4D Wand Info
Br: 419, 04.09.2017.
EVIDENCIJA O RADNICIMA U Narodnim novinama (NN 73/2017) objavljen je novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima koji stupa na snagu od 01.09.2017.g. Svakako se detaljno upoznajte sa sadržajem novog Pravilnika kako bi vam ispravno popunjavanje evidencije bilo olakšano. Ispis Evidencije o radnicima Novi Pravilnik o evidenciji o radnicima donio je minimalne izmjene u odnosu na stari Pravilnik pa je tako u odnosu na prethodni smanjen broj obveznih podataka evidencije o radnicima. Međutim, bez obzira na smanjenje broja obveznih polja Pravilnik, isto tako u čl. 3 st. 2 navodi da je poslodavac osim propisanih podatka iz stavka 1 istog članka, dužan voditi i druge podatke o kojima ovisi ostvarenje pojedinih prava iz radnog odnosa (npr. mirovinski staž do početka rada kod poslodavca, obavijest ili potvrda o trudnoći, majčinstvo, dojenje djeteta, status samohranog roditelja, status posvojitelja, profesionalna bolest, ozljeda na radu, profesionalna nesposobnost za rad, smanjenje radne sposobnosti uz preostalu radnu sposobnost, smanjenje radne sposobnosti uz djelomični gubitak radne sposobnosti, neposredna opasnost od nastanka smanjenja radne sposobnosti, neposredna opasnost od nastanka invalidnosti, invalidnost, invalidska mirovina zbog djelomičnoga gubitka radne sposobnosti, za radnike koji rade u nepunom radnom vremenu podatak o svakom drugom poslodavcu kod kojega radnik radi u nepunom radnom vremenu i sl.) . Većina nabrojanih podataka upisuje se u za to predviđena polja za popunjavanje koja se nalaze na samom radniku na karticama 7.) Dodatno 2 i 8.) Dodatno 3. Onaj podatak koji nema predviđeno (specifično) polje, a potrebno ga je imati na ispisu evidencije o radnicima može se upisati u novootvoreno polje na radniku – Napomena za Evidenciju o radnicima. Osim ove nove napomene za evidenciju o radnicima, na samom radniku na kartici 5. Isplata postoji i ''stara'' napomena za matičnu knjigu koja se u ovisnosti o parametru ispisa može ispisati i na novoj Evidenciji o radnicima od 01.09.2017.g. pa i nju možete također koristiti. Naime, prilikom ispisa evidencije o radnicima (padajući izbornik Liste --> Evidencija o radnicima od 01.09.2017.g.) postoje dva parametra za ispis spomenutog izvještaja. Uključivanjem prvog parametra (Ispis svih podataka o radniku) osim što se ispisuju svi upisani podaci s kartica 7.) Dodatno 2 i 8.) Dodatno 3, kao i nova napomena za Evidenciju o radnicima, postoji mogućnost da se uključi i drugi parametar kojim se ispisuje Dodatna napomena za matičnu knjigu s kartice 5. Isplata. S obzirom na to da se nova evidencija primjenjuje od 01.09.2017.g. i da prema čl. 5 Pravilnika poslodavac počinje voditi evidenciju datumom zasnivanja radnog odnosa, po nama istu treba primjenjivati za radnike koji su zasnovali radni odnos nakon 01.09.2017.g. dok se za ''starozaposlene'' radnike i dalje čuva stara Evidencija. Zato je prilikom ispisa nove Evidencije o radnicima na ispisu potrebno filtrirati novozaposlene radnike od ostalih. Isto možete učiniti tako da novozaposlenim radnicima dodijelite dodatnu dimenziju i po toj dimenziji ispišete izvještaj Evidencija o radnicima od 01.09.2017.g. PREKNJIŽENJE S JEDNOG PARTNERSKOG KONTA NA DRUGI PARTNERSKI KONTO U aktualnoj verziji 4D Wand-a u modulu Financijskog knjigovodstva omogućen je proces preknjiženja s jednog partnerskog konta na drugi partnerski konto (npr. s konta potraživanja od kupaca - 1200 --> na konto utuženih potraživanja - 1206), a da se pri tome prilikom povezivanja izvornog konta kojeg preknjižavate (potraživanja od kupaca – 1200) ta veza ne evidentira na izvorni dokument (izlazni račun). Dakle, samim preknjiženjem potraživanje na kontu 1200 bilo bi zatvoreno i preneseno na konto 1206, a na izlaznom računu se ne bi evidentirala uplata tj. izlazni račun neće dobiti oznaku da je plaćen (oznaka Da u koloni Pl. u knjizi IRA) jer doista niti nije plaćen. Ovaj proces je vrlo bitan radi OPZ-STAT-1 obrasca u kojem završavaju dokumenti ovisno o statusu plaćanja na samom dokumentu. Kada ste pozvali proces preknjiženja potrebno je upisati s kojeg na koji konto želite napraviti preknjiženje i uključiti parametar Preknjiženje novim stavkama. Nakon toga je potrebno definirati da li želite da se preknjiženje označenih stavki u novoj temeljnici odradi s promjenom predznaka (iz duguje pozitivno --> u duguje negativno ili iz potražuje pozitivno --> u potražuje negativno i obrnuto) ili s promjenom strane (iz duguje --> u potražuje ili iz potražuje --> u duguje). Nakon što ste iz padajućeg izbornika u polju Nalog za stavke preknjiženja odabrali nalog (temeljnicu) u koju želite napraviti preknjiženje novim stavkama i potvrdili naredbu na tipku OK, program će u novom nalogu kreirati dvije nove stavke: originalnu stavku s koje ste pozvali ovaj proces (konto 1200) će se proknjižiti na isti konto ovisno o parametru koji ste odabrali (s promjenom predznaka ili s promjenom strane), a druga stavka će se preknjižiti na novi konto (u ovom slučaju 1206) na istoj strani kao i originalna stavka. Ovaj proces može se pustiti nad više označenih stavaka u istoj temeljnici ako preknjižavate s jednog zajedničkog konta na drugi zajednički konto. U slučaju da imate više različitih konta koja morate preknjižiti proces ćete morati ponoviti toliki broj puta koliko različitih konta imate. Također, proces preknjiženja se poziva isključivo iz jedne temeljnice. Ako imate više stavaka u više različitih temeljnica morat ćete ući u svaku temeljnicu posebno i odraditi proces preknjiženja na opisani način. Nakon što ste odradili preknjiženje na novi konto potrebno je salda-kontima povezati konto koji ste preknjižili. Povezivanjem tog konta uplata se neće evidentirati na računu i on neće dobiti status da je plaćen tako da će takvi računi i dalje biti povučeni u OPZ-STAT-1 obrazac. Proces preknjižena će se odraditi samo i isključivo nada otvorenom stavkom što znači da u slučaju da je stavka povezana u salda-kontima program neće odraditi nikakvo preknjiženje. |
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama. |