4D Wand Info
Br: 104, 10.03.2005.
!!! DOBRODOŠLICA SVIM NOVIM KORISNICIMA I PODSJETNIK STARIM !!! Cijelo naše poslovanje, uključujući programiranje, organizaciju, logistiku... itd. temelji se na nekim pravilima. Ta pravila su proistekla iz naše želje da uvijek i u svakom trenutku osnovna odrednica i smjernica bude zadovoljan korisnik, i to ne bilo kakav korisnik, već korisnik koji okružje 4D Wanda smatra prirodnim tj. neprimjetnim. Naš cilj nije da razmišljate o programu kojim radite, nego isključivo o svojim poslovnim zadacima i ciljevima. Težeći tom našem cilju naišli smo na nekoliko prepreka iz kojih je proisteklo i nekoliko karakterističnih napomena i pravila koje se stalno ponovno i ponovno pojavljuju, o njima se priča..., piše..., na njih se neprestano upozorava... itd. TELEFON, JAVLJANJE, KOMUNIKACIJA Ponekad, dok izvan radnog vremena odrađujemo zaostale stvari, svjedoci smo neprestane zvonjave telefona i znakovito ni jedne ostavljene poruke na automatskoj tajnici . Znamo da ne volite razgovarati sa "mašinama" ali shvatite da je to jedini način da nam signalizirate da imate problem u trenucima izvan radnog vremena. Stoga molimo (po tko zna koji put), ako zovete izvan radnog vremena svakako ostavite kratku poruku na tajnici "Pero, tvrtka Nepostojić" i ništa više . Time vaša poruka postaje prioritet koji se riješava narednog radnog dana. Upornim nazivanjem, a neostavljanjem poruke sigurno nećete dobiti pomoć. Jednostavna poruka za nas je obaveza koja je prva na redu nakon otvaranja vrata ureda. Vjerujte, ova jednostavna pravila glede telefonske tajnice su nevjerovatno učinkovita – pod uvjetom da ostavite poruku. PODRŠKA PUTEM TELEFONA? Kako da postavim pitanje? Bitno je napomenuti da onog trenutka kada ste nas nazvali i kada Vam se netko od djelatnika javi, prestaje potreba za žurbom. Nastojte koncizno predstaviti svoj problem i nemojte se bojati pitati sve što vas muči (naravno vrijedi za našu aplikaciju). Ujedno se nemojte sramiti nedovoljne informatičke obrazovanosti, nepoznavanja engleskog jezika ili bilo kakve komunikacije s našim djelatnicima. Budite sigurni da će vas oni pažljivo i bez ikakvog podcjenjivanja saslušati i riješiti problem što je prije moguće. 4D FRESH - NOVE INAČICE PUTEM 4D FRESH-A Kao što vam je poznato, napravili smo još dosta davno program koji omogućava jednostavno, brzo i efikasno osvježavanje 4D Wanda putem Interneta. Taj program zove se 4D Fresh i veliki broj korisnika redovno ga koristi (preko 350). Sami trošak skidanja nove verzije je izuzetno mali (u slučaju današnjih modema i kvalitetnih telefonskih linija od nekoliko desetaka lipa, pa do maksimalnih 6 Kn + PDV), a posebno skrećemo na pozor da sve dok se nova verzija “skida” sa Interneta, možete nesmetano raditi u 4D Wandu. Tek nakon što je 4D Fresh završio osvježavanje, morate na trenutak svi izaći iz 4D Wanda, jedan korisnik prvi pokrene isti i kada je on ušao u program, 4D Wand pozivaju svi ostali. U ogromnoj većini slučajeva, prestali ste sa radom samo nekoliko sekundi. Iz svega navedenog ne vidimo razlog zašto ovu prelijepu i nadasve efikasnu mogućnost ne biste svi rabili. *** VAŽNO !!! Kako smo spomenuli u prethodnom 4D Wand Infou, stiže nova licencna politika. Ona podrazumjeva postojanje 4D Fresha. Dakle, ako nemate instaliran 4D Fresh i pristup internetu, neće biti moguća nadogradnja (nove verzije) 4D Wanda. 4D WAND INFO - NAŠ SAVJET - PRIMAJTE INFO E-MAILOM S obzirom na napredak u sferi poslovne komunikacije, kao i sve veće Internetizacije hrvatskog tržišta, naš prijedlog je da u što većoj mjeri koristite primanje 4D Wand Infoa e-mailom. Da ne bi bilo nesporazuma i da ne biste pomislili da vas na to nagovaramo kako bismo uštedjeli po koji telefonski impuls, navesti ćemo prednosti primanja 4D Wand Infoa e-mailom. •4D Wand Info stiže trenutno, onog trenutka kada ga pošaljemo. Stizanje faksom ovisi o poretku na faks listi za slanje i zna se otegnuti na cijeli dan/noć dok ne stignete na red. •4D Wand Info stiže na vaš e-mail u originalnom, neizmjenjenom obliku, spreman za ispis ili čitanje na monitoru. Ako ga ispišete učiniti ćete to na trajnom papiru (možda i u boji – ako posjedujete printer tih mogućnosti) koji možete arhivirati u registrator i koji neće s vremenom izblijediti tj. nestati. •4D Wand Info u e-mail obliku je mala datoteka koja ne zauzima mnogo mjesta na vašem disku i kao takva idealna je za arhiviranje. Spremanjem takvih datoteka na jedno mjesto tj. u jedan direktorij, zapravo kreirate uvijek dostupnu arhivu 4D Wand Infoa. Ako ste pobornik takvog načina čuvanja dokumenata nema potrebe za registratorom u koji ćete odlagati 4D Wand Info itd. Nadamo se da smo vam približili naše mišljenje zašto je bolje da 4D Wand Info primati e-mailom. Naravno da i dalje ostaje u igri opcija slanja faksom. Ako ste se predomislili i odlučili na primanje e-mailom, molimo vas da nas nazovete telefonom ili jednostavno pošaljete mail na koji želite primati 4D Wand Info. Isto vrijedi i za sve one djelatnike za koje smatrate da bi trebali primati (i ono još važnije: čitati) 4D Wand Info. Uzgred napominjemo da još jednom provjerite da li svi oni koji trebaju, dobiju/čitaju 4D Wand Info, a ako trebate arhivu 4D Wand Info-a u MS Word formatu javite nam se mailom ili telefonom. BACKUP (SNIMANJE SIGURNOSNIH KOPIJA) Vjerojatno ne postoji prilika, a da u razgovoru s našim djelatnicima nije spomenut Backup (rezervne kopije). Zašto "bauk" backupa kruži kod naših korisnika i zašto je on uopće "bauk" kada nosi sa sobom samo sigurnost??? Nakon naših iscrpnih analiza, saznanja o Backupu su (pomno pročitati i proslijedit svima koji rade sa 4D Wandom): •Backup je čudan program koji obožava da radi više puta dnevno, iako je presretan ako svoj posao odradi samo jedanput. •Backup je čudan program koji je presretan da rezultate svoga rada sprema na više mjesta istovremeno. Najsretniji je kada ih istovremeno sprema na hard disk, disketu ili CD-u... i još ponegdje ako je moguće. Danas najjeftiniji i dosta siguran medij su takozvani Memory Stick-ovi. •Backup obožava druge prostorije, pa čak i druge zgrade u kojima nisu nastali rezultati njegova rada. Dakle, voli kada netko odgovoran uzme diskete ili CD i odnese ih u drugu prostoriju ili zgradu. •Backup je čudan program koji stalno proizvodi sve veće i veće hrpe podataka. Ako se slučajno malo zaigra pa primjetite da i nije tako, tj. da postaje neučinkovit te proizvodi male rezultate, potrudite se da ga dozovete pameti. •Backup voli nova mjesta pa je presretan ako ga često upoznajete sa novim medijima (disketama naročito). U stvari reklo bi se, da iz razloga pouzdanosti, često voli mijenjati partnere. •Backup je u simbiozi sa onim koji upravlja s njime, ali svejedno ima običaj da upozori kada je zanemaren. U parametrima programa obožava kada je broj dana za upozorenje stavljen na najmanju moguću vrijednost koja nije 0 (nula). •Backup je i narcisoidan i ne dozvoljava da bilo tko, bilo što radi u 4D Wandu dok on snima svoje podatke. Ako i pokušate raditi u 4D Wandu svoju ljutnju će iskazati netočno snimljenim podacima. I nije mu neka fora, ali što možemo... ipak je on glavni. Sve ovo gore napisano je da ne biste došli u situaciju da čujete : "...a 4D vas je fino upozoravala da ste posljednje sigurnosne kopije snimili toga i toga dana i da je vrijeme da ih snimite ponovo, te da ih treba snimati svaki dan!!! ...." Napomena: Podsjećamo vas da je održavanje i snimanje 4D Backupa vaša briga i da morate voditi računa o njemu i onome što on snima. Pomoć u tome uvijek možete pronaći u njegovom izuzetno dobro napisanim i preciznim uputama (helpu), a ako i to ne pomogne, vrlo rado ćemo odgovoriti na sve vaše upite glede 4D Backupa. Ali, nije naša niti briga niti obaveza da li vam backup radi korektno ili ne. Mi smo ga posetirali na početku naše suradnje da radi korektno. Kod nekih korisnika i automatski. Ali tu naša obaveza prestaje. Preciznom statistikom smo primjetili da smo u 2004. godini izuzetno mnogo puta dobili poziv od korisnika da nešto nije u redu gdje ste nas molili da riješimo problem. Kod mnogih korisnika problemi su se ponavljali. Ukoliko kod vas svakako dolazimo nije nam teško da problem popravimo, ali nemojte očekivati od nas da ćemo probleme redovno rješavati. Bolje rečeno, od nas ćete u budućnosti dobijati sve češće odgovor da se javite svom sistem administratoru, a mi to nismo niti za jednog našeg korisnika. Upozorenje – backup na POS kasi !!! Nebrojeno puta smo ponavljali i upozoravali u dobroj namjeri, da su podaci koje svojim poslovanjem napravite isključivo vaša i samo vaša briga. U posljednje vrijeme primjećujemo (osobnim uvidom kod intervencija kao i vašom prijavom problema), da dio djelatnika na vašim prodajnim mjestima gdje su POS kase, ne rade backup svakodnevno, a ima slučajeva da ga ne rade tjednima pa i mjesecima. Izuzetno važno upozorenje za backup Na naše zaprepaštenje, ustanovili smo u više tvrtki nemarnost u snimanju backupa, i to na način da se od početka godine nitko nije sjetio provjeriti da li se snima 2005. godina. Cijelo to vrijeme oni su uredno snimali backup uvjereni u vlastitu sigurnost, a zapravo su cijelo vrijeme neumorno snimali, jedne te iste - stare podatke. Problemi sa diskovima – ili ...opet o važnosti backupa !!! Mi, kao programerska tvrtka, možda nismo 100% mjerodavni da ocjenjujemo hardware, ali iz razloga zabrinutosti, a prvenstveno želje da na sve načine pomognemo našim korisnicima, povremeno moramo upozoriti na štetne pojave koje se javljaju u svijetu hardwarea. A, O ČEMU DRUGOM NEGO O VIRUSIMA... I ponovit ćemo već xx puta prošle godine napisanu priču o virusima. Razlog je jednostavan i ponovo banalan. Nekoliko naših korisnika imali su u prošloj godini totalnu dramu sa virusima, a očito je da nisu pažljivo čitali naše 4D Wand Info-e gdje smo na viruse upozoravali. Pored niže ponovljene priče sa virusima ponovit ćemo i podvući najbitnije: •morate imati kvalitetan antivirusni SW na svim svojim računalima jer virusi jesu postali svakodnevnica; •antivirusni SW se mora svakodnevno i automatski “osvježavati” od strane proizvođača SW-a sa novim definicijama virusa i “cjepivima” kontra istih. Jedino na taj način ste sigurni 99%. Namjerno pišemo 99% jer 100% u ovom slučaju nije moguće. Dok mi vama pišemo Info, netko piše novi virus i pušta ga u promet. Osvježavanje mora biti minimum svakih sat vremena. Oni koji su imali osvježavanje jedanput u 24 sata i surfali Internetom su zbog toga nastradali. Ispočetka su bili ljuti na proizvođače antivirusnih SW-a, ali kada bi otišli na stranice proizvođača mogli su uvidjeti da je zaštita već nekoliko sati na Internetu. •naša preporuka antivirusnog SW je NOD32. Posebno napominjemo da preporukom anitivirusnog alata NOD32 ne ostvarujemo nikakvu materijalnu ili neku drugu korist. Naš prijedlog kreće od toga da smo korisnici NOD32 antivirusnog alata i da smo izuzetno zadovoljni njime. Kao informatička tvrtka, koja prima bezbroj e-mailova dnevno, možemo potvrditi da pokraj NOD32 nije prošao ni jedan virus. VAŽNO !!! KAKO PREBACITI 4D WAND NA NOVO RAČUNALO ? U posljednje vrijeme je učestala praksa izmjene računala kao i formatiranja diskova bez vođenja računa o 4D Wandu i važnim datotekama za njega. Posljedica toge su česti upiti, a time i intervencije koje su se s malo pažnje mogle izbjeći. Stoga ponavljamo slijedeće. Kod mjenjanja (formatiranja) diska svakako kopirati na neki medij kompletan 4D direktorij. Osim 4D direktorija obavezno iz Windows direktorija spremiti i one .ini datoteke čiji nazivi počinju sa 4d_ (4D*.ini). Ako je nešto nejasno, svakako nas nazovite prije same akcije. Na taj način izbjeći ćete dodatne komplikacije i biti sigurni da na novom računalu (disku) imate ispravno kopiran 4D Wand. KAKO OBRISATI STAVKU ILI DOKUMENT KADA SE ISTA NE DA OBRISATI TIPKOM BRISANJE ? Ubjedljivo najčešće pitanje koje nam postavljate i koje je time steklo sve uvjete da se pojavi u ovom 4D Wand Info-u. Kao prvo da objasnimo zašto dolazi do toga da se određena stavka ne može obrisati standardnim načinom (klikom na tipku brisanje ili pozivom brisanja sa tastature). Najčešći uzrok je pad napona (nestanak struje) ili smrzavanje računala. Ponovnim dolaskom na taj dokument, vjerojatno će postojati stavka koja nema sve elemente i koju nije moguće obrisati. Zbog navedenog razloga u stavkama dokumenta je dodan poseban proces, koji bez obzira na status stavke (naravno samo na neodobrenim dokumentima), istu može obrisati. Podrazumjeva se da je tim procesom moguće obrisati i ostale stavke. Navedeni proces se poziva iz padajućeg izbornika "Obrade" pozivom izborne linije "Brisanje označenih stavki" . Ukoliko se radi samo o jednoj stavci, dovoljno je pozicionirati se na tu stavku i pozvati proces. Ukoliko želite obrisati više stavki prvo strelicama za označavanje označite stavke koje želite obrisati, pa nakon toga pozovite proces "Brisanje označenih stavki". Ukoliko želite obrisati cijeli dokument vratite se na tabelu dokumenata (npr. tabelu Otpremnica) i iz padajućeg izbornika "Obrade" pozovite "Brisanje dokumenta i stavki" (Brisanje otpremnice i stavki). POKLONILI SMO VAM, A VI POKLON NE KORISTITE ??? 02.12.2003 . poklonili smo svim našim korisnicima jedan prekrasan komadić softwarea. Radi se o Poslovnim dnevnicima . Iznenadilo nas je koliko malo naših korisnika koristi nešto što bi uvelike moglo pospješiti njihovu poslovnost i organiziranost, te podignuti nivo informiranosti u tvrtci na nivo koji omogućava da se u svakom trenutku zna tko, što i gdje i kada radi. S obzirom da se radi o programu koji je u direktnoj vezi sa 4D Wandom, prvenstveno sa adresarom i registrom djelatnika, niste ni svjesni što propuštate njihovim nekorištenjem. Vjerujte da bi naša tvrtka bila gluha i slijepa da nema tog komadića softwarea kojeg koristimo od 1997. godine. Stoga ako nemate kreiranu ikonu 4D Wand Dnevnici na desktopu vašeg računala, kliknite na tipku "Alat" na glavnom izborniku 4D Wanda. U pokrenutoj formi odaberite ikonu "Kreiranje ikona na desktopu" te odaberite "4D Wand dnevnici". Vratite se na desktop i pokrenite dnevnike. Njihova jednostavnost je upravo njihova prednost. Zato kliknite na Upute i sve će vam biti jasno. ZAKLJUČAK Sve navedeno predstavlja samo djelić problema s kojima se susrećete vi kao korisnici, i mi kao strana koja vam želi i koja je spremna uvijek pomoći. Nebrojeno puta smo rješavali probleme koji ni u kom slučaju ne potpadaju pod naše ugovorne obveze, a vjerujte ponekad ni pod našu djelatnost. Kod nas nikada niste naišli na zatvorena vrata i vjerujte da ni nećete. Ono što mi tražimo je samo malo razumjevanja, više pozornosti, više planiranja i organiziranja s vaše strane, više čitanja 4D Wand Info-a, više upotrebe Uputa u 4D Wandu...itd. I samo ćete vi imati koristi od prethodno navedenih akcija. Poznato vam je da je cijela naša pažnja usmjerena samo u jednom pravcu, a to je razvoj 4D Wanda i potpuna podrška našim korisnicima. Cilj je to koji vodi do dobitka i boljitka nas samih, a time i vas, naših korisnika. Vjerujte nam na riječ, ali svaka vijest o vašem rastu i razvoju kod nas se doživljava kao vlastiti uspjeh. Veselimo se jer znamo da je u vaš uspjeh ugrađen i djelić našeg truda i da je 4D Wand opet uspio. Na kraju, kao i uvijek, svaka napomena, prijedlog, otkrivena greška, ... prijavljena u pisanom obliku ili izrečena usmeno, biti će dobrodošla i razmotriti će se sa neprijepornom pažnjom.
|