4D WAND INFO
Br: 467, 20.02.2019.
EXPORT KNJIGE URA ZA ePOREZNU - 3.dio Posljednjih dana doslovno smo zatrpani upitima o greškama koje javlja ePorezna kao posljedica importa datoteka koje su nastale u 4D Wand-u nakon exporta knjige URA. Odmah da naglasimo kako smo export knjige URA napravili na vrijeme i u skladu s propisanim pravilima. Potrudili smo se da putem 4D Wand Info-a br. 456 pojasnimo sve predradnje potrebne za uspješan export, a nakon primijećenih problema, dodatno smo vas putem 4D Wand Info-a br. 466 informirali o mogućim problemima i njihovu uklanjanju. Zaključno, greške koje prijavljuje ePorezna nisu uzrokovane radom 4D Wand-a već su greške nastale radom operatera ili procesima na koje 4D Wand nema utjecaja. Pokazalo se da veliku većinu grešaka uzrokuje najobičnija i najčešća Windows operacija - copy/paste. U narednom tekstu pojasnit ćemo na konkretnim primjerima pronalaženje i uklanjanje specijalnih i skrivenih karaktera s ciljem da uspješno pošaljete datoteku putem ePorezne. Napominjemo da na ovaj način možete riješiti greške za sve ostale datoteke koje se iz 4D Wand-a šalju u ePoreznu (Obrazac JOPPD, Obrazac PDV, Obrazac PDV-S itd…). GREŠKE UZROKOVANE TZV. NEVIDLJIVIM KARAKTERIMA Poruke (greške) koje vrati ePorezna najčešće se sastoje od sljedećeg teksta: Ova poruka upućuje na konkretni redak (liniju) i kolonu (stupac) greške u XML datoteci koju pokušavate učitati. Radi se o problemu u 60. liniji datoteke, stupac 5. U nastavku teksta obrazložiti ćemo najčešći uzrok te rješenje spomenute greške. Da biste detektirali poziciju greške, kreiranu XML datoteku potrebno je otvoriti u Notepadu, a isto možete učiniti tako da pritisnete desni klik miša na snimljenoj XML datoteci, te odaberete Open With --> Notepad (Otvori s --> Blok za pisanje u slučaju Windows-a na hrvatskom jeziku). Nakon otvaranja datoteke u Notepadu, pojavit će vam se tekst XML datoteke. Prvo je potrebno odabrati padajući izbornik View --> Status bar (Prikaz --> Traka stanja u slučaju Windows-a na hrvatskom jeziku) kako bi se u donjem desnom kutu prikazala informacija koja označava poziciju kursora, na gornjem primjeru to je Ln 1, Col 1 što Vam daje informaciju da je kursor pozicioniran u liniji 1, koloni 1. Pomičući se strelicama gore-dolje, lijevo-desno ili klikajući mišem na poziciju u tekstu možete potražiti liniju (i kolonu) u kojoj Vam javlja grešku. Kako biste si olakšali traženje linije unutar Notepada, možete koristiti i funkcionalnost brzog traženja linije koristeći Edit --> Go to (Uređivanje --> Idi na u slučaju Windows-a na hrvatskom jeziku): U našem primjeru koristit ćemo liniju 60, kolona 5 (Ln 60, Col 5). Pozicionirajući se u tu liniju, utvrdili smo da se greška nalazi u polju: Dakle, radi se o problemu u polju predviđenom za upis broja računa dobavljača. Iako se na prvi pogled sve čini u redu, najvjerojatnije se radi o tome da se prilikom unosa broja računa dobavljača u 4D Wand „potkrao“ tzv. nevidljivi karakter u polju predviđenom za unos broja računa, te je moguće da upravo iz tog razloga ePorezna odbija primitak takve XML datoteke. Nevidljivi karakteri se najčešće „potkradu“ kada korisnici kopiraju tekst u 4D Wand iz drugih izvora, npr. iz nekog PDF dokumenta ili s Interneta, itd... Takve nevidljive karaktere moguće je vidjeti nekim drugim specijalnim alatima (npr. NotePad++ i sl.).
|
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama. |