4D Wand Info

Br: 387, 05.02.2016.
 

Povratak na listu

OBRAZAC JOPPD - rješavanje grešaka kod importa u ePoreznu

O ovoj temi smo već pisali u nekoliko navrata u ranijim 4D Wand Info-ima broj 321 i 326, ali ponukani čestim upitima korisnika u posljednje vrijeme još jednom ćemo ponoviti na što trebate obratiti posebnu pažnju prilikom podnošenja Obrasca JOPPD u aplikaciju ePorezna jer u protivnom nećete moći poslati spomenuti Obrazac. Molimo sve korisnike koji izrađuju i podnose Obrazac JOPPD iz programskog rješenja 4D Wand da ga pročitaju s osobitom pažnjom jer nije naša obveza da tumačimo upozorenja Porezne uprave već je na korisniku da utvrdi gdje se i zbog čega javlja greška. Naime, prilikom podnošenja xml datoteke Obrasca JOPPD u aplikaciju ePorezna kod učitavanja datoteke provjerava se da li su u Obrascu popunjeni svi opći podaci o poduzeću poput OIB-a, adrese, e-Maila itd. Također, vrši se provjera i nekih drugih podataka kao što primjerice neki specijalni znakovi poput navodnika, ljestvi ('', #, & itd) i sličnih znakova koji su zabranjeni u samoj datoteci. U svakom slučaju ako u datoteci koja se importira u ePoreznu nedostaje neki od općih podataka ili je upisan neki od specijalnih znakova koji su zabranjeni uvijek će vam iskočiti sljedeća poruka s upozorenjem:

Odabrana datoteka nije valjana prema zadanoj XML strukturi.

Uz spomenutu poruku s upozorenjem bit će opisani i tehnički detalji zašto se poruka ne može učitati pa između ostalog aplikacija naglasi u kojoj liniji datoteke se nalazi greška zbog koje nije moguće učitati datoteku. Takva poruka najčešće izgleda na sljedeći način:

 

Navedene poruke ne znače da 4D Wand kreira neispravnu xml datoteku za Obrazac JOPPD nego da neki od podataka koji su neophodni u datoteci nisu upisani, pa se nisu niti eksportirali ili su upisani pogrešno. Kako biste odmah mogli sami provjeriti što je neispravno popunjeno provjerite u kojoj liniji u datoteci se nalazi greška na što vas upozorava poruka ePorezne. Nakon toga pozicionirajte se na xml datoteku Obrasca JOPPD koju ste snimili na vašem računalu. Pritisnite desnu tipku na mišu i pozovite opciju Open with --> Notepad (ili Otvori sa --> Blok za pisanje ukoliko vam je operativni sustav na hrvatskom jeziku).

XML datoteka će se otvoriti u Notepadu (Bloku za pisanje). U alatnoj traci Notepada preko padajućeg izbornika View provjerite da li vam je uključen Status Bar. Ako nije uključite ga. Nakon što ste uključili prikaz Status Bara u donjem desnom uglu datoteke vidjet će se linija datoteke u kojoj ste pozicionirani mišem (Ln 1 označava liniju 1).

Nakon toga se pozicionirate u liniju na koju vas upozorava poruka iz ePorezne i provjerite o čemu se radi, odnosno što je i gdje greška.

Nakon što ste utvrdili o kakvoj greški se radi istu ispravite i ponovite eksport Obrasca JOPPD.

Kako bi u startu izbjegli javljanje ovakvih grešaka prilikom podnošenja Obrasca JOPPD u ePoreznu svakako provjerite da u svakom poduzeću za koje podnosite Obrazac JOPPD imate popunjene opće podatke o poduzeću (ime i prezime zakonskog predstavnika i kontakt osobe, kontakt telefon, fax i e-Mail adresu te adresu poduzeća). Navedeni podaci popunjavaju se u Podacima o korisniku koje pozivate s glavnog izbornika 4D Wand-a. Nakon toga pozicionirate se na naziv vašeg poduzeća, kliknete tipku Izmjena i pozicionirate se na karticu Podaci za izvještaje i popunite sve potrebne podatke o vašem poduzeću. Ukoliko bilo koji od ovih podataka nedostaje nećete uspjeti učitati Obrazac JOPPD u ePoreznu.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.