4D Wand Info
Br. 47, 21.12.2001.
Vrijeme je, kao i svake godine, da vas upoznamo i podsjetimo, kako postupiti kada dođe vrijeme inventure, otvaranja nove poslovne godine i prijenosa početnog stanja. GODIŠNJA INVENTURA *** U ovom infou nećemo razmatrati sve mogućnosti rada inventura već ćemo se ograničiti samo na godišnju inventuru. Sve ostale radnje i postupci, vezani za inventuru, su slične opisanoj. Više informacija potražite u Helpu 4D Wanda ili nas nazovite. Priprema popisa za sve artikle: pritiskom na ovu opciju program će sve stavke koje imaju zalihe na skladištu kreirati u tabelu stavki inventurnog popisa. Prije kreiranja stavki inventure možete ispisati liste Prazna popisna lista sa artiklima nađenim na skladištu, Prazna popisna lista sa artiklima nađenim na skladištu s količinama, a popisne liste Popisna lista za inventuru i Popisna lista za inventuru s količinama kada su kreirane stavke u tabeli stavki inventurnog popisa. Ovi dokumenti se nalazi u padajućem izborniku Ispis. U tabeli stavki inventurnog popisa pored naziva, šifre i kataloškog broja nalaze se slijedeće kolone: zalihe, količine po knjigovodstvu, količine po popisu, cijena, vrijednost po knjigovodstvu, vrijednost po popisu, manjak-količina, manjak-vrijednost, višak-količina, višak-vrijednost, razlika. NAPOMENA: Za vrijeme trajanja inventure (dok dokument inventure stoji neodobren) NEMOJTE stavljati i skidati robu sa skladišta putem bilo kojeg dokumenta, jer u tom slučaju inventura neće biti ispravna i program vam neće niti dopustiti da odobrite takvu inventuru. I na kraju jedan savjet. Inventuru radite na način da robu popisujete gledajući po skladištu i upisujući nađene količine na inventurnu listu. Ako gledate po redosljedu po kojem se artikli nalaze na papiru, otvarate sebi mogućnost da propustite popisati neku od roba, budući da je moguće da na praznoj popisnoj listi neki od artikala nije naveden, jer ga imete na skladištu a njegova knjigovodstvena količina je nula. NAPOMENA za korisnike koji svoju robu daju na komisiju i revers. Kada je inventura napravljena za svu robu koja je na komisiji ili reversu kod poslovnih partnera, napravite dokument povrata sa komisije i povrata sa reversa. Te dokumente odobrite i poslije toga napravite prijenos početnog stanja u novu knjigovodstvenu godini. Kada je prijenos početnog stanja napravljen, u novoj knjigovodstvenoj godini, otvorite nove dokumente komisije i reversa, te u njih ponovo upišite robu koja je kod vaših poslovnih partnera na komisiji ili reversu. I. OTVARANJE NOVE GODINE Otvaranje nove obračunske godine i prijenos početnog stanja pozivate pomoću ikone Početna stanja koja se nalazi na glavnom izborniku programskog rješenja 4D Wand. Otvoriti će se novi prozor sa tri tipke. Nova godina se kreira pritiskom na tipku Nova obračunska godina. Prvo program šalje upozorenje Da li ste sigurni da želite kreiranje nove obračunske godine za kalendarsku godinu: 2002?. Odgovorom Da potvrdite otvaranje nove obračunske godine. Program će vas obavijestiti da je uspješno kreirao novu obračunsku godinu, što potvrdite sa tipkom OK. II. PRIJENOS POČETNOG STANJA VAŽNO: Prilikom prijenosa podataka sve radne stanice MORAJU biti izvan programskog rješenja 4D Wand. Program neće prebaciti niti jedan robni dokument bez obzira da li je odobren ili ne tako da je potrebno sve robne dokumente odobriti/obrisati i po potrebi nakon prijenosa početnog stanja kreirati te dokumente u novoj obračunskoj godini. Prijenos podataka financijskog knjigovodstva Pritiskom na treću tipku Prijenos početnog stanja otvara se novi izbornik. Tu možete izabrati da li želite prijenos podataka za financijsko ili robno-materijalno knjigovodstvo. Izborom prijenosa podataka za financijsko knjigovodstvo program će prenijeti početno stanje u novu godinu u nalog za knjiženje broj 1 i OBRISATI trenutni sadržaj naloga broj 1. Ukoliko ste već kreirali novu obračunsku godinu i želite unositi neke podatke u financijsko knjigovodstvo prije nego što ste prenijeli početno stanje (npr. izvode) potprebno je da otvorite nalog za knjiženje pod rednim brojem 2, budući da je nalog broj 1 s datumom 01.01. rezerviran za automatski prijenos početnog stanja iz prethodne godine. Pritiskom na tipku Da program otvara okvir na kojem vidite iz koje se godine i u koju se godinu prenose podaci. Ovdje možete kvačicom označiti mogućnost prijenosa IOS-a po komitentima. Ukoliko ne označite ovu opciju program će prenijeti samo trenutno stanje komitenta u kumulativu (jednu stavku). Preporuka da napravite prijenos IOS-a po komitentima, jer ćete na taj način osigurati podatke o svim neplaćenim računima i njihovim valutama. Da bi prijenos bio ispravan svi IOS-i moraju biti zatvoreni. Pritiskom na tipku Obrada program će započeti sa prijenosom podataka. Prijenos podataka robno materijalnog knjigovodstva Izborom prijenosa podataka za robno-materijalno knjigovodstvo program će otvoriti novi okvir na kojem vidite iz koje godine i u koju se godinu vrši prijenos podataka. Na tom okviru se nalazi i polje za upis uvjeta pri prijenosu podataka. To polje služi nama za prijenos podataka u nekim specijalnim slučajevima, te ga vi ostavite praznim. Pritiskom na tipku Obrada (ili "Prijenos početnog stanja skladišta" ovisno od verzije programa koju imate), program će otvoriti novi okvir u kojem birate skladište za koje radite prijenos početnog stanja. Prijenos podataka potrebno je napraviti za svako skladište pojedinačno. Napomena: Molimo vas da nakon prelaska u novu poslovnu godinu obratite pažnju na tabelu Komercijalisti (padajući izbornik Registri). Naime, zbog konverzije koja se odvijala nadogradnjom na inačicu 3.6.xx moguće je da u tabeli Komercijalisti imate i neke nepostojeće izraze i čudne napomene. Dovoljno će biti da takve bez razmišljanja obrišete.
Ako želite primati 4D Wand info na e-mail adresu, javite namna 4d@4d.hr ili nazovite.
|