4D Wand Info
Br: 142, 20.12.2007.
Ovaj 4D Wand Info, obavezno proslijedite svima koji imaju bilo koje dodirne točke sa inventurama, radom u skladištima, a naročito onima koji rade na POS !!! blagajnama.
OTVARANJE NOVE POSLOVNE GODINE, PREBACIVANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH STANJA - UVODNE NAPOMENE Prošli 4D Wand Info-i posvećeni inventuri, predstavljaju djelić aktivnosti kojim bi trebala završiti kalendarska poslovna godina, tako da bi u narednu godinu ušli čistih skladišnih stanja i sa što manje "repova". Naravno da financijska poslovna godina i dalje traje do predaje završnog računa. Pod pretpostavkom da ste završili inventuru, istu odobrili i ne namjeravate više raditi u 2007. godini, vrijeme je za Otvaranje nove poslovne godine kao i Prijenos robno - materijalnog stanja u narednu godinu, a na kraju i prijenos Financijskog. OTVARANJE NOVE POSLOVNE GODINE je jednostavna akcija kojom se u narednu godinu prebace svi registri (artikli, konta, tarife, jedinice mjere...) koji su definirani u prethodnim godinama. Kako smo svojevremeno pisali, jednostavnost ove operacije ne umanjuje njenu važnost. Ponovimo stoga ono najvažnije: onog trenutka kada otvorite novu poslovnu godinu, zapravo ste prebacili u nju i sve registre. Od tog trenutka svaka izmjena registara (ili dodavanje novog) u prethodnoj godini NEĆE se automatski preslikati u narednu. Stoga, ako definirate npr. novi artikal u 2007. godini nakon otvaranja 2008., pod istom šifrom i istim nazivom morate ga definirati i u novoj godini tj u 2008. Ovo svakako imajte na umu u trenutku kada primjetite da vam nešto nedostaje, a sigurni ste da ste to napravili. Otvaranje nove poslovne godine se vrši na slijedeći način. Sa glavnog izbornika 4D Wanda klikom na ikonu Početna stanja pozovemo formu koja nam nudi tri ikone: Izbor obračunske godine, Nova obračunska godina i Prijenos početnog stanja. Klikom na Nova obračunska godina, pojaviti će se se upit koji vas pita "Da li ste sigurni da želite otvoriti novu obračunsku godinu 2008.?" Nakon vašeg potvrdnog odgovora, krenuti će Kreiranje nove obračunske godine i nakon završetka, pojaviti će se poruka koja vas izvješćuje da je kreiranje uspješno završeno te da kliknete na OK za nastavak. Nakon tog klika ponovno se nalazite na prethodnoj formi gdje možete odmah nastaviti klikom na ikonu Izbor obračunske godine i odabrati 2008. godinu. PRIJENOS PODATAKA ROBNO - MATERIJALNOG U NAREDNU GODINU Odobrenost svih robnih dokumenata, u godini iz koje se prebacuju podaci, je preduvjet za ispravno prebacivanje i pouzdanost prebačenih podataka. Naime, vodite računa da se neodobreni dokumenti ne prebacuju tj., ne odražavaju se na materijalna stanja, već isključivo odobreni dokumenti. Sam proces prebacivanja je jednokratna operacija koja vaša završna stanja iz prethodne godine prepisuje u dokument Popis početnog stanja (PPS) naredne godine. Odobravanjem Popisa početnog stanja on postaje ishodišna točka u karticama svakog artikla od kuda kreće ponovno evidentiranje njegovog ulaza ili izlaza. Klikom na ikonu pojaviti će se popis skladišta. Odaberite željeno skladište i kliknite na tipku Izbor. Po kretanju crtica na dnu forme, primjetiti ćete da se proces odvija. Da je proces uspješno završio primjetiti ćete po tekstu u prozorčiću s desne strane forme (na slici). Tu se nalazi i odredišni dokument u narednoj godini u koji su prenesena stanja skladišta. Iz teksta koji se nalazi na slici vidljivo je da se stanje skladišta prenijelo u Popis početnog stanja br.1 (PPSN:1) i da je u njega prebačeno 660 stavki. Vodite računa da je time proces napravljen samo za jedno skladište i da ga za svako od postojećih skladišta treba ponoviti. Izuzetak je jedino Skladište tuđe neispravne robe koje imaju korisnici modula Servis. Komisije i Reversi zbog svoje osobnosti i posebnosti zahtjevaju posebnu i neprijepornu pažnju. Za Reverse Zakon kaže da se moraju vratiti u roku obračunskog perioda PDV-a, a za inventuru svakako. Dakle, iako vam reversi nisu fizički vraćeni svakako morate kreirati povrat za svakog onog partnera kome ste izdali robu na revers. Kako bi vam olakšali i donekle automatizirali sam proces, odite na tabelu Promet --> Povrat reversa (REU) te pozovite iz padajućeg izbornika Obrade --> Automatsko kreiranje dokumenata povrata. Proces će kreirati povrate za svu nevraćenu robu, a nakon što ste odobrili tako kreirane povrate, napravite prijenos robnog u narednu godinu. Nakon toga napravite nova Izdavanja na revers koristeći se mogućnostima kopiranja dokumenata iz godine u narednu godinu. Kratko rečeno - vratite reverse u 2007. i ponovno ih izdajte u 2008. godinu. Komisija je malo složenija (opširnija) od reversa i proces automatizacije je podignut na jedan viši nivo, tako da je dovoljno na formi (kod prijenosa robno-materijalnih stanja) pozvati dvije dodatne tipke. Jedna od njih je Prijenos komisijskih primki koja će prenijeti sve komisijske primke koje još nisu u potpunosti odjavljene (sam proces slijedi logiku komisije tj. kao da ste svu komisijsku robu vratili dobavljaču a onda je ponovo zaprimili). U prozorčiću s desne strane pojaviti će se popis novokreiranih komisijskih primki. Potrebno je promjeniti godinu u 2008., otići u izbornik Komisija, odabrati Primka tuđe robe na komisiju i odobriti kreirane dokumente. VAŽNA NAPOMENA: Izuzetno je bitno poštivati redoslijed odobravanja novonastalih dokumenata i to kako slijedi: Prvo odobriti sve PPS (popise početnog stanja) koji su nastali prijenosom komisijskih izdatnica, dakle ne PPS vaše vlastite robe. Drugo - odobriti sve novonastale Izdatnice na komisiju. I treće, odobriti PPS vaše vlastite robe. Još jednom naglašavamo važnost ovog redosljeda. Vozila Servis Carinsko skladište tipa D Prijenos urudžbenih zapisnika Prijenos projekata/poslova Prijenos dinamika naplate Prijenos svih narudžbi PRIJENOS PODATAKA FINANCIJSKOG KNJIGOVODSTVA U NAREDNU GODINU Pritiskom na tipku Početna stanja na glavnom izborniku 4D Wanda, te odabirom tipke iz prikazane forme Prijenos početnog stanja otvara se novi izbornik. Tu možete izabrati da li želite prijenos podataka za financijsko ili robno-materijalno knjigovodstvo. Izborom prijenosa podataka za financijsko knjigovodstvo pojaviti će se obavijest koja će vas upozoriti što će se dogoditi samim prijenosom podataka financijskog knjigovodstva i da li želite izvršiti tu operaciju. Pritiskom na tipku Da program otvara okvir na kojem vidite iz koje se godine i u koju se godinu prenose podaci. Ovdje možete kvačicom označiti mogućnost prijenosa IOS-a po komitentima. Ukoliko ne označite ovu opciju program će prenijeti samo trenutno stanje komitenta u kumulativu (jednu stavku). Naša preporuka je da napravite prijenos IOS-a po komitentima, jer ćete na taj način osigurati podatke o svim neplaćenim računima i njihovim valutama. Da bi prijenos bio ispravan svi IOS-i moraju biti zatvoreni. Pritiskom na tipku Obrada program će započeti sa prijenosom podataka. Nadalje, tu si i mogućnosti odabira Prijenosa stanja po mjestima troška kao i Prijenos samo partnerskih konta. Prijenos stanja po mjestima troška će, ako je uključen, prenijeti svaki konto rastavljen po mjestima troška. Uključeni Prijenos samo partnerskih konta izvršiti ono što i znači - prenjeti samo partnerska konta. VAŽNA NAPOMENA: Program će prenijeti početno stanje u novu godinu u nalog za knjiženje broj 1 i OBRISATI trenutni sadržaj naloga broj 1. Ukoliko ste već kreirali novu obračunsku godinu i želite unositi neke podatke u financijsko knjigovodstvo (npr. izvode) prije nego što ste prenijeli početno stanje potrebno je da otvorite nalog za knjiženje pod rednim brojem 2, budući da je nalog broj 1 s datumom 01.01. rezerviran za automatski prijenos početnog stanja iz prethodne godine. Prijenos podataka za financijsko knjigovodstvo možete napraviti proizvoljan broj puta, jer program kod svakog slijedećeg prijenosa, kontolira i prenosi stavke na način da iz već kreiranog naloga broj 1 briše ili dodaje stavke ovisno o promjenama u prethodnoj godini. Ukoliko ste greškom već kreirali nalog broj 1 u 2008. godini, samo mu promijenite broj i oslobodite mjesto za nalog broj 1. !!! IZUZETNO VAŽNA NAPOMENA !!! POS BLAGAJNE I PRELAZAK U NOVU POSLOVNU GODINU !!! Iz godine u godinu ponavljamo, upozoravamo, napominjemo, molimo... da upozorite svoje djelatnike na POS kasama na važnost niže navedenog. OD IZUZETNE JE VAŽNOSTI DA NA POS BLAGAJNAMA PRVA AKCIJA, PRVI RADNI DAN U NOVOJ GODINI (ILI POSLJEDNJI U STAROJ), MORA BITI OTVARANJE *ILI IZMJENA GODINE U KOJOJ SE RADI !!! (PROŠLE GODINE REKORDER JE BILA TVRTKA KOJA JE PRIMJETILA DA JOJ POS BLAGAJNA RADI JOŠ U PROŠLOJ GODINI TEK U STUDENOM!?!? OVE GODINE NIJE BILO TAKO DRASTIČNOG PRIMJERA ALI I 3 MJESECA JE PREVIŠE) Ovo *ili nije pogreška već naglašava različitost koja ovisi o tome da li vam je POS blagajna vezana u mrežu sa serverom (vrijedi i za blagajne koje su preko terminal servisa povezana sa serverom) ili radi samostalno (udaljeno) pa se podaci na neki od načina prebacuju. - U prvom slučaju, kada vam je POS u mreži, NIJE potrebno otvarati novu godinu jer je ona već otvorena (ako nije, otvorite je) u 4D Wandu. Na vašoj POS blagajni, prije početka rada prvog radnog dana, NEIZOSTAVNO I OBAVEZNO morate PROMIJENITI godinu u kojoj radite i to na slijedeći način: Kliknite na tipku Alat na glavnom izborniku POS blagajne a nakon pojave forme odaberite tipku Izbor godine. Klikom na nju pojaviti će se forma Izbor godine u kojoj na jednostavan način (klikom na strelicu prema gore) promjenite godinu u 2008. Nakon klika na OK pojaviti će se poruka da je godina promjenjena, da će se program ugasiti i nakon ponovnog pokretanja otvoriti u 2008. godini. Napominjemo da se godina uvijek vidi na glavnom izborniku POS blagajne u gornjem desnom kutu ili (ako se nalazite u radnoj tabeli) u polju datum, pored broja računa (na slici). BACKUP ZA CIJELU GODINU (ili sve godine) Nakon otvaranja nove poslovne godine i nakon svih obavljenih prijenosa (materijalnog i financijskog), ne bi bilo zgorega napraviti backup cijele godine (ili svih godina), isti snimiti na neki trajni medij (CD ili DVD) te ga pohraniti na neko mjesto van tvrtke. Time bi osigurali svoje podatke od nekih većih havarija ili krađa a ujedno imali kontrolni mehanizam u slučaju neovlaštenog mjenjanja podataka. Podaci koje na taj način želite snimiti nalaze se u direktoriju 4D koji se nalazi na C ili W disku (ovisno o instalaciji). Pokrenite 4D Backup, kliknite na Snimanje, u srednjem polju (Direktoriji koji se arhiviraju) kliknuite na Izmjena, te u polju Odaberite direktorij iz kojeg želite arhivirati podatke, pronađite 2008. godinu i kliknite Ok. Poštovani korisnici, poslovni partneri, prijatelji… Uzvraćajući na vaše dobre želje i čestitke povodom predstojećih blagdana, nalazimo za shodno izvjestiti vas da smo odlučili sredstva namjenjena čestitkama doznačiti na račun neke od udruga kojima je novac potreban za humanitarni rad. I ove godine odlučili smo se za "Hrvatsku udrugu za školovanje pasa vodiča i mobilitet". Time želimo samom činu čestitanja i dobrih želja dati jednu korisnu i humanitarnu dimenziju. Unaprijed nas veseli što će se djelić naših i vaših dobrih želja pretočiti u konkretnu pomoć slabovidnim i drugim hendikepiranim osobama. Sretan Božić i sve najljepše u Novoj godini želi vam ekipa
|