4D Wand Info
Br: 144, 11.03.2008.
NAGLAŠAVAMO !!!! VAŽNO ZA SVE KORISNIKE 4D WANDA !!! - ISPIS PRIMKE KALKULACIJE - Rijetki su korisnici 4D Wanda koji svakodnevno (ili često) ne koriste temelj robno materijalnog knjigovodstva, okosnicu skladišno robnog poslovanja - Primke (PRI). IZBORNIK ISPISA KNJIGA I REKAPITULACIJA IZLAZNIH RAČUNA JE PRESLOŽEN Jedna od osnovnih zadaća koju uredno ispunjavamo, a koja je ujedno i naša obaveza, su zakonske izmjene koje nam s vremena na vrijeme priredi zakonodavac, i koje se u skladu s tim moraju odraziti i na 4D Wand. Dakle, od sada, na dalje i ubuduće se kod raznoraznih izvještaja, a koji uključuju knjige UFA i IFA pozivaju standardni ispisi (npr. Ispis Knjiga IRA za dobra i usluge). U slučaju potrebe za ispisom starih knjiga i rekapitulacija potrebno je koristiti sve ono što možete pronaći (primjer na slici), Ispisi --> Izvještaji rekapitulacija i knjiga izlaznih računa za podatke kreirane prije 01.01.2006. KOMISIJA - RASTAVLJANJE STAVKI NA PRIJENOSNICI Poznavatelji 4D Wanda koji se u svom radu sreću s komisijom, znaju koliko je u stvari praćenje komisijske robe zahtjevno, ali i neupitno dobro razrađeno u 4D Wand-u. Kompleksnost komisije proizilazi iz potrebe za praćenjem svakog komada komisijske robe kako bi se znalo u svakom trenutku gdje se isti nalazi (na kojem skladištu), da li je isti prodan, i da li je isti odjavljen. Primjera radi, primkama tuđe robe na komisiju (PRK) ste zadužili 3 puta po 5 komada neke robe i 12 komada želite prebaciti na drugo skladište. Ako u prijenosnicu dodate jednu stavku s količinom 12 komada, istu neće biti moguće odobriti zbog toga što tih 12 komada nije povezano sa primkama kojima su zaprimljene. Međutim, ako (iz stavki prijenosnice) pozovete proces Obrade --> Rastavljanje po komisijskim stavkama, umjesto jedne, u stavkama će se pojaviti tri stavke, koje su svaka povezana sa svojom primkom robe primljene na komisiju, a što je u stvari preduvjet za odobravanje prijenosnice. KOMISIJA, JEDNO SKLADIŠTE - SVE INFORMACIJE U startu, tvrtka mora definirati koje će od skladišta koristiti kao osnovno komisijsko skladište čime je zapravo definirala na koje će se skladište zaprimati roba primljena na komisiju, a time i skladište s kojeg će se pratiti i kreirati automatsko punjenje odjava komisije. Uočili smo problem u tvrtkama koje su željele robu zaprimati u drugim skladištima kako bi ujedno pratili odjavu s tih skladišta, a što s druge strane ne odgovara komisionarima jer su oni zahtijevali jednu (skupnu) odjavu. Na kraju, da bi se sve to još jednom dodatno zakompliciralo, pojedini komisionari su željeli posebne odjave, za svako skladište gdje su isporučili robu. Izvještaj - Stanje komisije Izvještaj - Odjava komisije po skladištima VIRMANI - IZBOR BROJA RAČUNA SA FORME PODACI O KORISNIKU Novost u ispisu virmana stiže sa ovom inačicom 4D Wand-a. Naime, u skladu s potrebama i zahtjevima korisnika, a vezano za mogućnost izbora više računa na ispisima virmana, posebno u skladu sa zahtjevima da poslovnice imaju mogućnost odabira svojih računa kod drugih banaka, omogućen je odabir računa s kojeg će se izvršiti plaćanje. Da bi funkcija višestrukog izbora virmana bila dostupna, potrebno je u Podacima o korisniku --> Izmjena, na formi gdje se definira naziv tvrtke, u polju Komitent upisati šifru iz 4D Wanda (vidi sliku) pod kojom je definirana Vaša tvrtka. Naravno, na samom partneru trebaju biti uneseni računi u za to predviđena polja (Žiro račun 1, 2, 3, 4). U slučajevima kada želite omogućiti izbor računa za poslovnice koje plaćanja vrše s drugih banaka, potrebno je poslovnicu unijeti u adresar kao komitenta i u podacima o korisniku, na skladištu od te poslovnice u polje Komitent upisati njenu šifru iz 4D Wanda. Sve predradnje nam omogućuju da na formi virmana odaberemo račun s kojeg ćemo vršiti plaćanje (kao na slici). NIVELACIJE (NIV) - KOPIRANJE STAVKI Porastom broja maloprodajnih mjesta u nekim tvrtkama, pokazala se potreba za nivelacijama na više skladišta, a time i izbjegavanja višetrukog unosa istih stavki. Proces bi bio jednostavan (kopiranje) da je u svim skladištima istovjetna roba što (na žalost) nije slučaj. Navedenoj situaciji smo doskočili kopiranjem stavki, i to na način da se provjeravaju zalihe artikala na tom skladištu i u slučajevima nepostojanja zalihe, ista se preskače. Dakle, kada želite jedan dokument nivelacije (NIV) primjeniti na više skladišta dovoljno je otići u stavke izvornog dokumenta, označiti sve stavke (koristite kombinaciju tipki Ctrl-a), pozvati kopiranje stavki Ctrl-c. Kreirati zaglavlje za drugo skladište, otići u stavke te novokreirane nivelacije i pozvati Ctrl-v. Nakon toga program će izvjestiti porukom koliko je stavki importirao, koliko ih je preskočio i koliko ih je ažurirao. Vodite računa o tome da su importirane stavke samo za onu robu koju imate na zalihi (na tom skladištu) tako da vas ne iznenadi činjenica da ste npr. kopirali 20 stavaka a u drugom dokumentu dobili samo 15. JEDNOSTAVNIJE KNJIŽENJE ULAZNIH FAKTURA PO STAVKAMA Na ulaznim fakturama je moguće unijeti stavke radi knjiženja po željenim kontima, mjestima troška, dimenzijama itd. Prilikom odobravanja, program je zahtijevao da se na stavkama također unesu i priznati i nepriznati iznosi PDV-a. Radi olakšavanja knjiženja, sada je moguće te iznose unijeti samo na zaglavlje dokumenta i program neće prijavljivati greške. Ukoliko na bilo koju stavku upišete PDV, program će provjeravati iznose. Znači, na stavkama možete unijeti različite osnovice za knjiženja, ali PDV možete u cijelosti unijeti na zaglavlju. Isto se odnosi i na povratnu naknadu za ambalažu.
|