4D Wand Info

Br: 122, 06.09.2006.
 

Povratak na listu


CRVENE STAVKE U DOKUMENTIMA

Trenutan uvid u ne/postojanje zaliha, nudile su stavke dokumenata svojom bojom. Stavke u dokumentima su bile obojane crvenom bojom samo u neodobrenim dokumentima, i to pod uvjetom da je unesena količina u dokumentu bila veća od količine na trenutnoj zalihi. Ujedno je postojao parametar koji bi uzimao u obzir i rezerviranu količinu te time upozoravao na raspoloživu količinu. Nakon odobravanja dokumenta sve stavke bi postale crne.
Ovakav način bojanja stavki nekim korisnicima je stvarao „problem“. Npr. ponuda se mora odobriti kako bi se rezervirale količine (ili kako bi kreirali narudžbu od kupca ili dobavljača). Nakon odobravanja ponude gubila se „vizualna“ informacija o stavkama dokumenta s nedovoljnom količinom, tj. sve su stavke postale crne.

Nakon analize prihvatili smo sugestiju i izmjenili način bojanja stavki i to tako da stavke uvijek (bez obzira na status dokumenta – odobren/neodobren), nude informaciju da li nečega ima dovoljno na stanju. Primjera radi, time se postiglo da uvidom u neki stari odobreni dokument, imate uvid u to kakvo je trenutno stanje, pa na upit... daj mi sve ono kao i na prošloj otpremnici.., možete odmah (ulaskom u taj dokument) odgovoriti čega ima ili nema.
U kratkoj testnoj fazi, navedena promjena izazvala je čitav niz upita i nevoljkog prihvaćanja. Nakon dublje analize, sagledavajući sve praktične probleme, prikaz crvenih stavki na odobrenim dokumentima ograničili smo samo na određene dokumente i to: Pretponude (PON), Ponude (IZP), Narudžbe kupaca(ULN) i Narudžbe dobavljaču (NAR). Ako se ukaže potreba moguće je da dođe i do proširenja na druge dokumente.
Da rezimiramo: Nakon odobravanja dokumenata, stavke postaju crne bez obzira na raspoloživu količinu (kao i prije). Isto se ne odonosi na navedene dokumente: Pretponude (PON), Ponude (IZP), Narudžbe kupaca (ULN) i Narudžbe dobavljaču (NAR). U njima, nakon odobravanja, stavke su obojane prema raspoloživoj količini na skladištu.
Informaciju o raspoloživosti, obogatili smo i još jednom novinom. U Prametrima programa --> Setiranje dokumenata na kartici Stavke, dodali smo parametar Oboji crveno i stavke čija je zaliha manja od raspoložive količine . Uključivanjem parametra stavke se oboje u crveno ukoliko je unesena količina manja od raspoložive, odnosno manja od trenutne zalihe – (minus) rezervirane količine. Npr. unosimo u otpremnicu 5 komada artikla A, na stanju imamo 7 komada, a rezervirano je 3 što znači da je raspoloživa količina 4 i manja je od unesene; stavka će nakon unosa biti obojana crvenom bojom.

POS – ISPIS KNJIGE POPISA

Zakonska obaveza je na prodajnom mjestu imati knjigu popisa i dati je nadzornom organu na uvid. Kako bi smo prodajnim mjestima (koja rade u offline načinu rada) omogućili ispis knjige popisa, uvažavajući činjenicu da svi nemaju printere koji bi mogli ispisivati na formatu A4, omogućili smo ispis knjige popisa na malom tj. POS printeru. Koraci za uspješan ispis knjige popisa na POS printeru su slijedeći:
- U modulu Maloprodaja pozvati padajući izbornik Fin. Izvještaji --> Knjiga popisa o nabavi i prodaji – export za ispis na POS printer. Otvoriti će se upit o skladištu za koje želite napraviti knjigu popisa. Nakon odabira skladišta, otvoriti će se standardna windovs forma za snimanje datoteke i ponuditi da snimi datoteku naziva npr. KP0000103.txt na određeno mjesto. Vodite računa o mjestu na koje ćete snimiti datoteku kako bi ste je kasnije lakše pronašli.
- Kreiranu datoteku proslijediti na prodajno mjesto (ftp-om, LapLinkom, mailom...)
- Na POS blagajni kliknuti tipku Alat i pozvati Ispis knjige popisa iz centrale . U otvorenoj windows formi, pronaći datoteku KP0000103.txt i istu otvoriti. Klikom na Open knjiga popisa će se ispisati na POS printeru.

NALOG 14

Usklađen je Nalog 14 sa izmjenama Zakona o deviznom poslovanju. Ovom prilikom je i dodano polje u registrima zemlje tako da se može upisati šifra zemlje koja se koristi u platnom prometu s inozemstvom.

OBRAČUN PDV-A

U ovoj inačici programa omogućen je ispis knjige PDV-a za sva porezna razdoblja, što znači da će ovaj ispis sadržavati sve uključene račune u obračunu PDV-a razvrstane po poreznim razdobljima (obračunima poreza). Za svako porezno razdoblje bit će iskazani kumulativni podatak.
Za razliku od ispisa za jedno porezno razdoblje, za ovaj ispis potrebno je zadati grupiranje po obračunima poreza, bez zadavanja razdoblja.
Ujedno je dodan ispis knjige izlanih računa sa kamatama, dnevnim prometom i tečajnim razlikama bez primljenih avansa i vlastite potrošnje

PLAĆE I AUTORSKI HONORI

U plaćama i honorarima, u virmanima na polju Datum valute, potrebno je sada upisati u formulu Virman:Valuta, odnosno na datum podnošenja Virman:Datum. Skrećemo pažnju na način upisa formule. Za ispravan upis potrebno je prvo lijevom tipkom miša kliknuti u polje Datum valute, a onda na isto polje kliknuti desnom tipkom miša. Na taj način će se otvoriti ispravno polje Formula u koje je potrebno upisati tekst kao na slici.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.