4D Wand Info

Br: 159, 19.03.2009.
 

Povratak na listu


REKAPITULACIJE DNEVNOG PROMETA PO SREDSTVIMA PLAĆANJA

Slijedom permanentnog razvoja, posebno udovoljavajući željama korisnika (kojima ovim putem zahvaljujemo), na red su došla i sredstva plaćanja. Primijećeni nedostatak rekapitulacija uklonili smo na način da smo dodali novi niz ispisa rekapitulacija po sredstvima plaćanja u modulu Maloprodaja.

Dakle, nakon poziva padajućeg izbornika Ispisi --> Rekapitulacija prometa po sredstvima plaćanja u modulu Maloprodaja, otvoriti će se forma koja će nuditi mogućnost izbora koju rekapitulaciju želite ispisati, za koje prodajno mjesto (ili za sva mjesta ukoliko polje ostavite prazno) i uz mogućnost odabira statusa dokumenta (odobreni, neodobreni, bez obzira na status). Isto tako, moguće je odabrati datumski period za koji želimo izvještaj.

Dakle, ukoliko želite rekapitulaciju po vrstama sredstava (koliko je prometa ostvareno po karticama, čekovima, gotovini...) za određeno prodajno mjesto i na određeni dan ili za određeni period, stavite kvačicu u za to predviđeno polje. Ukoliko želite vidjeti koliko je prometa ostvareno po sredstvima plaćanja (npr. koliko po čekovima ZaBe, koliko po čekovima PBZ...itd.) na određeni dan ili period stavite kvačice u za to predviđena polja. Ili, u konačnici, stavite kvačice u sva 4 polja, pa ćete na jednom izvještaju dobiti promet po svim vrstama plaćanja kao i po svim sredstvima plaćanja za određeno prodajno mjesto ili za sva prodajna mjesta.
S obzirom da se radi o kompleksnom izvještaju molimo korisnike da mu posvete malo veću pažnju. Sva naša kontrola i testiranja ne mogu zamijeniti operativni i praktični svakodnevni rad. Ukoliko primijetite neke nepravilnosti svakako nam javite.

!!!UPOZORENJE!!! INTERNA IZDATNICA (INO) – ZABRANA NEGATIVNE KOLIČINE

Interna izdatnica je dokument koji se ponaša kao pola prijenosnice. Dakle, skida robu s skladišta i čeka da se napravi interna primka koja će istu staviti na drugo skladište. Obično se koristi kada roba putuje u poslovnicu ili na drugo prodajno mjesto. Detektirali smo da dio korisnika Interne izdatnice (INO) koristi i za zamjene roba (stavke plus i minus). S obzirom da za navedeno treba koristiti druge dokumente (npr. razduženje i zaduženje skladišta) negativna količina na internim izdatnicama nema smisla. Stoga smo odlučili zabraniti negativnu količinu na internim izdatnicama (INO). Zabrana će biti aktivirana u jednoj od narednih inačica 4D Wand-a.

MATIČNI BROJ PODUZEĆA – POTREBNA PROVJERA

U prethodnoj inačici 4D Wand-a detektiran je bug sa matičnim brojem i to samo kod onih korisnika koji su otvarali nove tvrtke u 4D Wand-u. Bug se manifestirao na način da se otvaranjem nove tvrtke mijenjao matični broj na osnovnoj, tj. na onoj koja je služila za kopiranje podataka, što u konačnici može dovesti do netočnih podataka na virmanima i svim onim mjestima gdje se ispisuje matični broj tvrtke. Ispravka je odmah objavljena a vas molimo da (ukoliko ste otvarali nove tvrtke) provjerite da li Vam je ispravan matični broj (glavni izbornik 4D Wand-a --> Podaci o korisniku --> Naziv tvrtke --> Izmjena--> kartica Organizacijska jedinica).

PLAĆE - IP OBRASCI

Kod kreiranja IP obrazaca kada nema isplate plaće tijekom godine, program provjerava djelatnike preko perioda zaposlenja, što znači da će se obrasci kreirati za one osobe koje imaju razdoblje zaposlenja za traženu godinu. Na ovaj način će se kreirati IP obrasci koji će biti prazni. Dakle, periodi zaposlenja su obavezni dio matičnih podataka za radnike.

PLAĆE - SATI RADA

U rekapitulacijama po naknadama dodana je i kolona obračunski sati, tako da se iz izvještaja mogu dobiti i informacije o satima rada i o obračunskim satima. Predlažemo da korisnici u sate rade unose sate koji ulaze u fond mjesečnih radnih sati.

STATISTIČKI IZVJEŠTAJI ZA NEPROFITNE KORISNIKE

Za neprofitne korisnike ponudili smo mogućnost preuzimanja gotovih obrazaca za godišnje izvještaje (obrasci Bil i PR-RAS-NPF). U 4D Wandu, u modulu Financijsko knjigovodstvo, pozivom padajućeg izbornika FAP (financijske analize i planiranja) imate mogućnost importirati naveden obrasce. Pojedinačno importirate svaki obrazac i to pozivanjem padajućeg izbornika Export/Import --> Import izvještaja pripremljenih od strane 4D.
U dokumentu su stavke za koje su definirana određena konta. Nakon provjere potrebno je pozvati kroz padajući izbornik Obrade --> Obrada izvještaja za određeno razdoblje. Nakon što se izvještaj popuni vrijednostima, iz padajućeg izbornika Exporti isti dokumenat eksportirajte u jedan od ponuđenih.

U tom momentu će se otvoriti obrazac u MS Excel formatu (preuzeti sa Finine stranice) i u isti će se učitati podaci iz 4D Wanda. Tada možete pristupiti kontroli obrasca, te ispravke možete rješavati izravno u njemu. Dalje standardno radite sa navedenim obrascem.

PUNJENJE NIVELACIJE PO ATRIBUTIMA

Nivelacije su jedan od češće korištenih dokumenata u modulu Maloprodaja. S obzirom na njihovu ulogu niveliranja skladišta tj. promjena cijena, mogu nastati na dva načina. Automatski ili ručnim unosom. Ručni unos pretpostavlja unos stavki, a da korisnici ne bi unosili jednu po jednu stavku, dodane su mogućnosti generiranja nivelacije. U praksi se obično koristilo generiranje za grupu artikala ili za sve artikle, pa brisanje nepotrebnih stavki što je oduzimalo dosta vremena.
Uočivši nedostatak takvog generiranja, korisnici su nam predložili da omogućimo popunjavanje nivelacija po atributima jer sa njima se mogu objediniti pojedine različite grupe. Primjera radi, ako je atribut brand, moguće je pozvati niveliranje cijelog branda bez obzira u kojoj se grupi ili klasi nalazi.
Dakle, ako želite napuniti nivelaciju s određenim atributom, definirajte zaglavlje nivelacije, eventualno odaberite ponuđene parametre na tom istom zaglavlju i potvrdite odabrano sa OK. Nakon toga pozovite padajući izbornik Generiranje nivelacije --> Za sve artikle sa odabranim atributima, te iz ponuđene forme odaberite atribute po kojima želite da se generira nivelacija.

PUNJENJE INVENTURE PO ATRIBUTIMA

Slično kao u prethodnom članku, još tamo prije Nove godine, dakle prije inventura, dodali smo novi proces. Radi se o punjenju inventure po atributima. Time smo omogućili da se napravi tj. napuni inventura recimo sa prije spomenutim brandom kako bi se provjerilo njegovo stanje.
Proces se poziva kao i ostali, pozivom padajućeg izbornika Obrade --> Priprema popisa artikala po atributima.

Na ponuđenoj formi koja će se pojaviti, dovoljno je odabrati atribute po kojima želimo da se inventura popuni. Naravno, možemo kombinirati više atributa a daljnja obrada stavka se vrši kao i kod uobičajenog punjenja inventure stavkama.

AUTOMATSKO KALO RAČUNA SE OD PRETHODNOG KALA

Zapisnik o kalu (KAL) kao dokument može nastati na dva načina. Prvi, ručnim unosom i pozivanjem automatskog punjenja, te drugi, kao posljedica inventure i pokrivanja manjkova zakonski dopuštenim kalom. Oba načina podrazumijevaju upisanu stopu i izračun na osnovu prometa određenog artikla u tekućoj godini.
Za razliku od dosadašnjeg načina rada, koji nije tretirao prethodno kreirane dokumente kala, uočivši to kao neispravnost prilikom izračuna, sadašnjim izračunom prvo se provjerava da li je (i kada) napravljen zapisnik o kalu. Ako se isti pronađe, izračun kala kreće od njega. Na ovo bi posebno skrenuli pažnju korisnicima 4D Wand-a koji dokumente kala rade više puta godišnje, i u konačnici, na inventuri nastoje pokriti dio manjkova dozvoljenim kalom.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.