4D Wand Info
Br: 172, 30.07.2009.
!!! POSEBNO VAŽNO !!! !!! POSEBNO VAŽNO !!! Korisnici koji imaju samo veleprodaju trebaju napraviti ono što piše u ovom 4D Wand Info-u (korisnici koji imaju i veleprodaju i maloprodaju čekaju slijedeći 4D Wand Info broj 173 !!!). Ovaj 4D Wand šaljemo da se polako pripremate. Još uvijek nema dostupne nove verzije V.9.07.31!!! Pokušat ćemo novu verziju staviti na server oko 10:00 sati. Dakle, posjećujte našu Internet stranicu i provjerite što smo napisali u gornjem desnom kutu glede novih verzija: Molimo sve korisnike da pažljivo pročitaju ovaj, prethodni kao i sve 4D Wand Info-e koji slijede. Nas dvoje potrošili smo više od 18 sati pišući samo ovaj 4D Wand Info broj 172. kako bi svojim korisnicima olakšali da što jednostavnije i pravilnije naprave sve što je neophodno da biste na željeni način prešli sa jedne porezne tarife na drugu. Na žalost, naša uobičajena susretljivost prilikom podrške će ovih dana znatno izostati jer će biti nemoguće da dajemo pojedinačnu podršku svakom pojedinom korisiniku (kao što smo pisali u prethodnom 4D Wand Info-u: vas korisnika je skoro 1.000, a nas je u ovom trenutku samo 10 (godišnji). Zbog toga smo se i potrudili sve lijepo i precizno napisati (poslikati). Zovite nas u slučaju da ste sve pažljivo pročitali, probali nekoliko puta, pa ukoliko i dalje nije jasno, tu smo da vam pomognemo i to ćemo napraviti vrlo rado. Mada je sve važno, ovih dana ćemo biti dosadni i podebljavati, podcrtavati, upozoravati na mnogo toga: •vrlo važno je da sve procese opisane u ovom infu radi jedna osoba, pažljivo čitajući ove upute korak po korak. U tom trenutku smije raditi samo ta jedna osoba u 4D Wandu!!!; •mudro i poželjno bi bilo napraviti inventuru koju nalaže zakonodavac, prilikom promjene poreznih stopa poreza (4D Wand Info broj 171). Napominjemo da smo u navedenom infu napisali da ne znamo da li treba raditi inventure ili ne, ali u RRiF od prije dva dana je naveden dio Zakona koji jasno kaže da je inventuru neophodno napraviti u ovom slučaju, tj. prilikom izmjene poreza (RRiF broj 8/2009, strana 176, 177); •VAŽNO: Trebalo bi sve dokumente napraviti do kraja zaključno sa 31.07.2009., što god to značilo za svakog pojedinog korisnika (odobriti otpremnice, reverse, komisije, radne naloge,...). Riješiti naloge za slaganje do kraja!!! Jednom rečenicom: svi neodobreni dokumenti mogli bi naknadno polučiti bitne nepravilnosti u ispisima, statistikama, pa čak i knjiženjima; •VAŽNO: ukoliko je korisnik zaprimio robu na revers ili na komisiju od svog dobavljača, potrebno je napraviti odjave komisije, povrat robe primljene na komisiju ili povrat reversa na dan 31.07.2009. godine. VAŽNO što se tiče komisija: neće biti moguće isto napraviti naknadno, na primjer, 07.08.2009. za mjesec srpanj 2009. Ukoliko obratite pažnju na izvadak iz Zakona spomenutog u navedenom broju RRiF-a, uvidjet ćete da isto kaže i Zakon. Prema tome, molimo sve korisnike da slijede upute na način na koji ih pišemo, a tumačenja tipa Nije moguće... , Ne znamo mi kad će tko odjaviti i što... ,... neće biti u našoj domeni, a zbog cjelokupne problematike koja nam je svima servirana od danas do sutra . Unaprijed zahvaljujemo na razumjevanju; •VAŽNO: ukoliko je korisnik izdao robu na revers ili na komisiju svom kupcu, potrebno je tražiti odjave komisijske robe od kupaca kako biste mogli napraviti fakture prije novog PDV-a, nakon toga napraviti povrat robe izdane na komisiju ili povrate reversa. VAŽNO: Obratiti pažnju na prethodni paragraf jer se sve masnim slovima odnosi i na ovaj paragraf. •VAŽNO: Napravite BackUp (kreirajte rezervnu kopiju)!!! Ovaj detalj neka vam je na pameti uvijek i u svakom momentu, a naročito prije bilo kakve radikalne akcije. Držite se stare dobre narodne poslovice Od viška glava ne boli... . Svaki BackUp nazovite drugačije, a sukladno logici stvaDajte nam BackUp koji vas interes, a ako vratimo pogrešan, nije naša krivica već vaša; Nakon osvježavanja novom verzijom (verzija V.9.07.31) potrebno je pokrenuti 4D Wand. Registar tarifa se sam napuni novim tarifama 4 i 4.1 kod prvog startanja 4D Wanda na verziji 9.07.31, ali ako se to nije dogodilo tada na glavnom ekranu treba pritisnuti tipku Alat , a potom Provjera registara . Ulaskom u modul Veleprodaja, u svakom trenutku možete provjeriti da li je sve u redu sa tarifnim grupama: To točno znači da su se trebale pojaviti dvije nove tarifne grupe (tarifna grupa 4 i tarifna grupa 4.1): Nakon ovih provjera potrebno je otići u plansku kalkulaciju. U modulu Veleprodaja NC u padajućem meniju Registri , odabrati opciju Kalkulacije cijena za robe . VAŽNO: Izmjena stare tarife na novu tarifu se ne vrši na formi robe!!! Možete polučiti mnogo problema ukoliko isto budete radili na formi robe. Izmjena stare tarife na novu tarifu se vrši isključivo na tabeli koju Planska kalkulacija!!! VAŽNO: Za proces koji slijedi, toplo preporučujemo da se prvo igrate s jednim jedinim artiklom. Kad mislite da ste savladali gradivo, ne bi bilo loše napravljeno ponoviti na još jednom ili dva druga artikla (primjera). Tek nakon što u potpunosti ovladate procesom koji slijedi opisan niže u tekstu, tada možete napraviti izmjenu tarifne grupe nad svim ostalim artiklima i uslugama na način na koji vam odgovara (sve artkle, pojedine grupe artikala i sl.). !!! NAPOMENA: korisnici koji žele za dio artikala ostaviti postojeću plansku veleprodajnu cijenu, a za dugi dio artikala sniziti plansku veleprodajnu cijenu bez PDV-a (znači da zadržavaju plansku veleprodajnu cijenu + PDV) bez obzira na promjenu porezne stope, trebaju zanemariti slijedeći opis u označavanju artikala i artikle ručno označiti u planskoj kalkulaciji cijena uz pomoć nekih filtriranja (nekom od metoda filtriranja: po grupi, po proizvođaču, po atributu...) te nakon označavanja nastaviti čitati dio teksta nakon slijedeće slike koji započinje sa: * Iz padajućeg menija Akcije pritisnuti opciju Upis konstanti te odabrati jednu od dvije moguće opcije... . U planskoj kalkulaciji cijena potrebno je prvo označiti sve artikle sa poreznom tarifom 1 (22% PDV-a) i to na slijedeći način: •pritiskom na tipku F3 otvoriti će se forma za pretraživanje artikala. U polje Traženi tekst potrebno je upisati ROB:TARIFA='1' (korak 1.); •nakon toga treba staviti kvačicu u polje Dinamički izraz (korak 2.), te •na kraju pritisnuti tipku Označi (korak 3.). Ovaj proces će možda potrajati, a ovisi o broju artikala u vašoj bazi. Nakon što je program označio sve artikle sa poreznom tarifom 1 (22% PDV-a), možete pritisnuti na karticu Tarifni brojevi,, odnosno sortirati artikle po tarifnom broju, te provjeriti da li su sada na vrhu tabele artikli sa poreznim tarifama 1, nakon toga 1.1, tarifama 2 i 3 (ukoliko uopće postoje), a na kraju tabele artikli sa tarifnim brojem 5 (opet ukoliko postoje). Sada, kada ste sigurni da su označeni svi artikli sa tarifnim brojem 1, potrebno je pozvati proces upisivanja tarifnog broja 4 (23% PDV-a) i to na slijedeći način: * Iz padajućeg menija Akcije pritisnuti opciju Upis konstanti te odabrati Promjena tarifne grupe i stope PDV-a nakon čega će iskočiti upit na kojem je potrebno pritisnuti Da (naravno, ukoliko ste sigurni da znate što radite). Na otvoreni upit potrebno je upisati novu tarifu koja je po novom 4 (a oni koji na robi imaju i porez na luksuz u slučaju mijenjanja tarifnog broja 1.1 treba upisati 4.1). Nakon pritiska na tipku OK pojaviti će se forma za promjenu tarifne grupe i stope PDV-a. U prvi (gornji) dio forme program je upisao vrijednosti sa artikla na kojem ste se trenutno nalazili u momentu pozivanja procesa. Na upitu se nalaze 4 (četiri) check box-a od kojih samo jedan može biti prihvaćen. To su u biti četiri različite kombinacije kreiranja novih cijena, a s obzirom na neke vaše postavke u parametrima programa. Kliknite na sliku za uvećanje Potrebno je pažljivo proučiti novoponuđene izračune iznosa pojedinih cijena. Nakon toga treba pritisnuti jedan od check box-ova koji se nalaze na lijevoj strani prozora, a u redu sa željenim cijenama. Željene cijene će se prepisati tek nakon pritiska na tipku OK . Kreirat će seTest cijen. Naravno, iskontrolirajte da li ste postigli željeni efekat. Nakon što ste provjerili da li ste zadovoljniTest cijen, potrebno je prenijeTest cij u prave cijene. Ukoliko ste slučajno skinuli oznake sa artikala (uobičajeno artikli nakon akcija ostaju označeni), potrebno je artikle ponovo označiti. To ćemo napraviti ponovo kroz plansku kalkulaciju cijena. U planskoj kalkulaciji cijena potrebno je prvo označiti sve artikle, ali sada sa poreznom tarifom 4 (23% PDV-a) i to na slijedeći način: •pritiskom na tipku F3 otvoriti će se forma za pretraživanje artikala; •u polje Traženi tekst potrebno je upisati ROB:TARIFA='4' (korak 1.) •nakon toga treba staviti kvačicu u polje Dinamički izraz (korak 2.) te •na kraju pritisnuti tipku Označi (korak 3.). Nakon što je program označio sve artikle sa poreznom tarifom 4 (23% PDV-a), potrebno je pritisnuti padajući meni Robe i odabrati opciju Prijepis test cijena u planske cijene Pažljivo pročitajte poruku i pritisnite Da ukoliko ste sigurni da ste napravili sve potrebne korake i provjere kako bi imali željene cijene: Ovim postupcima promijenili ste tarifu svim artiklima koji su imali poreznu tarifu 1 (22% PDV-a) na novu tarifu 4 (23% PDV-a), te imate nove cijene na način koji ste samostalno izabrali. PAŽNJA: Proces promjene tarifnog broja 1 (22% PDV-a) na uslugama odrađen je automatski zajedno sa robama. Od usluga niste vidjeli ništa u planskoj kalkulaciji artikala, ali sve je napravljenou pozadin i nad bazom usluga. Naravno, potrebno je otići u bazu usluga i provjeriti da li je sve u redu. Zapamtite, za sve što ste napravili jedino vi i odgovarate. Naravno, ukoliko imate u upotrebi tarifu 1.1., a to je tarifa sa PDV-om i luksuzom od 30%, trebate je zamijeniti sa tarifom 4.1. Proces je identičan prethodnom, pa vas molimo da učinite isto s ovom tarifom. Jedina razlika je u filtriranju tarife: • pritiskom na tipku F3 otvoriti će se forma za pretraživanje artikala. U polje Traženi tekst potrebno je upisati ROB:TARIFA='1.1' (korak 1.). Nakon toga primjenite korak 2. i korak 3. i u procesima umjesto tarife 4 upisati tarifu 4.1; ISPISI - VAŽNO: Kako na ispis razrade poreza svakog izlaznog dokumenta sada treba dodati i novu stopu PDV-a, automatski konverter izvještaja nove verzije V9.07.31 će to pokušati napraviti sa svim Vašim lokaliziranim izvještajim. Ponavlp!!! Pokušaj izmjene lokaliziranih izvještaja ne mora završiti uspješno, što ovisi o vrsti izmjene koja je po Vašem zahtjevu napravljena u trenutku lokaliziranja izvještaja. U slučaju da se na Vašim lokaliziranim ispisima ne bude automatski uključila nova tarifna stopa, to Vam trebamo mi napraviti ručno, ali vi nas trebate obavijestiti o tome da se nova tarifa od 23% nije pojavila na vašem lokaliziranom izvještaju. Naravno, standardnom procedurom trebate nas obavijestiti o kojim izvještajima se radi. Dakle, e-Mailom i s jasnimenom i prezime izvještaja na kojem se nije primjenila nova tarifa od 23%: VAŽNO i možda NAJVAŽNIJE OD NAJVAŽNIJEG: S obzirom na način na koji je Vlada uvela ove izmjene treba biti svjestan da smo možda (i vrlo vjerovatno) proizveli bugove koji će bitno utjecati na daljni rad. Trebate znati da smo zadnja 3 dana i dvije noći radili bez prestanka i takav scenarij je idealna podloga za gombug koji su nam promakli. Vremena za testiranje je bilo izuzetno malo i nemojte se ljutiti na nas ukoliko se bude dešavalo nešto neželjeno. Zbog ovoga sve korisnike molimo da dobro otvore oči, da napravite svaku provjeru koja vam padne na pamet, te da nas obavještavate za svaku sumnjivu situaciju. Boljpuhati na hlad nego shvatiti nakon 5 dana da nešto nije napravljeno kako treba. I na kraju molimo sve korisnike da ne obraćaju pažnju na tipfelere, a rečenice su valjda smislene i svima jasne (pišemo doista na brzinu).
|