UVOD
Osim što nam se bliži vrijeme blagdana i darivanja, bliži nam se i vrijeme godišnje inventure. Trudili smo se, na nama svojstven način, da vam olakšamo, ubrzamo i pojednostavimo inventure i prelazak u novu poslovnu godinu. Vodeći se time u nekoliko narednih 4D Wand Infoa detaljno smo rasčlanili i objasnili svaki od postupaka sa svim njihovim fazama, međufazama kao i mogućim problemima. Kako vas ne bi odjednom zatrpali velikim brojem informacija i stranica, predviđamo 4 posebna Infoa koja će se baviti samo inventurom i prelaskom u novu poslovnu godinu. Na taj način dobit ćete podsjetnik za izvršenja inventure. Nastojte da vam tijekom inventure 4D Wand Info uvijek bude pri ruci jer će to biti, ne jedini ali najbrži, način da dođete do pravovaljane i iscrpne informacije. Napominjemo da sa sadržajem 4D Infoa svakako upoznate sve one koji na bilo koji način sudjeluju u procesu inventure, jer ćete na taj način postići ono čemu i služi inventura, a to je da u jednom trenutku ažurirate svoje materijalno poslovanje kako bi ste dobili ispravne količinske i financijske pokazatelje skladišta tj. saznali s čim raspolažete u datom trenutku. Ujedno ćemo iskoristiti priliku i upoznati vas s dijelom novosti u inačici 4.0.00.
ZAŠTO NE RADITI ZA VRIJEME INVENTURE !!!UPOZORENJE!!!
Kako rekosmo, to je trenutak skladišnog poslovanja koji mora ostati zamrznut i neizmjenjen dok se inventura ne završi i dokument inventure ne odobri, čime je stanje u skladištu stavljeno u realne okvire tj. oslobođeno svih viškova i manjkova. Znači, kada radite inventuru, tj. brojite i unosite izbrojano, ne bi trebali raditi redovan posao. Oni koji su pravili ovakve pogreške prošlih godina neka ne očekuju da ćemo im pomagati i ispravljati podatke besplatno jer takva pogreška je apsolutno nepotrebna, ne potpada pod održavanje i oduzima i vama, i nama, mnogo vremena.
NA ŠTO OBRATITI POZORNOST PRIJE INVENTURE
Odmah na startu morate odrediti da li ćete inventuru raditi 31.12.2003. ili poslije 01.01.2004. Naime, vrlo bitan moment je upravo ta odluka koja ovisi o vašem poslovanju, a ima direktne posljedice na samu inventuru i ono bitnije, otvaranje nove poslovne godine.
•Prvi slučaj podrazumjeva standardni postupak vršenja inventure i sređivanja stanja u tekućoj godini tako da samim otvaranjem nove poslovne godine prenosite čista i sređena stanja skladišta. U tom slučaju nakon otvaranja nove poslovne godine, nema povratka u staru godinu, unošenja dokumenata koji se odražavaju na materijalna stanja (to bi značilo (in)direktno mjenjanje inventure), kao i unošenja registara (partneri, artikli...itd) jer sve uneseno u prethodnoj godini, NEĆE se automatski preslikati u novu godinu.
•Drugi slučaj podrazumjeva da ste 31.12.2003. otvorili novu poslovnu godinu i preslikali sva stanja kao i registre u novu godinu. Pošto vas u tom slučaju tek čeka sređivanje materijalnih stanja, a time i dosta posla oko unošenja novih dokumenata, izuzetnu pozornost treba obratiti godini u kojoj se radi. I u ovom slučaju vrijedi pravilo za registre. Sve što napravite u prethodnoj godini NEĆE se automatski prenijeti u novu već iste te artikle ili partnere... (registre), morate unijeti i u narednoj godini, na isto mjesto s istim nazivom i istom šifrom.
Jasno nam je da će biti situacija kada se mora nešto unijeti u prethodnoj godini i da je besmisleno ponavljati cijelu proceduru prijenosa materijalnih stanja u novu godinu. Stoga ćemo na kraju ovog serijala o inventurama, u Infou koji će biti posvećen otvaranju nove godine i prijenosima materijalnih i financijskih stanja, obraditi te specifične slučajeve i naučiti vas kako da na lak i jednostavan način uskladite podatke u različitim godinama.
PRIPREME ZA INVENTURU
Naša preporuka je da svakako prije same inventure, zadužite osoblje da složi robu u skladištima. Svakako prebrojite robu za koju ste sigurni da do inventure neće ići vani (npr. sezonska roba...itd.), prebrojite i napravite zapisnik o robi kojoj je istekao rok ili je uništena i sve ostale radnje za koje ste sigurni da će vam ubrzati sam popis robe. Odredite popisne komisije i s njima dogovorite način i vrijeme inventure, vodeći računa da se najpouzdaniji rezultati popisa postižu kada popis vode osobe koje ne rade u tom skladištu, ali uz asistenciju djelatnika koji poznaju robu. Preporučamo da se brojanje robe ne vrši na način da čitate s liste pa tražite te artikle po skladištu, nego brojite robu, redom po skladištu, i prebrojane vrijednosti upisujete na listu. Ne zaboravite voditi računa o komisijskoj robi i reversima. Zbog svoje specifičnosti ista zahtjeva poseban tretman i pažnju. Za tuđu robu koja se nalazi kod vas u komisijskoj prodaji napravite inventuru koristeći padajući izbornik Komisija, Inventura tuđe robe na komisiji. Za Reverse postoji zakonska obaveza da se vrate prije godišnje inventure. Ukoliko to nije izvedivo, iste vratite na stanje povratima reversa, pa ih ponovo izdajte na Revers u narednoj godini. Dobro planirana i pripremljena inventura doprinijeti će njenom brzom završetku i pouzdanim rezultatima. Stoga nemojte žaliti truda i vremena da inventuru kvalitetno pripremite. Svaki trenutak u pripremi inventure, višestruko će vam se vratiti u njenom provođenju.
NOVOSTI U INAČICI 4D Wanda 4.0.00. - Novi izgled glavnog izbornika i pozadina
Oni naši korisnici koji su već skinuli novu inačicu 4.0.00, primjetili su novi grafički izgled glavnog izbornika 4D Wanda. Time se željelo postići primjereniji i informatički svježiji izgled glavnog ekrana. Osim što su sada vidljivi svi postojeći moduli, ikone za pojedine module biti će uvijek na istim mjestima, tako da je svejedno za kojim računalom sjedite (bilo u tvrtki bilo kod bilo kojeg korisnika 4D Wanda), ikona koju tražite biti će upravo tamo gdje ste navikli da bude. Naravno da svi moduli nisu otvoreni nego samo oni koje imate pravo koristiti. Ostali su diseblirani (neaktivni) a njihovi nazivi ispisani su sivom bojom. Na ovom mjestu otkriti ćemo vam kako se pozadine i izgled podešavaju. S obzirom da dobar dio korisnika i nadalje prima 4D Wand Info telefaxom (još jednom apeliramo na njih da nam se jave i da, iz dobro poznatih razloga, iznađu načina da Info primaju e-mailom), grafičke izmjene je vrlo teško slikovno prikazati. Stoga ćemo u ovom slučaju više osloniti na riječi, a manje na slike. Kako bismo odredili da li ikone na glavnom izborniku (kao i ikone na izbornim linijama) želimo vidjeti trodimenzionalno ili po FLAT standardu, sa glavnog izbornika 4D Wanda pozovite ikonu Parametri programa koja se nalazi dolje lijevo u sredini. Nakon otvaranja slijedeće forme kliknite na prvu ikonu s lijeve strane Globalni parametri i u njoj odaberite karticu Izgled. Primjetiti ćete na njoj tri mogućnosti podešavanja izgleda ikona. Prvo Ravne ikonice na izbornim linijama - stavljanjem kvačice u ovo polje ikone na izbornim linijama (npr. ikone koje vidite kada uđete u modul Veleprodaja sa glavnog izbornika) biti će ravne tj. neće biti ispupčene. Naravno, ako želite 3D prikaz ikona, ovo polje ostavite bez kvačice. Drugo. Ravne ikone na glavnom meniju (potrebno restartirati program) imaju isti utjecaj kao i prethodno navedeni primjer. Treće. Prozirne ikone na glavnom meniju (potrebno restartirati program). Stavljanjem kvačice ikone na glavnom izborniku postaju prozirne, tj. poprimaju izgled pozadine. Prelaskom mišem preko takvih ikona ocrtava se izgled ikone. Vama je ostavljena sloboda izbora pa prema tome sve kombinacije isprobajte i odlučite se za onu koja vam se najviše sviđa. Napominjemo da se pozadina i izgled ikona određuje za jednu tvrtku/godinu i nije ih moguće vezati za pojedinog korisnika. Ukratko, tko prilagodi pozadinu i izgled glavnog izbornika, prilagodio ih je svima u tvrtki a ne samo sebi. Naravno, tu nije kraj. U istom tom izborniku Parametri programa kliknite na ikonu Setiranje pozadina i odaberite karticu Glavni meni. Na ovom mjestu birate boju pozadine za tvrtku/godinu. Za sada vam se nudi 5 boja a u dogledno vrijeme taj broj će biti povećan o čemu ćete biti na vrijeme izvješćeni. Na istoj toj kartici primjetiti ćete i mogućnost stavljanja kvačice u Dodatna slika na meniu što će za posljedicu imati pojavu neke od simpatičnih životinja u gornjrm desnom kutu glavnog izbornika, čime se postiže lakša razlikovnost pojedinih tvrtki/godina. Naravno i ovdje vrijedi pravilo, koliko boja toliko životinja. Kako napomenusmo, grafičkom razvoju nije kraj i s vremenom on će se razvijati i nadopunjavati o čemu ćete biti na vrijeme izvješćeni.
NOVOSTI U INAČICI 4D Wanda 4.0.00. - Nova ikona na glavnom izborniku IZBOR GODINE
Ikona koja će razveseliti sve one kojima je promjena godina u jednoj tvrtki prečesta pojava. Pojavom ove ikone na vrlo jednostavan način skačete iz godine u godinu. Dovoljno je kliknuti na nju i otvara se popis svih postojećih godina za odabranu tvrtku. Dvostrukim klikom na odabranu godinu ili klikom na tipku Izbor 4D Wand će biti spreman za rad u toj odabranoj godini.
NOVOSTI U INAČICI 4D Wanda 4.0.00. - Promjena u pravima pristupa
Pažljivijima nije promakla nelogičnost u pravima pristupa, gdje su se pojedina (ne)prava nazivala Isključi.... Kako bi ispravili nelogičnosti i prava postala uistinu prava koja se uključuju, napravili smo proces koji će preimenovati vaša prava i umjesto da ista budu isključena, sada će biti uključena. Pokažimo to na primjeru prava br. 201 koje se do sada zvalo Isključi izmjenu rabata i neto cijena. To je zapravo bilo (ne)pravo i ako smo željeli da vidimo rabate i neto cijene to pravo je moralo biti isključeno tj. nije smjelo pokraj njega biti oznake X.
Sada se to pravo zove Izmjena rabata i neto cijena i kraj njega mora biti X ako iste želimo vidjeti na dokumentima. Sve navedeno u primjeru vrijedi i za prava 72 i 73. Naš savjet. Kako bi bili sigurni da su vam prava pristupa ispravno definirana, sa glavnog izbornika 4D Wanda, pozovite tipku Alat i iz nje pozovite tipku Provjera modula sigurnosti. Nakon toga možete otići u modul Korisnici i prava pristupa i provjeriti da li su prava ispravno definirana. Napominjemo da je proces koji smo napravili automatski, ali ako priomjetite da ne vidite neke cijene ili da su neka polja koja to obično nisu sada siva, neaktivna ili se vide zvjezdice umjesto brojki, riješenje leži najvjerojatnije u gore opisanom procesu.
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.
|
|