4D Wand Info
Br: 162, 09.04.2009.
!!! NOVO NOVO NOVO !!! FINANCIJSKE ANALIZE I PLANIRANJE Ovaj 4D Wand Info je specifičan po mnogočemu. Kao prvo, standardno se trudimo da svaki naš 4D Wand Info ima 2, 3 ili maksimalno 4 strane. Ovaj 4D Wand Info ih ima 9!!! Razlog je jednostavan: ovaj 4D Wand Info obrađuje potpuno nove mogućnosti 4D Wanda, namijenjeni su za rad prvenstveno knjigovođama (korisnici koji ne posjeduju modul Financijskog knjigovodstva ne trebaju čitati ovaj 4D Wand Info), a rezultati koji se dobijaju su bitni i knjigovođama i upravnim strukturama. Molimo sve kojima ovaj 4D Wand Info dođe u ruke da hitno proslijede isti knjigovođama, direktorima, menadžerima, svima onim koji donose bitne poslovne odluke. FAP – "Financijske analize i planiranje" su ekstremno moćan alat. S njim možete izuzetno mnogo ne bi li iz gotovih podataka koji se već nalaze u modulu Financisjkog knjigovodstva samostalno kreirati čitav niz izvještaja koje do danas niste mogli dobiti u 4D Wandu. Najljepše od svega je što možete "miješati kruške i jabuke", ukoliko postoji potreba za tako nečim, a naš generalni menadžer je najbolji dokaz da se iz financisjkog knjigovodstva trebaju miješati i kruške i jabuke i šljive i banane... Drugim riječim, nešto što je Zakonom propisano na jedan način, Uprava gleda totalno drugim očima i očekuje pročitati nešto što se u standardnom financisjkom knjigovodstvu ne može jednostavno dobiti. Uprave koje žele dobiti "podatak više" iz financijskog knjgovodstva mogu tražiti od svojih knjigovođa da im pripreme u FAP-u specifične izvještaje "samo za njihove oči". Nakon toga Uprava može samostalno obračunavati i kreirati te pripremljene izvještaje u bilo kojem trenutku i bez ikakvih predznanja o knjigovodstvu. Po nama, ovo je najveća dobrobit FAP-a, a dobrobiti ima još... Evo par primjera:
Jedna od velikih dobrobiti FAP-a je i kreiranje (eksportiranje) podataka u FINA-ine Excel tablice čime mogu kreirati FINA-ini obrasci koji se sada mogu predavati elektronskim putem. Doista molimo sve iz knjigovodstva da pročitaju precizno cijeli ovaj veliki 4D Wand Info, a članove menadžmenta i Uprave molimo da pročitaju ovaj uvod. FAP je vrlo moćan alat koji 4D Wandu donosi novu dodanu vrijednost koju će iskoristiti samo oni koji se potrude oko ovog dijela našeg programskog rješenja. Zbog važnosti FAP-a bit ćemo slobodni napisati debelim slovima još jedanput: 4D Wand FAP je vrlo moćan alat kojeg mogu, uz pomoć knjigovodstva, iskoristiti i oni koji nisu eksperti u knjigovodstvu!!! Slijedi dugački tekst koji u biti predstavlja upute za korištenje 4D Wand FAP-a... 4D WAND FAP – FINANCIJSKE ANALIZE I PLANIRANJE FAP , kao dio informacijskog sustava 4D Wand u okviru modula financijskog knjigovodstva, zamišljene su tako da temeljem podataka evidentiranih u knjigovodstvu poduzeća, omoguće slobodno kreiranja izvještaja, kao i izradu određenih planova poduzeća, a u cilju cjelokupnog sagledavanja poslovanja i donošenja pravovaljanih i pravovremenih managerskih odluka. Sam rad je jednostavan. Najkraće rečeno, potrebno je definirati izvještaj sa pripadajućim stavkama, a svakoj stavci pridružiti određena konta. Kvalitetna razrada kontnog plana i korištenje mjesta troška i dimenzija u financijskom knjigovodstvu, temeljna je priprema za rad u financijskim analizama. Financijske analize i planiranje dostupne su u okviru modula financijskog knjigovodstva u padajućem izborniku FAP. Novi izvještaj Aktiviranjem financijskih analiza i planiranja otvara se forma za kreiranje vlastitih izvještaja, gdje su dostupne opcije unos, izmjena i brisanje izvještaja. Polja komitent, komercijalist i dimenzije se popunjavaju u slučaju kada kreirate izvještaj filtriran samo za određene komitente, odnosno komercijaliste i dimenzije. Ako je na zaglavlju izvještaja upisan jedan od navedenih podataka, izvještaj će biti filtriran isključivo po tom podatku, bez obzira što je u određenim slučajevima taj isti podatak možda i drugačije definiran na nekoj stavci izvještaja. Definiranje stavki izvještaja Na stavci izvještaja treba proći i popuniti na odgovarajući način podatke na slijedećim karticama: A. podaci o stavci, B. plan i korekcija, C. Slobodni unos. D. Prethodna godina, E. formula i F. Ispisi. A. Podaci o stavci (na tabeli stavki kolona V ima oznaku A, T,N,F,S ovisno o odabranoj vrsti; na tabeli stavki kolona T ima oznake od 1-7 ovisno o rednom broju odabranog tipa) B. Plan i korekcija Na ovoj poziciji se upisuje plan realizacije za svaku stavku. Upisom godišnjeg plana i korekcije, program iznose automatski raspoređuje na dvanaest mjeseci, a po potrebi se pojedini mjesečni iznos može promijeniti ili upisati u kolonu korekcije za taj mjesec. U zadnjoj koloni je ukupan zbroj koji uključuje korektivni iznos. C. Slobodni unos Ako je za Vrstu stavke odabrano svojstvo Slobodni unos, upis podataka je na ovoj kartici omogućen i koristi se u slučajevima kada navedeni podatak nije moguće ili nije praktično drugačije osigurati u financijskom knjigovodstvu. D. Prethodna godina E. Formula U slučajevima u kojima je potrebno zbrojiti više stavki u rastućem nizu, napravite formulu oblika s(153:168). U primjeru se u trenutnu stavku zbrajaju sve stavke od rednog broja 153 do rednog broja 168. E. Ispis U ovoj kartici definiraju se opcije ispisa stavke. To su: da li se stavka ispisuje ili se koristi za kreiranje neke druge stavke, da li se ispisuje linija ispod ove stavke, da li se ispisuje određeni broj praznih redova nakon ispisa ove stavke, te format za ispis stavke u koji je moguće upisati jednostavne RTF naredbe: \b i \b0 za uključenje i isključenje podebljanih slova; \i i \i0 za uključenje ili isključenje kurziva; \u i \u0 za uključenje ili isključenje podcrtavanja; i tako dalje. Obrade stavki Da bi se olakšalo definiranje stavki jednog izvještaja, u padajućem meniju postoje procesi kojima je moguće ubrazati rad sa stavkama. Na primjer, ako u izvještaju imate potrebu razraditi i usporediti promete, možete to jednostavno napraviti kopiranjem odgovarajuće stavku i dodjeljivanjem odgovarajućih mjesta troška, odnosno dimenzija, svim potrebnim stavkama. U slučaju da postoji potreba za dodavanje novih stavki, predlažemo da stavku definirate kao zadnju, te da se poslužite strelicama (naznačeno na slici), kako biste novo dodanu stavku doveli na željenu poziciju. Na ovaj način se ujedno automatski i preračunaju sve formule koje su već zadane u izvještaju, a vezane su za stavke s konkretnim rednim brojevima. Punjenje izvještaja podacima – obrada izvještaja
Nakon što su definirane stavke izvještaja sa pripadajućim formulama, kontima i ostalim parametrima, potrebno je pozvati proces obrade izvještaja, nakon čega će na stavkama izvještaja biti obrađeni, izračunati i prikazani iznosi. Ovaj proces je potrebno pozvati nakon svake izmjene parametara na stavkama. Za kreiranje izvještaja potrebno je odabrati period za koji želite dobiti podatke. Kopiranje izvještaja U padajućem izborniku Akcije postoje tri opcije (Renumeracija stavki, Kopiranje izvještaja i Brisanje izvještaja) od kojih je zasigurno najinteresantnija Kopiranje izvještaja. Opcija kopiranja izvještaja možete koristiti kada želite dobiti novi izvještaj sličan nekom postojećem. Pri kopiranju trenutno selektiranog izvještaja u novi, potrebno je definirati redni broj i naziv novog izvještaja. Nakon kopiranja, izvještaj je potrebno dopuniti odgovarajućim parametrima, zbog kojih je izvještaj i kopiran. U ovom padajućem izborniku je dostupna i opcija brisanja izvještaja. Pozivanjem ove obrade, trajno se briše trenutno selektirani izvještaj, te treba biti oprezan s korištenjem ove akcije. Export i import izvještaja U padajućem izborniku Export/Import, omogućeno je eksportiranje, odnosno importiranje unaprijed pripremljenih izvještaja. Ovim procesom omogućuje se kopiranja izvještaja i u druga poduzeća, to jest da jednom napravljen izvještaj u jednom poduzeću možete koristiti i u drugom poduzeću, odnosno u narednoj poslovnoj godini. U tom slučaju treba detaljno provjeriti konta koja se nalaze na stavkama izvještaja i po potrebi ih uskladiti s kontnim planom u odredišnom poduzeću. Export izvještaja se izvodi na jednostavan način, selektiranjem izvještaja koji želimo exportirati i pozivom procesa exporta. Nakon određivanja lokacije i imena transportne datoteke i pritiska na tipku OK, izvještaj je spremljen u odabranu datoteku. Nakon što je napravljen export, ovisno o razlogu exporta (kopiranje u drugo poduzeće ili prijenos u narednu godinu) potrebno je otići u odredišno poduzeće (ili odgovarajuću radnu godinu) i pozvati proces Importa. Usporedivost podataka sa prethodnom godinom U izvještaju je moguće uspoređivati podatke u neko razdoblju s podacima istog razdoblja prethodne godine. Da bi se usporedba mogla napraviti, potrebno je isti izvještaj imati definiran i u prethodnoj godini (ako je izvještaj napravljen u tekućoj godini, možete napraviti Export i Import u prethodnoj godini). Na zaglavlju izvještaja potrebno je napraviti vezu s dokumentom iz prethodne godine upisom broja izvještaja iz prethodne godine u za to predviđeno polje na dnu forme za definiranje zaglavlja izvještaja. Veza među stavkama izvještaja iz tekuće i prethodne godine, ostvaruje se preko broja AOP-a. Dakle, stavke izvještaja iz tekuće i prethodne godine moraju biti iste, odnosno, moraju imati upisane iste broje AOP-a. Ispis izvještaja U stavkama izvještaja dostupan je izbornik Ispisi. Odabirom jednog od ponuđenih ispisa otvara se nova forma za upit o vrsti izvještaja koja se želi ispisati i po kojem nazivu stavki se želi ispisati izvještaj. U slučaju da je odabran mjesečni izvještaj dobivaju se informacije o realizaciji po svakom mjesecu u okviru razdoblja za koje je kreiran izvještaj. Ako je odabrana opcija mjesečni izvještaj sa prethodnom godinom, tada će svaka stavka imati podatak o realizaciji za tekuću i prethodnu godinu. !!! NOVO NOVO NOVO !!! EXPORT STATISTIČKIH IZVJEŠTAJA U FINA OBRASCE U programu postoji mogućnost kreiranja financijskih statističkih izvještaja koji se kasnije exportiraju u gotove Fina-ine MS Excel obrasce. 4D je unaprijed pripremila nekoliko izvještaja koje možete bez ograničenja koristiti u vlastitom poslovanju. Izvještaji se automatski kopiraju prilikom osvježavanja 4D Wanda. Da bi izvještaj učitali (importirali) u Vaše podatke, potrebno je sa tabele izvještaja pozvati iz izbornika Export/Import opciju Import izvještaja pripremljenih od strane 4D. Pozivanjem te opcije, otvara se forma za odabir traženog izvještaja s diska. Nakon toga potrebno je od ponuđenih odabrati traženi izvještaj. Dostupni izvještaji su: za neprofitne obrasci Bil-NPF i PR-RAS-NPF, a za poduzeća godišnji statistički izvještaj posebno GFI-POD, GFI-RDG i GFI.DOP, te tromjesečni statistički izvještaj TSI-POD. Preuzimanje obrazaca u tekućoj godini Preuzimanje obrasca za prethodnu godinu Podaci o korisniku Prije Exporta podataka potrebno je unijeti podatke o kontakt osobi. Export izvještaja i popunjavanje FINA obrazaca Obrasci na disku Odricanje od odgovornosti Za točnost podataka na izvještaju odgovoran je isključivo sam korisnik, a ne poduzeće 4th Dimension d.o.o.
|