4D WAND INFO
Br: 470, 00.00.2019.
SEPA I IZMJENE KOJE NASTUPAJU 01.06.2019. Od 01.06.2019. godine u primjeni su izmjene u HRK SCT platnoj shemi, tj. u kreiranju datoteka platnih naloga sukladno SEPA pravilima kreditnog transfera u RH (HRK SCT), a koja se odnose na plaćanja koja inicira platitelj. Primjena SEPA-e u RH započela je 06.06.2016. godine, a o kreiranju datoteka u 4D Wandu pisali smo u našim 4D Wand Info-ima broj 392, 394 i 395 te se s istima svakako upoznajte, jer će vam i dalje trebati kod pravilnog popunjavanja platnih naloga. Da bi vaše poslovne banke uspješno prihvatile datoteke platnih naloga, same naloge trebate popuniti sukladno zakonskim propisima uključujući i pravila popunjavanja naloga koje propisuje SEPA. Navedeno znači da na primjer kod isplate plaće trebate točno znati kako nalozi za isplatu neto plaće ili doprinosa trebaju biti ispravno popunjeni da bi vaša banka prihvatila datoteku, te nema potrebe da nas pitate kako se popunjavaju nalozi. Ako prvi put dostavljate datoteke platnih naloga svakako odradite prethodno testiranje datoteke kod vaše banke, kako bi izbjegli da na dan stvarnog podnošenja naloga (npr. kod isplate plaće) datoteka bude odbijena. Po potrebi kontaktirajte svoju banku pogotovo za vrstu plaćanja koju prvi put provodite (npr. devizna plaćanja i slično). Isto vrijedi i za ostala plaćanja koja odrađujete prvi put. Podsjećamo da podršku za SEPA-u ne dajemo! U slučaju bilo kakve podrške vezano za popunjavanje i kreiranje SEPA naloga ista se naplaćuje. Detaljno oko kreiranja SEPA naloga smo pisali u već spomenutim 4D Wand Info-ima broj 392, 394 i 395 pa je iste potrebno detaljno pročitati ako već niste upoznati s istima. Ako sumnjate da postoji bilo kakav bug u 4D Wand-u kod kreiranja datoteka svakako nam isto detaljno opišite kako bi se vidjelo da li je zaista riječ o bugu, a ne o neispravnom načinu popunjavanja naloga. U slučaju da se radi o bug-u u programu kod kreiranja SEPA naloga mi ćemo isti odmah ispraviti i ispravak objaviti u sljedećoj verziji. Promjene u HRK SCT od 01.06.2019. godine Navedene promjene u kreiranju xml SEPA datoteke prvenstveno su formalnog karaktera gdje su neka polja u strukturi datoteke postala obvezna, a koje vi kao korisnik 4D Wand-a ne bi trebali niti vidjeti, ali ista su postala preduvjet za ispravno prihvaćanje datoteka platnih naloga od strane banaka. Ostaje da i dalje sukladno zakonskim propisima i pravilima SEPA-e vaše banke ispravno kreirate platne naloge. Obveza slanja na testiranje SEPA datoteke na provjeru kod banke Kao što smo već i naveli, sve banke nisu dale mogućnost testiranja datoteka prema pravilima SEPA-e koja će vrijediti od 01.06.2019. godine. Stoga obvezno do 29.05.2019. godine svojoj banci dostavite na testiranje datoteke kako bi imali točnu informaciju da li su iste ispravne. Radnje kod prijave da datoteke nije ispravna Ako kod testnog slanja datoteke banka da upozorenje da datoteka sadržava greške, svakako grešku detaljno izučite te utvrdite za koji platni nalog se daje upozorenje, a nakon toga detaljno provjerite što je neispravno kod tog platnog naloga. Svakako kod slanja datoteke zamolite banku da vam u slučaju greški da informaciju o kojem platnom nalogu je riječ (ID naloga), te da li ista ima veze s pravilima SEPA-e koja se primjenjuju od 01.06.2019. godine, jer ako nemaju, tada je očito da je nalog neispravno popunjen. Datoteke za isplatu plaća Kao smo već i naveli prije prve isplate plaća svakako odradite testiranje datoteke kako bi izbjegli da vam datoteka na dan isplate bude odbijena. O popunjavanju naloga kod isplate plaće svakako provjerite već spomenute 4D Wand Info-e, jer se kod samog popunjavanja naloga ništa nije promijenilo. Međutim, isto ne znači da ne trebate odraditi testiranje prije same isplate plaće, jer je vrlo lako moguće da je baš vaša banka u zadnji momenat uvela dodatnu kontrolu koja prije nije bila obvezna. Zaključak Prema odrađenim testiranjima s bankama proizilazi da ukoliko se ispravno popuni platni nalog da bi se takva datoteka uvijek prihvatila od strane banke. Međutim, osim jedne banke koja je testiranje izvršila u roku od 24 sata, sva testiranja kod drugih banaka trajala su danima uz izgovore da banka još nije spremna za testiranja, ali će biti od 23.05.2019. godine, do toga da nam uopće nisu odgovorile na upit ni nakon telefonske intervencije.
|
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama. |