DOBRODOŠLICA NOVIM KORISNICIMA I PODSJETNIK STARIM
Ovaj 4D Wand Info je namijenjen prvenstveno novim korisnicima, ali s obzirom na to da se nekih pravila, a koja su navedena u ovom 4D Wand Info-u, mnogi stari korisnici nisu pridržavali, vrlo dobrodošlo je da i oni obrate pažnju na isti. Ispričavamo se onima koji naše naputke ozbiljno shvaćaju i provode, te im se ovom prilikom ispričavamo što ih tlačimo nepotrebnim i nemalim e-Mailom. Ponavljamo, malo je takvih...
Kao i svake godine, početkom godine nastane zastoj u dinamici slanja 4D Wand Info-a. Posljedica je to inventura, prelaska iz godine u godinu starih korisnika, kao i početkom rada novih korisnika, što naše ljudske potencijale (kao i telefonsku centralu) napreže do krajnjih granica. Potvrđuje se činjenica da je veliki dio poziva (cca 95%) u ovom periodu posljedica neopravdanog straha od inventura i prelaska iz godine u godinu, što opet izaziva nervozu korisnika (nervoza generira pogreške), a u konačnici se ta nervoza dotakne i nas, i na koncu dovede do pomirljivih tonova i isprika. Smatramo da uistinu nema razloga za strah, a posebno ne za nervozu. Radi se o procesima koji se izvode jednom godišnje i koji se uz pravovremenu informiranost (koju provodi 4th Dimension) i malo samodiscipline (više čitanja 4D Wand Info-a) mogu uspješno privesti kraju. Činjenica da smo uvijek na raspolaganju i spremni pomoći, neka bude vodilja slijedeće godine, kako bi sve prošlo bezbolno i bez nervoze. Naravno, tu je i poneki naš bug, uglavnom u vrlo specifičnim uvjetima rada pojedinih korisnika, ali i ovogodišnja statistika pokazuje da je takvih slučajeva minoran broj. Kao i svih ovih godina, uspješno se nosimo s gužvom u siječnju nastojeći i nadalje da ni jedno pitanje ne ostane bez odgovora kao ni da ni jedna obećana stvar ne ostane nerješena. Cijelo naše poslovanje, uključujući programiranje, organizaciju, logistiku... itd. temelji se na nekim pravilima. Nama je interesantno napisati da je jedan novi korisnik bio izuzetno pozitivno iznenađen količinom jasnih pravila koja vode korisnikovom boljitku. Vjerojatno će se taj korisnik prepoznati ako bude čitao ovaj 4D Wand Info, te mu od srca zahvaljujemo na tome što je svoje oduševljenje podijelio s nama. Njegovo oduševljenje shvatamo kao najbolju potvrdu da trebamo i dalje djelovati na isti način, te naša pravila još više poboljšavati. A ta pravila su proistekla iz naše želje da uvijek i u svakom trenutku osnovna odrednica i smjernica bude zadovoljan korisnik, i to ne bilo kakav korisnik, već korisnik koji okružje 4D Wanda smatra prirodnim tj. neprimjetnim. Naš cilj nije da razmišljate o programu kojim radite, nego isključivo o svojim poslovnim zadacima i ciljevima. Težeći tom našem cilju naišli smo na nekoliko prepreka iz kojih je proisteklo i nekoliko karakterističnih napomena i pravila koje se stalno ponovno i ponovno pojavljuju, o njima se priča..., piše..., na njih se neprestano upozorava... itd. S obzirom da smo u prethodnoj godini (i samim početkom ove) u našu "obitelj" korisnika 4D Wanda, primili popriličan broj članova, smatrali smo primjerenim ponoviti nekoliko jako bitnih napomena i pravila. Molimo da sve navedeno jako pažljivo pročitate i usvojite. Ujedno molimo da svakako upoznate što širi krug ljudi s ovim važnim napomenama. Još jednom koristimo priliku da svim novim korisnicima 4D Wanda zaželimo dobrodošlicu, a svima zajedno još jednu uspješnu poslovnu godinu. Isto tako i još jedanput, isprika svim starim korisnicima koji su poodavno upoznati s navedenim činjenicama, te veliko hvala svima koji se pridržavaju navedenog u ovom 4D Wand Info-u.
TELEFON, JAVLJANJE, KOMUNIKACIJA
Ponekad, dok izvan radnog vremena odrađujemo zaostale stvari, svjedoci smo neprestane zvonjave telefona i znakovito ni jedne ostavljene poruke na automatskoj tajnici . Znamo da ne volite razgovarati s "mašinama" ali shvatite da je to jedini način da nam signalizirate da imate problem u trenucima izvan radnog vremena. Stoga molimo (po tko zna koji put), ako zovete izvan radnog vremena svakako ostavite kratku poruku na tajnici "Pero, tvrtka Nepostojić" i ništa više . Time vaša poruka postaje prioritet koji se riješava narednog radnog dana ili odmah ako je nešto doista hitno. Upornim nazivanjem, a neostavljanjem poruke sigurno nećete dobiti pomoć. Jednostavna poruka za nas je obaveza koja je prva na redu nakon otvaranja vrata ureda. Isto tako, ako vam se u toku radnog vremena nitko ne javlja na telefon, budite sigurni da su u tom trenutku svim prisutnim djelatnicima (čiji broj varira tijekom dana) slušalice u rukama i da rješavaju nečije probleme. 4 th Dimension koristi ukupno 8 telefonskih linija. Ponekad se zna dogoditi da je pola tvrtke na terenu, a ostali trenutno drže slušalice u rukama i komuniciraju s drugim korisnicima te nismo u mogućnosti da se istovremeno javimo i na vaš poziv. U pravilu, tu situaciju pokušavamo svesti na najmanju moguću mjeru, ali morate biti svjesni da je takva opcija neophodna s obzirom na vrstu usluge koju redovno pružamo. Ponovo naglašavamo - ostavite poruku!!! Prvi djelatnik koji se oslobodi će vam se javiti. Sve navedeno vrijedi i svaki radni dan od 08:00 – 09:00. Kako bismo što efikasnije odradili dnevne zadatke (čitajte vaše probleme), svaki dan sjedamo u tom vremenu i dogovorimo se tko će što raditi. Stari naši korisnici znaju za to i izbjegavaju nas nazivati u to vrijeme. Molimo i sve vas nove, kao i one zaboravljive stare, da ako nas već nazivate u to vrijeme, svakako ostavite poruku na tajnici . Pokušajte si dočarati situaciju kako izgleda naš jutarnji sastanak uz neprestanu zvonjavu telefona. Ponavljamo, nije problem što vi zovete, nego je isključivo problem što ne ostavljate poruke na tajnici. Ako je nekom nešto hitno, uz kratku poruku navedite i riječ "hitno" i jedan djelatnik prekida sastanak i rješava vaš problem. Vjerujte, ova jednostavna pravila glede telefonske tajnice su nevjerojatno učinkovita – pod uvjetom da ostavite poruku.
PODRŠKA PUTEM TELEFONA i E- MAILA
Kako da postavim pitanje? Bitno je napomenuti da onog trenutka kada ste nas nazvali i kada Vam se netko od djelatnika javi, prestaje potreba za žurbom. Nastojte koncizno predstaviti svoj problem i nemojte se bojati pitati sve što vas muči (naravno vrijedi za našu aplikaciju). Ujedno se nemojte sramiti nedovoljne informatičke obrazovanosti, nepoznavanja engleskog jezika ili bilo kakve komunikacije s našim djelatnicima. Budite sigurni da će vas oni pažljivo i bez ikakvog podcjenjivanja saslušati i riješiti problem što je prije moguće. Dakle, nema glupih pitanja! Svako pitanje je hvale vrijedno i jedino pitanjem ćete riješiti svoj problem. Napominjemo da, kada nas nazovete, ne tražite samo određenog djelatnika jer postoji mogućnost da vam i netko drugi može pomoći. Izložite svoj problem bilo kome jer će taj evidentirati postojeći problem, a time omogućiti drugima da ga brže riješe. Imam jedan ili više problema. Smijem li Vam poslati e-Mail ili faks? Naravno! Čak veoma dobrodošlo. Ako vam se pretjerano ne žuri, a želite šire obrazložiti probleme ili uputiti neki prijedlog, e-Mail ( 4d@4d.tm ) ili faks ( 01/6312-610 ) su nešto što ćemo s veseljem prihvatiti. Naravno, preferiramo e-Mail kako ne bi prekucavali vaš faks. I nemojte slati e-Mailove na pojedinu osobu tipa ime.prezime@4d.tm . Taj je možda na godišnjem odmoru, možda leži kući jer ima gripu, možda više ne radi kod nas, možda je na terenu cijeli dan... Šaljite svoje poruke uvijek na 4d@4d.tm jer tu e-Mail adresu čitaju svi i tako ćete najbrže dobiti podršku. Isto tako predlažemo, ako imate dogovoren posjet našeg djelatnika, prethodno pošaljite e-Mail ili faks s opisom problema koje želite riješiti prilikom posjeta. Na taj način imat će te podsjetnik kao i dokument s vašim zahtjevima, a time i “pravo” na pitanje “zašto to meni nije riješeno...?”
Što se dešava s našim prijedlozima? Odmah da naglasimo da se svakom prijedlogu, izrečen on usmeno ili pismeno, pristupa s dužnim poštovanjem jer znamo da je proistekao iz praktičnog rada korisnika, a koji je ograničen ili samom organizacijom poslovanja ili našim programskim rješenjem. Upravo prijedlozima korisnika 4D Wand zaobilazi navedena ograničenja i time postaje još bolji i učinkovitiji. Nakon primitka prijedloga o njemu se raspravlja na našem jutarnjem sastanku, te ga se kategorizira. Nakon podrobne analize završava u sugestijama kao prihvaćen ili neprihvaćen. Ako je prihvaćen odlučuje se o njegovu prioritetu. Ako ga proglasimo dobrim i korisnim za sve korisnike, odmah ide u kategoriju programiranje prioritet, programira se i objavljuje u prvoj narednoj inačici 4D Wand-a. Ako se procjeni da je prijedlog dobar ali nije „napet“ korisnicima, čeka u redu za programiranje. Novosti o tome što se novo programiralo i koji su prijedlozi riješeni uvijek objavljujemo prilikom izlaska nove inačice 4D Wanda na našim web stranicama www.4d.hr/izmjene.asp .
4D FRESH – JEDINI NAČIN DO NOVE INAČICE 4D WAND-A
Kao što vam je poznato, napravili smo dosta davno program koji omogućava jednostavno, brzo i efikasno osvježavanje 4D Wanda putem Interneta. Taj program zove se 4D Fresh i veliki broj korisnika redovno ga koristi. Sami trošak skidanja nove verzije je izuzetno mali (u slučaju današnjih modema, Interneta (ADSL-a) i kvalitetnih telefonskih linija od nekoliko desetaka lipa, pa do maksimalnih 6 Kn + PDV), a posebno skrećemo na pozor da sve dok se nova verzija “skida” s Interneta, možete nesmetano raditi u 4D Wandu. Tek nakon što je 4D Fresh završio osvježavanje, trebate na trenutak svi izaći iz 4D Wanda, jedan korisnik prvi pokrene isti i kada je on ušao u program, 4D Wand pozivaju svi ostali. U ogromnoj većini slučajeva, prestali ste s radom samo nekoliko sekundi. Naglašavamo da je to jedini način da vaš sustav nadogradite na posljednju inačicu programa. Uostalom, ako ste potpisali ugovor o paušalnom održavanju ili ako ste u jamstvenoj godini, stekli ste pravo njegova korištenja. Ostali koji nemaju to pravo moraju nadoplatiti nadogradnju na novu inačicu. Korištenjem 4D Fresha, nove verzije dobit ćete u trenutku kada izađu, bez čekanja, bez posebnih dogovaranja glede termina, a nama ćete osigurati više vremena za programiranje. Svi oni koji nemaju na svojem računalu instaliran 4D Fresh (dovoljna je jedna jedina instalacija na serveru) molimo da nas kontaktiraju, te ćemo zajednički pripremiti instalaciju za par minuta. Kada jedanput počnete rabiti 4D Fresh, sigurni smo da će vam se izuzetno svidjeti ova napredna opcija našeg programskog rješenja. *** VAŽNO !!! 4D Fresh je jedini način da ažurirate vaše novokupljene licence za dodatne klijente ili nove module 4D Wanda. Dakle, morate imati instaliran 4D Fresh i pristup Internetu. Pristup Internetu ujedno omogućava i korištenje 4D Connect-a, programa kojim operater pristupa vašem računalu i time riješava problem u najkraćem mogućem roku.
4D WAND INFO - NAŠ SAVJET - PRIMAJTE INFO E-MAILOM
S obzirom na napredak u sferi poslovne komunikacije, kao i sve veće Internetizacije hrvatskog tržišta, naš prijedlog je da u što većoj mjeri koristite primanje 4D Wand Infoa e-Mailom. Da ne bi bilo nesporazuma i da ne biste pomislili da vas na to nagovaramo kako bismo uštedjeli po koji telefonski impuls, navesti ćemo prednosti primanja 4D Wand Infoa e-Mailom.
•4D Wand Info stiže trenutno, onog trenutka kada ga pošaljemo. Stizanje faksom ovisi o poretku na faks listi za slanje i zna se otegnuti na cijeli dan/noć dok ne stignete na red.
•4D Wand Info stiže na vaš e-Mail u originalnom, neizmjenjenom obliku, spreman za ispis ili čitanje na monitoru. Ako ga ispišete učiniti ćete to na trajnom papiru (možda i u boji – ako posjedujete printer tih mogućnosti) koji možete arhivirati u registrator i koji neće s vremenom izblijediti tj. nestati.
•4D Wand Info u e-Mail obliku je mala datoteka koja ne zauzima mnogo mjesta na vašem disku i kao takva idealna je za arhiviranje. Spremanjem takvih datoteka na jedno mjesto tj. u jedan direktorij, zapravo kreirate uvijek dostupnu arhivu 4D Wand Infoa. Ako ste pobornik takvog načina čuvanja dokumenata nema potrebe za registratorom u koji ćete odlagati 4D Wand Info itd.
Nadamo se da smo vam približili naše mišljenje zašto je bolje da 4D Wand Info primati e-Mailom. Naravno da i dalje ostaje u igri opcija slanja faksom. Ako ste se predomislili i odlučili na primanje e-Mailom, molimo vas da nas nazovete telefonom ili jednostavno pošaljete mail na koji želite primati 4D Wand Info. Isto vrijedi i za sve one djelatnike za koje smatrate da bi trebali primati (i ono još važnije: čitati) 4D Wand Info. Uzgred napominjemo da još jednom provjerite da li svi oni koji trebaju, dobiju/čitaju 4D Wand Info, a ako trebate arhivu 4D Wand Info-a u MS Word formatu javite nam se mailom ili telefonom.
BACKUP (SNIMANJE SIGURNOSNIH KOPIJA)
Vjerojatno ne postoji prilika, a da u razgovoru s našim djelatnicima nije spomenut Backup (rezervne kopije). Zašto "bauk" backupa kruži kod naših korisnika i zašto je on uopće "bauk" kada nosi sa sobom samo sigurnost??? Vjerujemo da su se mnogi do sada uvjerili u korisnost svakodnevnog snimanja sigurnosnih kopija. Ako niste, nadamo se da i nećete, ali se isto tako nadamo da to radite svakodnevno. Vrijednost izgubljenih podataka spoznajete samo u trenutku kada ih uistinu izgubite i kada morate kopati po hrpama papira i nanovo unositi more podataka. Vrijeme provedeno u ponovnom unošenju podataka je samo po sebi grozno iz prostog razloga što ste to već jednom napravili pa je dosadno. Pažnja s kojom unosite podatke nije ni približno onog inteziteta kao kod prvog unosa što dovodi do višestrukih pogrešaka. O neposrednom gubitku vremena da i ne govorimo jer se nagomilavaju svakodnevne obaveze koje i ne izgledaju prevelike, ali eto sada, kada nemate vremena za njih, su ogromne. Pitanje je da li ćete uopće uspjeti rekonstruirati sve podatke jer ...neki papiri su se izgubili ili završili u "centrali"... itd. Spremni ste preuzeti rizik da zbog strujnog udara, neispravne računalne opreme ili bilo koje druge više sile (krađa, požar, potres...) izgubite svoje dragocjene podatke??? Odluka je na vama i samo vama. Uz ostale vrijednosti koje posjedujete kao tvrtka (objekte, vozila, sredstva na računu, djelatnike...) posjedujete (isto toliko važne i vrijedne) podatke. Briga o njima nije samo stvar pojedinca već cijele tvrtke. Pažnja prema njima rezultirati će pouzdanošću, sigurnošću i mirnim snom. Apsolutne sigurnosti nema, ali uvijek se može podići na viši nivo. Shodno već izrečenom Backup nije bauk već nasušna potreba jer nikada ne možete biti sigurni što će se dogoditi. Možda ne danas, možda ne sutra ni prekosutra, možda nikada, ali vrijedi malo truda jer uloženo vrijeme će vam se vratiti prvom prilikom kada vam backup zatreba. Nakon naših iscrpnih analiza, saznanja o Backupu su (pomno pročitati i proslijedit svima koji rade s 4D Wandom):
•Backup je program koji obožava da radi više puta dnevno, iako je presretan ako svoj posao odradi samo jedanput.
•Backup je program koji je presretan da rezultate svoga rada sprema na više mjesta istovremeno. Najsretniji je kada ih istovremeno sprema na hard disk, USB stick ili CD/DVD-u... i još ponegdje ako je moguće. Danas najjeftiniji i dosta siguran medij su takozvani Memory Stick-ovi.
•Backup obožava druge prostorije, pa čak i druge zgrade u kojima nisu nastali rezultati njegova rada. Dakle, voli kada netko odgovoran uzme memory stick ili CD/DVD i odnese ih u drugu prostoriju ili zgradu.
•Backup je program koji stalno proizvodi sve veće i veće hrpe podataka. Ako se slučajno malo zaigra pa primjetite da i nije tako, tj. da postaje neučinkovit te proizvodi male rezultate, potrudite se da ga dozovete pameti.
•Backup voli nova mjesta pa je presretan ako ga često upoznajete s novim medijima (disketama naročito). U stvari reklo bi se, da iz razloga pouzdanosti, često voli mijenjati partnere.
•Backup je u simbiozi sa onim koji upravlja s njime, ali svejedno ima običaj da upozori kada je zanemaren. U parametrima programa obožava kada je broj dana za upozorenje stavljen na najmanju moguću vrijednost koja nije 0 (nula).
•Backup je i narcisoidan i ne dozvoljava da bilo tko, bilo što radi u 4D Wandu dok on snima svoje podatke. Ako i pokušate raditi u 4D Wandu svoju ljutnju će iskazati netočno snimljenim podacima. I nije mu neka fora, ali što možemo... ipak je on glavni.
Sve ovo gore napisano je da ne biste došli u situaciju da čujete : "...a 4D vas je fino upozoravala da ste posljednje sigurnosne kopije snimili toga i toga dana i da je vrijeme da ih snimite ponovo, te da ih treba snimati svaki dan!!! ...." Napomena: Podsjećamo vas da je održavanje i snimanje 4D Backupa vaša briga i da morate voditi računa o njemu i onome što on snima. Pomoć u tome uvijek možete pronaći u njegovom izuzetno dobro napisanim i preciznim uputama (helpu), a ako i to ne pomogne, vrlo rado ćemo odgovoriti na sve vaše upite glede 4D Backupa. Ali, nije naša niti briga niti obaveza da li vam backup radi korektno ili ne. Mi smo ga posetirali na početku naše suradnje da radi korektno. Kod nekih korisnika i automatski. Ali tu naša obaveza prestaje. Preciznom statistikom smo primjetili da smo u 2008. godini izuzetno mnogo puta dobili poziv od korisnika da nešto nije u redu gdje ste nas molili da riješimo problem. Kod mnogih korisnika problemi su se ponavljali. Ako kod vas svakako dolazimo nije nam teško da problem popravimo, ali nemojte očekivati od nas da ćemo probleme redovno rješavati. Bolje rečeno, od nas ćete u budućnosti dobijati sve češće odgovor da se javite svom sistem administratoru, a mi to nismo niti za jednog našeg korisnika.
Upozorenje – backup na POS kasi !!!
Nebrojeno puta smo ponavljali i upozoravali u dobroj namjeri, da su podaci koje svojim poslovanjem napravite isključivo vaša i samo vaša briga. U posljednje vrijeme primjećujemo (osobnim uvidom kod intervencija kao i vašom prijavom problema), da dio djelatnika na vašim prodajnim mjestima gdje su POS kase, ne rade backup svakodnevno, a ima slučajeva da ga ne rade tjednima pa i mjesecima. Ako vam nije poznato, računčić koji dajete kupcu postoji samo na toj vašoj POS kasi i nigdje drugdje. Gubitkom tih podataka (neispravan rad računala, krađa računala, požar i sl.) u slučaju nepostojanja backupa, ostajete nepovratno bez tih podataka. Kod inspekcijskog nadzora, ovlaštena osoba se može pojaviti s nekada izdanim računom i zatražiti od vašeg djelatnika da ponovo ispiše taj račun. Kazne za nepostojanje kopije računa na prodajnom mjestu su uistinu velike i stvarno nema smisla da ih plaćate zbog nečijeg (da ne upotijebimo grublje riječi) nemara. Ista situacija je i u slučaju provale i krađe. Budite sigurni da je prva meta računalo. Nadomještanje novim, u slučaju postojanja backupa, rad se može nastaviti neometano u najkraćem vremenu. Upozorite djelatnike da im posljednja stvar radnog dana (ili prva novog radnog dana) mora biti Backup. Upozorite ih da to nije proces izmišljen da bi im zagorčao život, već da je to proces kojim sebi i svom poslodavcu osiguravaju nesmetan nastavak rada u slučaju bilo kakvih problema s računalom. Upozorite ih da Backup moraju odraditi na disk i svakako na medij (Zip disketu, CD, USB stick ili nešto slično) kako bi po završetku taj medij spremili na neko sigurno mjesto ili nosili sa sobom.
Izuzetno važno upozorenje za backup
Na naše zaprepaštenje, ustanovili smo u više tvrtki nemarnost u snimanju backupa, i to na način da se od početka godine nitko nije sjetio provjeriti da li se snima 2009. godina. Cijelo to vrijeme oni su uredno snimali backup uvjereni u vlastitu sigurnost, a zapravo su cijelo vrijeme neumorno snimali, jedne te iste - stare podatke. Stoga vas molimo, pošto je snimanje i održavanje sigurnosnih kopija, vaša obaveza i dužnost, da svakako provjerite da li snimate sve podatke tj. tekuću 2009. godinu. Najlakši način provjere je da u programu 4D Backup, kliknete na "Snimanje" pa u drugoj trećini prozora provjerite tekst "Direktoriji koji se arhiviraju (za osvjetljeni set)". Ako je upisani put oblika recimo C: 4D \Wand\1_Tvrtka\ (ovo 1_Tvrtka predstavlja skraćeni oblik naziva vaše tvrtke) onda je kod vas sve u redu i samo nastavite uredno i nadalje snimati sigurnosne kopije. Međutim ako upisani oblik ima nastavak u obliku godine npr. C:4D\Wand\1_Tvrtka\2008\ tada imate problem i snimate samo 2008 godinu. Podsjećamo vas da je održavanje i snimanje 4D Backupa vaša briga i da morate voditi računa o njemu i onome što on snima. Radite backup, svakodnevno, na svim vam dostupnim medijima i ne dozvolite da vas uljulja lažna sigurnost i vjera da se loše stvari uvijek i isključivo dešavaju nekome drugom.
A, O ČEMU DRUGOM NEGO O VIRUSIMA...
I ponovit ćemo već xx puta prošlih godina napisanu priču o virusima. Razlog je jednostavan i ponovo banalan. Nekoliko naših korisnika imali su u prošloj godini totalnu dramu s virusima, a očito je da nisu pažljivo čitali naše 4D Wand Info-e gdje smo na viruse upozoravali. Pored niže ponovljene priče s virusima ponovit ćemo i podvući najbitnije:
•morate imati kvalitetan antivirusni SW na svim svojim računalima jer virusi jesu postali svakodnevnica;
•antivirusni SW se mora svakodnevno i automatski “osvježavati” od strane proizvođača SW-a s novim definicijama virusa i “cjepivima” kontra istih. Jedino na taj način ste sigurni 99%. Namjerno pišemo 99% jer 100% u ovom slučaju nije moguće. Dok mi vama pišemo Info, netko piše novi virus i pušta ga u promet. Osvježavanje mora biti minimum svakih sat vremena. Oni koji su imali osvježavanje jedanput u 24 sata i surfali Internetom su zbog toga nastradali. Ispočetka su bili ljuti na proizvođače antivirusnih SW-a, ali kada bi otišli na stranice proizvođača mogli su uvidjeti da je zaštita već nekoliko sati na Internetu.
•naša preporuka antivirusnog SW je NOD32. Posebno napominjemo da preporukom anitivirusnog alata NOD32 ne ostvarujemo nikakvu materijalnu ili neku drugu korist. Naš prijedlog kreće od toga da smo korisnici NOD32 antivirusnog alata i da smo izuzetno zadovoljni njime. Kao informatička tvrtka, koja prima bezbroj e-Mailova dnevno, možemo potvrditi da pokraj NOD32 nije prošao ni jedan virus.
VAŽNO !!! KAKO PREBACITI 4D WAND NA NOVO RAČUNALO ?
U posljednje vrijeme je učestala praksa izmjene računala kao i formatiranja diskova bez vođenja računa o 4D Wandu i važnim datotekama za njega. Posljedica toge su česti upiti, a time i intervencije koje su se s malo pažnje mogle izbjeći. Stoga ponavljamo slijedeće. Kod mjenjanja (formatiranja) diska svakako kopirati na neki medij kompletan 4D direktorij. Osim 4D direktorija obavezno iz Windows direktorija spremiti i one .ini datoteke čiji nazivi počinju s 4d_ ( 4D *.ini). Ako je nešto nejasno, svakako nas nazovite prije same akcije. Na taj način izbjeći ćete dodatne komplikacije i biti sigurni da na novom računalu (disku) imate ispravno kopiran 4D Wand.
KAKO OBRISATI STAVKU ILI DOKUMENT KADA SE ISTA NE DA OBRISATI TIPKOM BRISANJE ?
Zasigurno najčešće pitanje koje nam postavljate i koje je time steklo sve uvjete da se pojavi u ovom 4D Wand Info-u. Kao prvo da objasnimo zašto dolazi do toga da se određena stavka ne može obrisati standardnim načinom (klikom na tipku brisanje ili pozivom brisanja s tastature). Najčešći uzrok je pad napona (nestanak struje) ili smrzavanje računala. Ponovnim dolaskom na taj dokument, vjerojatno će postojati stavka koja nema sve elemente i koju nije moguće obrisati. Zbog navedenog razloga u stavkama dokumenta je dodan poseban proces, koji bez obzira na status stavke (naravno samo na neodobrenim dokumentima), istu može obrisati. Podrazumjeva se da je tim procesom moguće obrisati i ostale stavke. Navedeni proces se poziva iz padajućeg izbornika "Obrade" pozivom izborne linije "Brisanje označenih stavki" . Ako se radi samo o jednoj stavci, dovoljno je pozicionirati se na tu stavku i pozvati proces. Ako želite obrisati više stavki, prvo strelicama za označavanje označite stavke koje želite obrisati, pa nakon toga pozovite proces "Brisanje označenih stavki". Ako želite obrisati cijeli dokument vratite se na tabelu dokumenata (npr. tabelu Otpremnica) i iz padajućeg izbornika "Obrade" pozovite "Brisanje dokumenta i stavki" (Brisanje otpremnice i stavki).
POKLONILI SMO VAM, A VI POKLON NE KORISTITE ???
02.12.2003 . poklonili smo svim našim korisnicima jedan prekrasan komadić softwarea. Radi se o Poslovnim dnevnicima . Iznenadilo nas je koliko malo naših korisnika koristi nešto što bi uvelike moglo pospješiti njihovu poslovnost i organiziranost, te podignuti nivo informiranosti u tvrtci na nivo koji omogućava da se u svakom trenutku zna tko, što i gdje i kada radi. S obzirom da se radi o programu koji je u direktnoj vezi s 4D Wandom, prvenstveno s adresarom i registrom djelatnika, niste ni svjesni što propuštate njihovim nekorištenjem. Vjerujte da bi naša tvrtka bila gluha i slijepa da nema tog komadića softwarea kojeg koristimo od 1997. godine. Stoga ako nemate kreiranu ikonu 4D Wand Dnevnici na desktopu vašeg računala, kliknite na tipku "Alat" na glavnom izborniku 4D Wanda. U pokrenutoj formi odaberite ikonu "Kreiranje ikona na desktopu" te odaberite " 4D Wand dnevnici". Vratite se na desktop i pokrenite dnevnike. Njihova jednostavnost je upravo njihova prednost. Zato kliknite na Upute i sve će vam biti jasno.
SESTRINSKE TVRTKE
Naša tvrtka ni na kakav način ne ograničava niti utječe na broj tvrtki koje nositelj ugovora vodi u 4D Wand-u. Dakle, korisnik samostalno može otvoriti neograničen broj tvrtki, i voditi njihovo poslovanje. U terminologiji takve tvrtke nazivamo "sestrinskim tvrtkama" i one imaju poseban status, a osnovnu tvrtku nazivamo "matičnom tvrtkom". 4th Dimension d.o.o je dužna i može pružati punu podršku isključivo matičnoj tvrtki. S obzirom da otvaranjem sestrinskih tvrtki 4th Dimension ne ostvaruje nikakvu materijalnu korist ne možemo pružati istovjetnu podršku matičnim tvrtkama i sestrinskim tvrtkama. Ako neka od matičnih tvrtki želi podršku za sestrinske tvrtke, takva podrška se naplaćuje posebno i po standardnom cjeniku 4 th Dimension d.o.o. Konkretno, bilo kakva podrška sestrinskim tvrtkama se naplaćuje 60 EUR-a + PDV po satu ili jednom izvršenom poslu, ako isti traje manje od sata. Navedeno ni na koji način ne umanjuje isplativost otvaranja sestrinskih tvrtki. Naša preporuka matičnim tvrtkama je da samostalno nauče sestrinske tvrtke svemu što znaju, te da eventualne potrebe za sestrinske tvrtke "kanaliziraju" kroz matičnu tvrtku. Detaljno pojašnjenje odnosa prema sestrinskim tvrtkama možete pročitati u uputama 4D Wand-a, pod sekcijom 4D Wand Info ? 4D Wand Info Br.145.
IZVANREDNA SITUACIJA – NE RADE TELEFONI ILI TREBATE HITNU POMOĆ VAN RADNOG VREMENA
U protekle dvije godine dva puta se dogodilo da smo bili odsječeni od svijeta tj. u elektronskom mraku. Ono najgore što se može dogoditi jednoj informatičkoj tvrtki se dogodilo. Ostali smo bez struje a time i bez Interneta. Za takve situacije imamo spreman GSM broj u 091/9143-842 koji je aktivan samo u takvim situacijama. Van radnog vremena, ako se radi o zaista hitnim situacijama (pod tim podrazumijevamo nemogućnost rada u 4D Wandu a ne nemogućnost dobivanja nekog izvještaja, ili bilo koju drugu radnju koja ne onemogućava poslovanje korisnika 4D Wand-a) u modulu Adresar nalazi se broj GSM-a general Managera tvrtke 4th Dimension (g-din Darko Zovko) koji će po prijavi organizirati otklanjanje problema. Još jednom napominjemo da ovaj broj koristite samo u uistinu hitnim situacijama.
ZAKLJUČAK
Sve navedeno predstavlja samo djelić problema s kojima se susrećete vi kao korisnici, i mi kao strana koja vam želi i koja je spremna uvijek pomoći. Nebrojeno puta smo rješavali probleme koji ni u kom slučaju ne potpadaju pod naše ugovorne obveze, a vjerujte ponekad ni pod našu djelatnost. Kod nas nikada niste naišli na zatvorena vrata i vjerujte da ni nećete. Ono što mi tražimo je samo malo razumjevanja, više pozornosti, više planiranja i organiziranja s vaše strane, više čitanja 4D Wand Info-a, više upotrebe Uputa u 4D Wandu...itd. I samo ćete vi imati koristi od prethodno navedenih akcija. Poznato vam je da je cijela naša pažnja usmjerena samo u jednom pravcu, a to je razvoj 4D Wanda i potpuna podrška našim korisnicima. Cilj je to koji vodi do dobitka i boljitka nas samih, a time i vas, naših korisnika. Vjerujte nam na riječ, ali svaka vijest o vašem rastu i razvoju kod nas se doživljava kao vlastiti uspjeh. Veselimo se jer znamo da je u vaš uspjeh ugrađen i djelić našeg truda i da je 4D Wand opet uspio. Na kraju, kao i uvijek, svaka napomena, prijedlog, otkrivena greška, ... prijavljena u pisanom obliku ili izrečena usmeno, biti će dobrodošla i razmotriti će se s neprijepornom pažnjom.
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.
|
|