VAŽNO !!! TREBAMO VAŠ STAV !
Poznato vam je da je cijeli 4D Wand (naravno poštivajući zakonske okvire), nastao u neposrednoj sprezi s korisnicima. Informacije, prijedlozi, mišljenja,... su uvijek bili nešto što nikada nismo zanemarivali. Naprotiv, iste smo s najvećom pažnjom razmatrali i u velikoj većini uvažavali, jer smo se mogli osloniti na vaše iskustvo i praksu, znajući da su proistekli iz neposrednog korištenja 4D Wanda i spoznaje većine njegovih vrlina i mana.
Upravo zbog toga je 4D Wand logično posložen program kojeg nije teško koristiti i primjenjivati u bezbrojnim poslovnim situacijama i poslovnim procesima. Želimo naglasiti da 4D Wand nije djelo "tamo nekih programera", već i u velikoj mjeri djelo vas, naših korisnika. Većinu zakonskih obaveza smo ispoštovali u roku odmah i nismo pitali korisnike za mišljenje nego smo se bacili na posao. Ove godine imamo jedan čudnovat koktel: neke zakonske obaveze su izuzetno komplicirane za programirati, izlaze iz okvira postojećih modula, a po našem mišljenju besmisleno ih je programirati i "gurati" u 4D Wand jer izuzetno mali broj korisnika u praksi te zakonske obaveze doista i primjenjuje. Ali, zakonska obaveza je zakonska obaveza... S obzirom na količinu programiranja i prirodu obaveza, isprogramirano bi trebalo biti u obliku posebnih modula koje bismo morali i naplaćivati. Naša nedoumica se svodi na dva pitanja:
• da li uopće praviti potrebne module i ukoliko je odgovor pozitivan? • koliko cijeniti iste?
Naime, veleprodaja može koštati 1.000 EUR-a kada je možemo prodati na stotine mjesta. Ali ovi moduli ne mogu koštati toliko ukoliko ćemo iste prodati na 3-4 mjesta. S druge strane ukoliko budu koštali, recimo, 20.000 EUR-a, tko će ih kupiti, pa smo onda uzalud programirali. Napravili smo mini anketu (dvadesetak korisnika) i ustanovili da module koji bi obrađivali dvije ispod navedene zakonske obaveze oni ne misle kupovati. Ukoliko bi se našle u 4D Wandu besplatno ili ukoliko bi koštale neki minimalan iznos, onda OK, ali ukoliko bi bili posebni moduli, tada anketiranim korisnicima nije u interesu da ih primjenjuju kroz 4D Wand, nego bi to radili u pomoćnim knjigama (tipa Excel ili čak ručno). Zbog prethodno navedenog, a da naša tvrtka ne bi radila "račun bez krčmara" pitamo vas za stav (vašu potrebu) i (s nestrpljenjem) očekujemo i molimo povratnu informaciju bilo mailom, bilo faksom, bilo usmeno....
Nadzorne knjige
Naime, zakonodavac nam je za tekuću godinu pripremio izmjene u vođenju nadzornih knjiga. Novi način vođenja nadzornih knjiga, koji je nastupio početkom godine, propisuje da se nadzorne knjige vode odvojeno za svaku vrstu posla. Tako bi prema novom propisu, ako bismo htjeli obuhvatiti sve moguće situaciije, imali posebno nadzorne knjige za poslove trgovinom robom, trgovinom usluga, ostalih tekućih poslova (poslovi bankarstva i kreditnih instrumenata, plaćanja kamata, plaćanja neto dohodaka od ostalih ulaganja, plaćanje na ime amortizacije zajmova, smanjenje vrijednosti izravnih ulaganja, raspodjela dobiti na osnovu udjela u vlasništvu, prijenos s osnove likvidiranih šteta temeljem ugovora o osiguranju, naknade za koncesije, naknade za članarine i sl.), zatim kreditni poslovi, izravna ulaganja, ulaganja u nekretnine, poslovi s vrijednosnim papirima na tržištu kaptala, poslovi s udjelima u investicijskim fondovima, poslovi osiguranja, depozitni poslovi, te ostala kretanja kapitala.
Iz gore navedenog proizilazi da bi se morao proširiti postojeći broj nadzornih knjiga. Umjesto dosadašnje jedne knjige za uvoz, odnosno izvoz, trebalo bi mnogo njih različitih, što predstavlja značajan posao. Od vas nam je potreban podatak o broju i vrsti nadzornih knjiga koje trenutno koristite, te vašoj zainteresiranosti za ugradnju istih u 4D Wand. Temeljem ovog podatka će se odlučiti da li će se ili neće ići u doprogramiranje postojećih nadzornih knjiga, ili možda otvaranje novog modula deviznog poslovanja u kojemu bi se nalazile i sve zakonom propisane nadzorne knjige, te koliko će taj posao koštati.
Za očevidnike o prometu otrovima
Od svih onih gospodarskih subjekata koji u svojoj djelatnosti imaju promet otrova (ili nekih drugih, za Očevidnike bitnih, tvari) zakonodavac je propisao obvezu evidentiranje istih kroz Očevidnike. Stoga molimo sve naše korisnike kojima bi trebali Očevidnici da nam se jave. Što više zainteresiranih za Očevidnike cijena razvoja za pojedinog subjekta je manja. Za sve dodatne informacije, glede ovoga, stojimo vam na raspolaganju na našim telefonima ili e-mailu.
Slijedeći paragraf nije iste prirode kao prethodni. U ovom slučaju smo se već odlučili nešto programirati, ali nismo sigurni da li će novi pristup smetati nekome od korisnika:
Neoporezive osnovice na izlaznim računima za vlastitu potrošnju
Određeni broj korisnika našeg programa koristi knjigu IRA za vlastitu potrošnju isključivo za interne potrebe. Uočili smo problem da se kod izrade takvog računa, kod onih koji koriste artikle sa stopom PDV-a od 0%, da se u PDV obrazac prenosi i neopreziva osnovnica i osnovica po stopi od 0%. Imamo namjeru da se programom ispravi prijenos istih iz knjige IRA za vlastitu potrošnju, odnosno da se ove osnovice ne uključuju u PDV obrazac.
Od vas tražimo da nam se jave oni korisnici kod kojih bi ovo predstavljalo problem iz bilo kojeg razloga.
POVRAT PROIZVODA - !!! NAPOMENA !!!
Korisnici koji sastavljaju određene ‘proizvode (npr. računala), povremeno imaju situacije da već prodani proizvod moraju primiti natrag na skladište. Osim što ga prime, moraju ga i rastaviti na komponente koje su iskoristili da bi ga sastavili.
Dosadašnja praksa je nudila mogućnost da se iz otpremnice kreira Povrat od kupca koji bi automatski kreirao Radni nalog (kojim je proizvod sastavljen) s količinom u minus. Problem je nastajao kada iste robe ne bi bilo na skladištu. Tada bi se javljala poruka o grešci, da se takav nalog ne može odobriti, zato što nema dovoljno vrijednosti na skladištu.
Uvidjevši nepravilnost (uzgred zahvaljujemo korisniku koji nam je to prijavio), cijeli proces je provjeren i na kraju promjenjen, kako bi se izvršio pravovaljani povrat robe, a time i komponenti proizvoda na skladište.
Povrat prozvoda sada mora ići ovim slijedom:
• prvo je potrebno na otpremnici, kojom je roba izdana, iz padajućeg izbornika Obrade pozvati Povrat robe od kupca. • otići kroz stablo dokumenta na Povrate robe od kupca i odobriti kreirani povrat. • kroz već spomenuto stablo, otići na tabelu radnih naloga i kopirati radni nalog kojim je sastavljen proizvod koji se vraća. Ući u taj kopirani radni nalog i u polje količina unijeti –1 (minus jedan).
Navedenim akcijama prvo smo vratili proizvod kao robu na stanje i nakon toga ga rastavili na njegove komponente.
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.
|
|