4D Wand Info
Br: 395, 02.06.2016.
U prethodnom 4D Wand Info-u Br.394 detaljno smo pisali kako u programskom rješenju 4D Wand kreirati SEPA datoteke za plaćanje tako da ukoliko već niste svakako OBAVEZNO detaljno pročitajte spomenuti 4D Wand Info i svu propisanu dokumentaciju vezano uz SEPA-u (u spomenutom 4D Wand Info-u nalaze se korisni linkovi na stranice SEPA-e). Također, provjerite s vašom poslovnom bankom da li imaju određenih specifičnosti po pitanju SEPA-e. Posebnu pažnju obratite na dio Infoa u kojem naglašavamo da podrška za SEPA-u NIJE PREDVIĐENA od strane poduzeća 4th Dimension d.o.o., već da u slučaju neispravne datoteke morate kontaktirati vašeg referenta u banci i provjeriti s bankom zašto datoteka nije ispravna jer mi zaista ne možemo znati zašto datoteka ne prolazi kontrolni mehanizam u određenoj poslovnoj banci tj. internet bankarstvu. Upravo zbog razloga kojeg smo naveli, nema potrebe da screenshotove (slike) grešaka i neispravne datoteke prosljeđujete na našu e-Mail adresu jer iste nećemo tumačiti. U protivnom, ako inzistirate na bilo kakvom tumačenju grešaka i upozorenja vezana za SEPA-u i sl. takva vrsta podrške bit će naplaćena po satu prema standardnom cjeniku 4th Dimenson d.o.o. Naime, tumačenje pravila i procesa oko SEPA-e nisu dio ugovora o održavanju kojeg imamo s korisnicima. Ako pak smatrate da je datoteka neispravna zbog određenog buga u programu isti detaljno i precizno dokumentirajte, popratite primjerima i mi ćemo bug otkloniti u rekordnom vremenu kao i stotinama puta do sada. TESTIRANJE DATOTEKE Koliko nam je poznato SEPA datoteka još uvijek se ne može testirati kroz „pravi“ sustav internet bankarstva, već je potrebno kontaktirati vašeg referenta u banci i doznati na koju e-Mailu adresu je potrebno dostaviti datoteku za testiranje koju banka potom testira u svojoj testnoj okolini i nakon toga vam daje povratnu informaciju da li je ona ispravna ili ne. Dakle, u fazi testiranja obavezno kontaktirajte referenta u banci kako bi saznali novine koje će banka primjenjivati od 06.06.2016. godine i kako bi mogli ispravno odraditi testiranje SEPA datoteke. Ukoliko je datoteka neispravna banka će vas vjerojatno obavijestiti u kojem retku ili slogu se nalazi greška i o čemu se radi. Nema potrebe da screenshotove i pogrešne datoteke prosljeđujete na našu e-Mail adresu jer iste nećemo tumačiti. Potrebno je provjeriti o kakvoj greški se radi i istu ispraviti te ponovno kreirati novu datoteku koju ćete poslati na novo testiranje. Testiranje odradite sve dok ne dobijete povratnu informaciju da je SEPA datoteka ispravna, jer mi zaista ne možemo znati na koji način vam je referent u banci predložio dostavu SEPA datoteka za isplatu plaća. Još jednom ponavljamo da se SEPA sustav plaćanja odnosi isključivo i samo na datoteke s nalozima koje se šalju bankama na izvršenje i nemaju nikakve veze s pojedinačnim nalozima koje sami kreirate na internet bankarstvu ili pak ispisujete na HUB-3 virmanima. SEPA – SPECIFIČNOSTI KREIRANJA SEPA-E ZA POJEDINE BANKE: Terećenje računa pojedinačno za svaki nalog kod isplate plaće Ukoliko NE želite da se Vaš IBAN račun (račun platitelja) tereti u jednom iznosu za neto plaće tada možete označiti sve virmane i prilikom kreiranja SEPA datoteke uključiti opciju da je Batch Booking isključen za sve banke: Terećenje računa u jednom iznosu za isplatu neto plaće i naknada Ukoliko želite da se Vaš IBAN račun (račun platitelja) tereti u jednom iznosu za neto plaće i naknade plaće tada postoji nekoliko mogućih opcija koje će ovisiti o poslovnoj banci u kojoj imate otvoren račun (zbog toga smo i predložili obvezno testiranje SEPA datoteke prije isplate plaće). Terećenje računa u jednom iznosu za neto plaću i naknadu plaće bez obzira na banku primatelja (radnika) Potrebno je označiti sve virmane i uključiti srednju opciju (Batch Booking uključen za sve banke), a isto znači da će se za neto plaće i naknade plaće kreirati jedan iznos za terećenje vašeg računa (računa platitelja) bez obzira u kojoj banci radnik ima otvoren račun. Dakle, u ovom slučaju kreira se samo jedna SEPA datoteka koja sadrži sve naloge za isplatu plaće (neto, naknade, obustave, poreze i doprinose). Terećenje računa u jednom iznosu za neto plaću i naknadu plaće samo ukoliko i radnik i platitelj imaju otvoren račun u istoj banci Potrebno je označiti sve virmane i uključiti treću opciju (Batch Booking uključen samo za banku u kojoj poduzeće ima otvoren račun), a isto znači da će se neto plaće i naknade plaće kreirati u jednom iznosu samo za radnike koji imaju otvoren račun u istoj poslovnoj banci kao i poduzeće. Dakle, i u ovom slučaju kreira se samo jedna datoteka za isplatu plaće. Terećenje računa u jednom iznosu za neto plaću i naknadu plaće samo ukoliko i radnik i platitelj imaju otvoren račun u istoj banci, ali u okviru samo jedne datoteke (npr. zaba d.d.) Prema našim saznanjima određene poslovne banke (npr. ZABA d.d.) inzistiraju da Batch Booking bude uključen samo ako i radnik i banka imaju otvoren račun u istoj banci, ali u okviru samo jedne datoteke (dakle, bez ostalih virmana). U tom slučaju trebate označiti samo naloge za neto plaću i naknadu plaće i uključiti zadnju opciju (Batch Booking uključen samo za banku u kojoj poduzeće ima otvoren račun) kako bi se kreirala datoteka samo s nalozima za isplatu neto plaće i naknade. Terećenje računa u jednom iznosu samo za neto plaću, bez naknada (npr. otp banka) Ukoliko vaša poslovna banka (prema našim saznanjima npr. OTP banka) zahtijeva da Batch Booking bude uključen samo za naloge koji imaju isti poziv na broj platitelja, odnosno da se terećenje računa odradi u jednom iznosu samo za neto plaću bez naknada. U tom slučaju treba označiti naloge samo za neto plaću, uključiti drugu opciju Batch Booking „uključen za sve banke“ i kreirati datoteku samo s nalozima za isplatu neto plaće bez naloga za naknadu. OZNAKA ''SALA'' Prema uputama za kreiranje SEPA datoteke za naloge za isplatu neto plaće, naknade, ugovora o djelu, odnosno sve ono što se smatra osobnim primanjem, trebaju imati oznaka SALA, te poziv na broj u formi HR69 40002-T -V gdje oznaka T označava OIB, a oznaka V označava šifru vrste osobnog primanja. Dakle, na nalozima za uplatu doprinosa i poreza ne treba upisivati oznaku SALA, a koliko znamo zasad nije obveza niti upisa bilo koje druge oznake šifre namjene (kategorije namjene). Ostale oznake na nalozima Svakako detaljno izučite popunjavanje platnih naloga koje je u primjeni od 06.06.2016. godine, kako bi mogli iskontrolirati kreirane naloge, odnosno virmane. Ukoliko ste mišljenja da neki poziv na broj ili oznaka na nalogu treba biti drugačija ili nije upisana, uvijek imate mogućnost da na samom nalogu izvršite upis kako mislite da je ispravno prema zakonskim propisima. KREIRANJE NALOGA ZA NAKNADE PREMA ŠIFRI VRSTE PRIMANJA U novoj verziji programa omogućili smo kreiranje i sumiranje virmana za neoporezive naknade po šifri vrste primanja. Do sada su se virmani za neoporezive naknade kreirali kumulativno po svakom pojedinom radniku što znači da ako je radnik primao više neoporezivih naknada na isti račun i s istim pozivom na broj tada se kreirao jedan kumulativni virman za naknade. Od aktualne verzije programa virmani za neoporezive naknade će se kreirati prema šifri vrste primanja koja se upisuje na samoj naknadi (padajući izbornik Vrste plaćanje --> Naknade --> polje Šifra vrste primanja/ustega). Popis šifri vrste primanja možete pronaći na stranicama FINA-e ( http://www.fina.hr/Default.aspx?sec=1265 ) ili na stranicama vaših poslovnih banaka: Ukoliko na naknadama nije upisana šifra vrste primanja, program će za različite naknade kreirati samo jedan kumulativni nalog.
|
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama. |