4D Wand Info
Br: 367, 20.04.2015.
SLANJE DOKUMENATA e-MAIL-om - ŠTO SE MIJENJA I ZAŠTO? Kao prvo, ništa se ne mijenja ako želite nastaviti slanje dokumenta kreiranih u 4D Wand-u e-mailom dosadašnjim načinom. Sve ostaje po starom i dokumente šaljete iz Outlook-a kao privitak koristeći ikone Snimi pošalji ili Zaštiti snimi pošalji. Slanje ispisa iz 4D Wanda e-Mailom Da bi to sve bilo moguće, potrebno je inicijalno posetirati (samo jednom!) e-mail parametre: e-mail server, korisničko ime i lozinka za e-mail account, potpis i slično. Postupak je sljedeći: S glavnog izbornika 4D Wand-a potrebno je pozvati Parametri programa a Parametri korisnika. Na formi ćete primijetiti tri kartice koje se odnose na postavke e-maila kao i tipku Izbor korisnika (F8) (1.). Nakon odabira korisnika za kojeg upisujete postavke, prva i najvažnija kartica je E-mail postavke servera. Njenim ispravnim popunjavanjem osigurat ćete uredno slanje e-mail-ova iz 4D Wand-a. Krenimo od kartice E-mail postavke servera. •E-mail adresa pošiljatelja: ovdje upisujete svoju e-mail adresu s koje želite slati e-mailove. •Reply to e-mail adresa: ovdje upisujete e-mail adresu na koju želite dobivati e-mailove kada vam druga strana odgovori na vaš poslani e-mail. •CC: tu upišite e-mail adresu koju uvijek želite dodati u carbon copy za sve e-mailove koje ćete slati iz 4D Wanda. •BCC: ista stvar kao i u točki 3, ali služi za blind carbon copy •E-mail server, portovi, SSL: ovdje definirate naziv mail servera s kojeg želite slati e-mailove te preko kojeg porta (standardno je 25 a za Gmail je 587(uključiti SSL)) •Korisničko ime: upisujete korisničko ime s gore navedenog mail servera koji odgovara e-mail adresi s koje želite slati e-mailove. •Šifra: šifra za korisničko ime spomenuto u gornjoj točki. •Polje E-mail adresa primatelja namijenjeno je testiranju i u njega se upisuje e-mail adresa primatelja na koju ćete poslati testnu poruku. Pritiskom na tipku Test slanja e-maila (F9) (4.) 4D Wand će pokušati poslati e-mail na upisanu adresu. Ako je sve ispravno posetirano probni e-mail bi trebao doći na e-mail adresu primatelja. Ako niste sigurni što treba upisati u pojedina polja ili Vam naši primjeri ne pomažu, savjetujemo da se obratite svojim administratorima. Oni će zasigurno znati koje parametre je potrebno upisati. •Prilozi (odvojeno s ;) (3.) je polje u koje pritiskom na ... otvara windows forma za odabir datoteka koje možete priložiti u e-mail. Više privitaka odvojite s : (točka zarez). Važna napomena. U cilju poštivanja standarda preporuka je da za e-mail adrese koje upisujete koristi format i prikaz ovakvog izgleda: „ Igor Pašić" < igor.pasic@4thdimension.hr >. Dakle, ne upisivati adrese direktno u polja već kliknuti na ikonice koje smo zaokružili crvenom bojom (2.). Pri tome će se otvoriti forma gdje je u prvo polje potrebno upisati ime i prezime korisnika, a u drugo polje samu e-mail adresu. Nakon pritiska na OK, program će formatirati adresu na preporučeni način. Krenimo sada na sljedeću karticu E-mail postavke korisnika : •Standardna poruka: ovdje upisujete tekst e-maila kojeg želite da 4D Wand svaki put upiše kada želite poslati e-mail iz 4D Wanda. •Potpis e-maila: ovdje definirate svoj potpis kojeg želite da 4D Wand ubaci. U MS Outlooku se ovo smatra pod Signature. Ukoliko ćete imati zajednički potpis tvrtke za sve djelatnike (kao što imamo posetirano u 4D), ovdje upišite samo ime i prezime te funkciju/titulu djelatnika. Možete se koristiti standardnim html komandama: u primjeru su ime i prezime podebljani (boldani) uz pomoć komandi <b> za početak podebljanog i </b> za kraj podebljanog teksta. •Slike za potpis e-maila: ukoliko želite moguće je i ubaciti sliku. Preporuka je da slika ne bude prevelika što dimenzijama što prostorom na disku kako bi e-mail poruka vizualno izgledala uredno i kako ne bi bila prevelika i time opterećivala vaš sustav i sustav primatelja vašeg e-maila. Više o ubacivanju slika kasnije. Zatim prelazimo na E-mail postavke tvrtke tj. zajedničke postavke za cijelu tvrtku (za sve korisnike). Pojednostavljeno rečeno, ovdje definirate potpis e-maila za sve korisnike (nije potrebno setirati za pojedinačne korisnike): Kako to izgleda u praksi? Dakle, želimo poslati ispis npr. Ponudu e-mailom direktno iz 4D Wanda. Prvo se pozicionirate na željenu ponudu (možete označiti i više različitih) te pozovite standardni ispis ponude. Pri tome će vam se pojaviti poznati izbornik (slika). Ako ispis namjeravate poslati e-mailom, uključite kvačicu Pošalji ispis e-mailom, a ako uključite i opciju Ispis u PDF primatelj e-maila dobiti će PDF privitak. Ako nije uključena kvačica PDF primatelj će dobiti Word dokument, standardnog 4D Wand naziva (npr. WANDU00014.rtf) dok u slučaju slanja PDF-a primatelj dobije PDF dokument s nazivom dokumenta (npr. Ponuda) godinom (npr. 2015) i brojem (npr. 2598) tj. Ponuda 2015 2598. Pritiskom na OK otvara se forma koja je jako slična uobičajenoj Outlook formi za slanje e-mailova. Naravno, sve ono što smo prethodno definirali u parametrima automatski će se popuniti (pošiljatelj, primatelj, tekst poruku, privitak...). Višestruko slanje platnih listića U sklopu cjelovitog rješavanja slanja dokumenata iz 4D Wand-a e-mailom, omogućili smo i slanje platnih listića svakom pojedinom djelatniku na njihove e-mail adrese. Preduvjet za uspješno slanje platnih listića je da djelatnik u adresaru osoba u polju e-mail mora imati upisanu e-mail adresu. Nakon odabira krenut će proces kreiranja e-mailova a kao rezultat pojavit će se forma s popisom primatelja (2.), njihovim email adresama (3.) kao i prilogom (4.) u kojem je platni listić. Subject poruke (5.) nastaje automatski a možete ga mijenjati standardnim načinom. Podsjećamo da dvostrukim klikom na prilog (4.) isti možete pregledati. Ako na taj isti prilog kliknete desnom tipkom miša možete ga otvoriti, promijeniti naziv ili ukloniti primatelja. |
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama. |