4D Wand Info
Br: 285, 27.12.2012.
Ovaj 4D Wand Info, obavezno proslijedite svima koji imaju bilo koje dodirne točke s robom, inventurama, radom u skladištima, a naročito onima koji rade na POS !!! blagajnama. OTVARANJE NOVE POSLOVNE GODINE, PREBACIVANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH STANJA – UVODNE NAPOMENE Prošli 4D Wand Info-i posvećeni inventuri, predstavljaju djelić aktivnosti kojim bi trebala završiti kalendarska poslovna godina, tako da bi u narednu godinu ušli čistih skladišnih stanja i sa što manje “repova”. Naravno da financijska poslovna godina i dalje traje do predaje završnog računa. Pod pretpostavkom da ste završili inventuru, istu odobrili i ne namjeravate više raditi u 2012. godini, vrijeme je za Otvaranje nove poslovne godine kao i Prijenos robno – materijalnog stanja u narednu godinu, a na kraju i prijenos Financijskog. OTVARANJE NOVE POSLOVNE GODINE je jednostavna akcija kojom se u narednu godinu prebace svi registri (artikli, konta, tarife, jedinice mjere...) koji su definirani u prethodnim godinama. Kako smo svojevremeno pisali, jednostavnost ove operacije ne umanjuje njenu važnost. Ponovimo stoga ono najvažnije: onog trenutka kada otvorite novu poslovnu godinu, zapravo ste prebacili u nju i sve registre. Od tog trenutka svaka izmjena registara (ili dodavanje novog) u prethodnoj godini NEĆE se automatski preslikati u narednu. Otvaranje nove poslovne godine se vrši na slijedeći način. Sa glavnog izbornika 4D Wanda klikom na ikonu Početna stanja pozovemo formu koja nam nudi slijedeće mogućnosti: Otvaranje nove obračunske godine, Prijenos financijskog knjigovodstva (neaktivno) i Prijenos robno materijalnog knjigovodstva (neaktivno). Klikom na Otvaranje nove obračunske godine, pojaviti će se upit koji vas pita “Da li ste sigurni da želite otvoriti novu obračunsku godinu 2013.?” Nakon vašeg potvrdnog odgovora, krenuti će Kreiranje nove obračunske godine i nakon završetka, pojaviti će se poruka koja vas izvješćuje da je kreiranje uspješno završeno te da kliknete na OK za nastavak. Nakon tog kliknite na Izlazi i nastavite klikom na ikonu Izbor obračunske godine te odaberite 2013. godinu. PRIJENOS PODATAKA ROBNO - MATERIJALNOG U NAREDNU GODINU Odobrenost svih robnih dokumenata, u godini iz koje se prebacuju podaci, je preduvjet za ispravno prebacivanje i pouzdanost prebačenih podataka. Naime, vodite računa da se neodobreni dokumenti ne prebacuju tj., ne odražavaju se na materijalna stanja, već isključivo odobreni dokumenti. Sam proces prebacivanja je jednokratna operacija koja vaša završna stanja iz prethodne godine prepisuje u dokument Popis početnog stanja (PPS) naredne godine. Odobravanjem Popisa početnog stanja (PPS) on postaje ishodišna točka u karticama svakog artikla od kuda kreće ponovno evidentiranje njegovog ulaza ili izlaza. Vodite računa da je time proces napravljen samo za jedno skladište i da ga za svako od postojećih skladišta treba ponoviti. Izuzetak je jedino Skladište tuđe neispravne robe koje imaju korisnici modula Servis. Skladišta koja su tranzitna (nemaju stanja) ne treba a niti ima smisla prebacivati. Komisije i Reversi Zbog svoje osobnosti i posebnosti zahtijevaju posebnu i neprijepornu pažnju. U stvari, njih se obično zaboravi, a ne bi se smijelo. Za razliku od dosadašnjih godina, Reverse i njihov prijenos smo unaprijedili i time zadovoljili različite pristupe u korištenju te vrste dokumenta. Reversi !!! NOVO !!! Koji od načina ćete primijeniti ovisi isključivo o poslovnim procesima i organizaciji poslovanja same tvrtke s napomenom da su oba procesa ispravna. !!!!!!!!! VAŽNA NAPOMENA: Izuzetno je bitno poštivati redoslijed odobravanja novonastalih dokumenata i to kako slijedi: !!!!!!!!!! Prvo: Odobriti sve novonastale primke na komisiju PRK (ako ne primate robu na komisiju – preskočiti). Servis Korisnici modula Servis, a koji zaprimaju robu na skladište tuđe neispravne robe, imaju posebnu tipku za prijenos skladišta tuđe neispravne robe Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos skladišta tuđe robe. Klikom na nju prenijeti će se sva skladišta tog tipa. ***Napomena: za uspješnost prijenosa skladišta tuđe neispravne robe na tom skladištu (Podaci o korisniku a Skladište a Izmjena) svakako je morala biti uključena kvačica (vidi sliku) koja definira to skladište kao Skladište tuđe robe (servis). Nakon prijenosa, potrebno je u 2013. godini svaku prenesenu primku odobriti, te kronološki odobravati sve dokumente iz stabla (reverse, razduženja ..i sl.) te primke, a potom prijeći na slijedeću. Carinsko skladište tipa D Korisnici koji imaju Carinsko skladište tipa D SVAKAKO moraju obaviti Prijenos carinskih primki. Do izbornika se dolazi klikom na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos carinskih primki. Izvještaj o broju prenesenih carinskih primki biti će prikazan pri dnu forme. Prijenos urudžbenih zapisnika Prijenos urudžbenih zapisnika odvija se na već spomenuti način, na već spomenutom mjestu. Pod uvjetom da koristite urudžbene zapisnike, dovoljno je otići u Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos urudžbenih zapisnika. Izvještaj o broju prenesenih urudžbenih zapisnika, biti će prikazan crvenim slovima na dnu forme. Prijenos projekata/poslova Korisnicima koji u svom poslovanju koriste projekte/poslove od izuzetnog značaja je da naprave prijenos onih projekata koji nisu gotovi. Isti se pozivaju klikom na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos projekata/poslova. Izvještaj o broju obrađenih i prenesenih projekata biti će prikazan na dnu forme. Prijenos dinamika naplate Svi oni koji koriste u svom poslovanju Dinamike naplate ovu operaciju svakako moraju napraviti. Proces se poziva klikom na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos dinamika naplate a izvještaj o broju obrađenih i nanovo kreiranih dokumenata biti će prikazan na formi. Prenijeti će se sve dinamike koje nisu odobrene i nisu plaćene. Prijenos svih narudžbi Pošto se podosta narudžbi ne izvrši u tekućoj godini, a da bi se zadržao kontinuitet praćenja naručenog i isporučenog, potrebno je pozvati proces prijenosa narudžbi. Naravno da se i on nalazi na Početna stanja --> Prijenos robno materijalnog knjigovodstva --> Prijenos svih narudžbi. Bitno je napomenuti da će se pozivanjem procesa prenijeti sve nedovršene narudžbe od kupaca (ULN), sve narudžbe dobavljaču (NAR) kao i sve potvrde narudžbi (NAV). Kod svih ovih prijenosa dokumenata, moguće je zadržati broj dokumenta iz prethodne godine. Dovoljno je prije prijenosa uključiti kvačicu Zadrži originalni broj dokumenta. Ako želite da vam se na prenesenim dokumentima ne vuku "stara" stabla, dovoljno je uključiti kvačicu Isprazni vezne dokumente. Prijenos Blagajne Blagajna gotovog novca nema nekog posebnog prijenosa. Dovoljno je da u 2012. godini otvorite blagajnički dnevnik sa saldom iz prethodne godine. PRIJENOS FINANCIJSKOG KNJIGOVODSTVA U NAREDNU GODINU Odabirom tipke Početna stanja na glavnom izborniku 4D Wanda, te odabirom tipke iz prikazane forme Prijenos početnog stanja otvara se novi izbornik. Tu možete izabrati da li želite prijenos podataka za financijsko ili robno-materijalno knjigovodstvo. Izborom prijenosa podataka za financijsko knjigovodstvo pojaviti će se obavijest koja će vas upozoriti što će se dogoditi samim prijenosom podataka financijskog knjigovodstva i da li želite izvršiti tu operaciju. Pritiskom na tipku Da program otvara formu na kojoj vidite iz koje se godine i u koju se godinu prenose podaci. Pritiskom na tipku Obrada program će započeti sa prijenosom podataka. Prijenos financijskog stanja u slijedeću godinu - Prijenos početnog financijskog stanja moguće je izvršiti na način da je uključen ili isključen parametar prijenosa po dimenzijama, odnosno mjestima troška. Ako je uključena opcija prijenos po mjestima troška, program će izvršiti saldiranje konta po dimenzijama, ali samo za konta na kojima je definiran obvezan unos mjesta troška. Dakle, nebitno je što na kontu postoje stavke sa dimenzijama, ali ako na kontu nije definiran obvezan unos dimenzija, prijenos stanja u narednu godinu se neće odraditi po dimenzijama. VAŽNA NAPOMENA: Program će prenijeti početno stanje u novu godinu u nalog za knjiženje broj 1 i OBRISATI trenutni sadržaj naloga broj 1. Ako ste već kreirali novu obračunsku godinu i želite unositi neke podatke u financijsko knjigovodstvo (npr. izvode) prije nego što ste prenijeli početno stanje potrebno je da otvorite nalog za knjiženje pod rednim brojem 2 , budući da je nalog broj 1 s datumom 01.01. rezerviran za automatski prijenos početnog stanja iz prethodne godine. Prijenos podataka za financijsko knjigovodstvo možete napraviti proizvoljan broj puta , jer program kod svakog slijedećeg prijenosa, kontrolira i prenosi stavke na način da iz već kreiranog naloga broj 1 briše ili dodaje stavke ovisno o promjenama u prethodnoj godini. Ako ste greškom već kreirali nalog broj 1 u 2013. godini, samo mu promijenite broj i oslobodite mjesto za nalog broj 1. Naglašavamo da se konta 4 i 7 ne prenose u nalog 1. Zbog toga je nalog u neravnoteži i nije ga moguće odobriti. Da bi ste isti odobrili potrebno je unijeti kontrastavku kako bi nalog uravnotežili. Automatsko zatvaranje klase konta prihoda i rashoda - Kod zatvaranja klase konta prihoda i rashoda klase 4 i 7 (Financijsko knjigovodstvo a Knjiženje dnevnih promjena a Stavke a Obrada a Zatvarane konta prihoda i rashoda), dodano je da program provjerava postavke upisane na kontu vezano za mjesta troška, odnosno dimenzije. Ako je na kontu definiran obvezan upis dimenzija program će prilikom zatvaranja konta prihoda i rashoda sumirati konto po svakoj dimenziji i za te iznose izvršiti zatvaranje konta. U slučaju da konto ima stavaka na kojima nije upisano mjesto troška (stavke upisane prije nego što je na kontu definiran obvezan unos dimenzije) program će ih sumirati kao nedefinirano mjesto troška. Ako ne želite zatvaranje konta po mjestu troška, na kontu je potrebno isključiti obvezan unos dimenzije. Ako je na kontu definiran obvezan unos za više dimenzija, program će izvršti zatvaranje konta na način da se vrijednosti sumiraju po najnižem nivou dimenzija. Na primjer, Ako se koristi dimenzija 1 i dimenzija 2, sumiranje će se odraditi na nivou dimenzije 2. Prijenos početnog stanja za partnerska konta - U prijenosu početnog financijskog stanja u slijedeću godinu izbačen je parametar prijenosa IOS-a po komitentima, a na kontima je dodana opcija kumulativnog prijenosa salda za konta kupaca i dobavljača. U slučaju kada je na kontu definiran kumulativni prijenos salda program će poštovati proceduru upisanu na kontu (slika dolje) i isti će se u slijedeću godinu prenijeti u jednom iznosu po svakom partneru, a ne u otvorenim stavkama. U slučaju kada na kontu nije definiran kumulativni prijenos salda, program će u narednu godinu prenijeti sve otvorene stavke. !!! IZUZETNO VAŽNA NAPOMENA !!! POS BLAGAJNE I PRELAZAK U NOVU POSLOVNU GODINU !!! Iz godine u godinu ponavljamo, upozoravamo, napominjemo, molimo da upozorite svoje djelatnike na POS kasama na važnost niže navedenog. OD IZUZETNE JE VAŽNOSTI DA NA POS BLAGAJNAMA PRVA AKCIJA, PRVI RADNI DAN U NOVOJ GODINI (ILI POSLJEDNJI U STAROJ), MORA BITI OTVARANJE *ILI IZMJENA GODINE U KOJOJ SE RADI !!! Ovo ''*ili'' nije pogreška već naglašava različitost koja ovisi o tome da li vam je POS blagajna vezana u mrežu sa serverom (vrijedi i za blagajne koje su preko terminal servisa povezana sa serverom) ili radi samosta-lno (udaljeno) pa se podaci na neki od načina prebacuju. - U prvom slučaju, kada vam je POS u mreži, NIJE potrebno otvarati novu godinu jer je ona već otvorena (ako nije, otvorite je) u 4D Wandu. Na vašoj POS blagajni, prije početka rada prvog radnog dana, NEIZOSTAVNO I OBAVEZNO morate PROMIJENITI godinu u kojoj radite i to na slijedeći način: Kliknite na tipku Alat na glavnom izborniku POS blagajne a nakon pojave forme odaberite tipku Izbor godine. Klikom na nju pojaviti će se forma Izbor godine u kojoj na jednostavan način (klikom na strelicu prema gore) promijenite godinu u 2013. Nakon klika na OK pojaviti će se poruka da je godina promijenjena, da će se program ugasiti i nakon ponovnog pokretanja otvoriti u 2013. godini. Napominjemo da se godina uvijek vidi na glavnom izborniku POS blagajne u gornjem desnom kutu ili (ako se nalazite u radnoj tabeli) u polju datum, pored broja računa (na slici). BACKUP ZA CIJELU GODINU (ili sve godine) Nakon otvaranja nove poslovne godine i nakon svih obavljenih prijenosa (materijalnog i financijskog), ne bi bilo zgorega napraviti backup cijele godine (ili svih godina), isti snimiti na neki trajni medij (CD ili DVD) te ga pohraniti na neko mjesto van tvrtke. Time bi osigurali svoje podatke od nekih većih havarija ili krađa a ujedno imali kontrolni mehanizam u slučaju neovlaštenog mijenjanja podataka. Podaci koje na taj način želite snimiti nalaze se u direktoriju 4D koji se nalazi na C ili W disku (ovisno o instalaciji). Pokrenite 4D Backup, kliknite na Snimanje, u srednjem polju (Direktoriji koji se arhiviraju) kliknite na Izmjena, te u polju Odaberite direktorij iz kojeg želite arhivirati podatke, pronađite 2013. godinu i kliknite Ok. ! ! ! AKO BUDETE TREBALI POMOĆ STOJIMO VAM NA RASPOLAGANJU. OVAJ 4D WAND INFO ŠALJEMO PONOVO IZA NOVE GODINE. ISPRIČAVAMO SE SVIMA KOJIMA TO PREDSTAVLJA OPTEREĆENJE NO BOLJE JE PONOVITI SLANJE, NEGO DA NETKO OD KORISNIKA OSTANE USKRAĆEN ZA INFORMACIJU. ! ! !
Poštovani korisnici, poslovni partneri, prijatelji…,uzvraćajući na vaše dobre želje i čestitke povodom predstojećih blagdana, sretan Božić i sve najljepše u Novoj godini želi vam ekipa
|
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama. |