronaći na poveznici https://digitalneusluge.fina.hr/eRacunJT/. Posebno skrećemo pozornost da kod upisa Šifre poslovne jedinice svakako upišete Šifru poslovne jedinice , a nikako Id poslovne jedinice (vidi sliku). Naime, krivi unos generira greške i onemogućava slanje eRačuna korisniku. Često sudionici sugeriraju pogrešno. Isto tako, kod upisa Šifre poslovne jedinice vodite računa da upišete kompletnu šifru sa svim vodećim nulama (npr. 00000000101), a ako partner nema poslovne jedinice, polje svakako ostavite prazno )i nemojte upisivati Id kako vam sugerira netko drugi (digitalni poštar, primatelj...)).
Kako unijeti partnera i njegove poslovnice u 4D Wand-u za uspješno slanje eRačuna (primjer)
Grad Zagreb je partner koji, na primjer, već postoji u 4D Wand-u i na formi partnera je označeno da se radi o subjektu javne nabave. Ako račun želite poslati partneru Grad Zagreb – ured gradonačelnika , potrebno je otvoriti novog partnera i na kartici 3. Financijski podaci u polje Poslovna jedinica za slanje eRačuna upisati šifru poslovne jedinice ( ne ID!!! ) koju ste pronašli u Fina-inom registru. Na ovog komitenta se otprema roba tj. kreira otpremnica i kreira račun. U slučaju da u 4D Wand-u želite za jednog partnera npr. Grad Zagreb koji ima više poslovnica imati jednu financijsku karticu, možete na poslovnicama npr. Grad Zagreb – ured gradonačelnika na kartici 1. Osnovni u polje Račun ide na iz registra odabrati partnera Grad Zagreb i uključiti da se radi o subjektu javne nabave, a na partneru Grad Zagreb na kartici 3. Financijski podaci uključite polje Za eRačun u javnoj nabavi preuzmi podatke kupca s Otpremnice. Time je osigurano da se fakturiranjem otpremnice koja glasi na Grad Zagreb – ured gradonačelnika račun kreira na Grad Zagreb. Podaci u XML-u eRačunu će biti kopirani s komitenta koji predstavlja dostavno mjesto (naziv komitenta, adresa, šifra poslovne jedinice), ali će u XML-u pod posebnim čvorom biti navedeno da je riječ o komitentu Grad Zagreb kao krovnoj organizaciji. Ujedno osiguravate i preciznu statistiku na koju adresu ste dostavili robu. Ponavljamo da ove komplikacije ne dolaze s naše strane, tj. mi bi bili sretni da je sve jednostavno u 4D Wandu kao što je jednostavno za B2B eRačune.Tko je kriv za komplikacije, prosudite sami...
|