4D Wand Info

Br: 148, 03.09.2008.
 

Povratak na listu


PROMJENA OBRAČUNA NABAVNE CIJENE NA RADNIM NALOZIMA SASTAVNICAMA

Uočivši nelogičnost kod izračuna nabavne vrijednosti na radnim nalozima koji su u sebi sadržavali uslugu, izmijenili smo način izračuna nabavne vrijednosti proizvoda koji proizvodimo radnim nalogom.
Naime, dešavalo se sljedeće: P rilikom kreiranja radnog naloga sastavnice, ukoliko je u radnom nalogu postojala usluga, povećanjem prodajne cijene u postotku, ili njenim smanjenjem davanjem rabata kupcu, nabavna vrijednost proizvoda na radnom nalogu povećavala se (ili smanjivala) i to baš na samoj stavci usluge. Posebno bi naglasili da se radi isključivo o onim radnim nalozima koji su, osim robe, kao komponentu u sebi imali i stavke usluge. Na radnim nalozima koji su u sebi imali samo robu, svi izračuni nabavne vrijednosti su bili korektni i ispravni.
Nakon provedene analize, promijenili smo način obračuna nabavne cijene na radnom nalogu koji u sebi sadrži uslugu. U novoj verziji 4D Wanda, nabavna vrijednost proizvoda proizvedenog radnim nalogom, ne mijenja se za postotak povećanja (smanjenja) cijene proizvoda, već ostaje zbroj nabavne cijene robe i cijene usluge. Ukoliko korisnik želi da mu se nabavna vrijednost poveća ili smanji na račun usluga, potrebno je da promjeni vrijednost usluga u samom radnom nalogu (komponenti). Izlazni radni nalog se nije mijenjao.

DODANE KARTICE ZA SORTOVE NA TABELAMA DOKUMENTA I STAVKI

Jedna od većih, oku vidljivih izmjena, u 4D Wand-u je promjena odabira načina sortiranja neke od tabela, bilo tabele stavki, bilo tabele dokumenata. Dosadašnji način podrazumijevao je odabir mišom iz padajućeg izbornika koji se nalazio s desne strane tabele, kod tipke za izlaz.

Sljedeći standarde 4D Wanda, sortiranje tabela dokumenata i stavki unutar dokumenta promijenili smo na način da smo dodali tabulatore (kao što su tabulatori na tabeli partnera ili tabeli artikala). Kretanje između tabova je jednostavno, pritiskom na kombinaciju tipki Ctrl – Tab (na tastaturi) ili klikom mišem.

PLAĆE – PROMJENA U DEFINIRANJU NOVOG DJELATNIKA - VEZA DJELATNIKA I ADRESARA

Novina koju će primijetiti korisnici modula Plaće je unos novog djelatnika u registar djelatnika.
Naime, do sada je postojao poseban registar djelatnika u modulu Plaće putem kojeg se unosio djelatnik i svi ostali podaci bitni za izračun plaća (Matični podaci --> Djelatnici). Isto tako, ako je osobu bilo potrebno unijeti u adresar, morali smo ponoviti unos.
Razvojem modula Plaće, a posebno razvojem modul Autorski honorari, u skladu s konstantnom tendencijom jednoznačnosti 4D Wanda, tj. nastojanjem da se određeni podatak unosi samo jednom, odlučili smo da se odabir imena i prezimena djelatnika vrši iz modula Adresar, tj. iz tabele osoba. Ispravan unos novog djelatnika u registar djelatnika moguć je samo odabirom osobe iz adresara tj. iz tabele osoba (vidi sliku). Naravno, da bi nešto odabrali, prethodno to trebate i unijeti.

Mnogi će se pitati „...a što sa starim djelatnicima?“ Prethodno unesene djelatnike ni na koji način nismo dirali, pa naglašavamo da svakako prođete kroz registar djelatnika i sve stare definirate u adresaru, te ih povežete (odaberete) sa registrom djelatnika jer će u određenom trenutku to postati preduvjet ispravnog obračuna plaća. Naveli bi još jednu specifičnu manifestaciju ovog načina unosa djelatnika u modul plaće. Naime, nemojte se iznenaditi ukoliko u Adresaru, u tabeli osoba, ne možete izmijeniti određene podatke za tu osobu (ime i prezime, jmbg... siva polja). Te podatke je moguće izmijeniti samo u modulu Plaće, tj. u registru djelatnika.

IZ PRETHODNIH INAČICA

EXPORT STANJA SKLADIŠTA (STK) I IMPORT DNEVNIH PROMETA (PRM) ZA SVA SKLADIŠTA + KNJIGA POPISA O NABAVI I PRODAJI ZA SVA SKLADIŠTA

Novina koja će obradovati sve one koji imaju offline POS blagajne i koji mnogo vremena troše na importe i exporte podatka za POS blagajne. Posebno će obradovati one koji imaju velik broj skladišta i koji su svakodnevno, posebno za svako skladište, pozivali import dnevnih prometa (PRM) i export stanja skladišta (STK).

Višestruki exporti pozivaju se sa istog mjesta gdje i pojedinačni, odabirom padajućeg izbornika Promet --> Višestruki Export datoteka za POS kasu (vidi sliku). Proces će kreirati i spremiti datoteku za svako skladište u za to predviđeni direktorij.
 

Isto tako, s istog mjesta se poziva i Višestruki import dnevnih prometa koji će jednim klikom miša, pohvatati sve prm datoteke i importirati dnevne promete koji su se nalazili u njima.
Uzgred da spomenemo da je napravljen i export knjiga o nabavi prodaji za ispis na POS printeru i to za sva maloprodajna skladišta. Isti se poziva iz modula Maloprodaja --> Fin. izvještaji --> Knjiga popisa o nabavi i prodaji – export za ispis na POS printer za sva maloprodajna skladišta. Za one koji su zaboravili (ili nisu znali), radi se o ispisu knjige popisa na prodajnom mjestu, a koja se ispisuje na mali POS printer, kako bi se ista mogla dati nadzornom organu na uvid. U 4 D Wandu je moguće posetirati da zajedno sa ostalim datotekama (stk., trn.) ide i txt. datoteka u kojoj se nalazi knjiga popisa. Više o toj temi možete pročitati u 4D Wand Info-u Br. 122.
Kako bi višestruki export/import bio funkcionalan potrebno je posetirati lokacije export/import direktorija. Setiranje se vrši pozivom ikone Podaci o korisniku sa glavnog izbornika 4D Wand-a. Nakon toga, na svim maloprodajnim skladištima potrebno je kliknuti na tipku izmjena i definirati putanju do direktorija gdje će se spremati exportirane datoteke (vidi sliku).

LOCIRANJE ARTIKLA U RABATNOJ POLITICI

Uvažili smo sugestije korisnika i unaprijedili način pronalaženja određenog artikla u rabatnoj politici što će biti od velike pomoći korisnicima koji imaju česte promjene rabata i cijena.

U situacijama kada želite pronaći određeni artikal u rabatnoj politici, pozovite padajući izbornik Pregled i odaberete Lociranje artikla (isti učinak ima i pritisak na tipku F3). Otvoriti će se tabela artikala u kojoj ćete standardnim načinom pronaći traženi artikal. Odabirom pronađenog artikla (tipka Izbor) forma će se zatvoriti a traženi artikal u rabatnoj politici će biti pronađen. Ukoliko istog nema u rabatnoj politici, pojaviti će se poruka o tome. Na istom principu se može pretraživati i po registru klasifikacija.

NOVA KLASA DOKUMENTA – PRIPREMA PRIMKE (PRP)

Novi dokument koji će uvelike koristiti onima koji imaju dislocirana skladišta kao i onima koji rade primke ali osobno ne zaprimaju robu na skladište, već to radi netko drugi, recimo skladištar. Priprema primke se poziva u modulu Veleprodaja ili Maloprodaja pozivom padajućeg izbornika Skladište --> Priprema primke.
Osnovna uloga dokumenta Priprema primke (PRP) je jasna iz samog naziva dokumenta. Dakle, to je dokument kojim ćete definirati osnovne elemente potrebne za izradu primke i to ono najosnovnije: datum primke, skladište na koje zaprimate robu, dobavljača od kojeg ćete zaprimiti robu i ono, možda najvažnije, količinu robe koju zaprimate. U Pripremi primke se ne definira cijena i ostali komercijalni uvjeti, već se to radi u samoj primci.
Nakon što ste završili sa izradom dokumenta Priprema primke (PRP), njenim odobravanjem automatski se kreira Primka (PRI). Prilikom kreiranja program vas pita da li se radi o uvoznoj ili tuzemnoj primci. Sama primka se kreira kao neodobren dokument, te je time omogućena izmjena svih komercijalnih elemenata (količine, cijene, rabati itd.). Dokument pripreme primke ni na koji način ne mijenja stanje skladišta.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.