Spajanje komitenata

Čest je slučaj da se nepažnjom ili nedostatkom informacija otvori više komitenata u 4D Wand-u iako se radi o istoj pravnoj osobi. 4D Wand tu postavlja ograničenja i upozorenja npr. ako kod unosa detektira isti naziv/adresu komitenta, ako pokušate unijeti OIB koji već postoji i sl. no, iz operativnih razloga dopušta se unos više različitih komitenata koji su u stvari jedna pravna osoba. Naravno da takve informacije dovode do zabuna i usporavaju operativan rad.
U cilju izbjegavanja takvih situacija i pojednostavljenja pristupa informacijama o komitentu, u modulima Veleprodaja (ili Maloprodaja) i Financijsko knjigovodstvo pozivom padajućeg izbornika Alat --> Spajanje komitenata takvi komitenti se mogu spojiti. Spajanje uključuje prebacivanje svih dokumenata, stavki i knjiženja s jednog komitenta (Sa šifre:) na drugog (Na šifru:) a ako tako odredite mogu se prebaciti i sve osobe (telefonski imenik (2)) iz jednog komitenta u drugi. Nakon provedenog spajanja, komitent s kojeg smo prebacili podatke može se obrisati iz adresara. Ako nismo zadovoljni pukim spajanjem već nam je namjera obrisati oba kriva komitenta, tada se vrši prebacivanje poslovanja oba partnera na potpuno novog (Nova šifra: (1)) komitenta.

Nakon uspješnog spajanja prikazat će se i log s informacijom koje ste komitente spojili.

*** Napominjemo da je proces nepovratan i da prije samog pokretanja svakako još jednom provjerite opravdanost i svrsishodnost spajanja koje želite provesti.
*** Ujedno napominjemo da se spajanje komitenata može odraditi samo u posljednjoj poslovnoj godini.
*** Isto tako, nije moguće spajanje komitenata kojima izdajete eRačune.

Spajanje osoba (adresanta)

Ako postoji potreba moguće je izvršiti spajanje osoba (adresanata). Razlog spajanja adresanata može biti to što je dva ili više puta otvorena jedna te ista osoba istog prezimena i imena (zamjena prezimena i imena), na dvije osobe unesene iste e-mail adrese i sl., a nepobitno je utvrđeno da se zaista se radi o jednoj te istoj osobi (adresantu).
Svakako prije procesa spajanja treba provjeriti da li se zaista radi o istim osobama (adresantima), jer je proces nepovratan. Proces spajanja osoba dostupan je u modulu Financijsko knjigovodstvo --> padajući izbornik Alat-->Spajanje osoba.

*** Napominjemo da nije moguće spajanje osoba iz plaća, honorara, primatelj eRačuna, loyalty programa ili osobe koja je označena kao web kupac.

Prvo je potrebno odabrati osobu na koju će se spojiti jednu ili više drugih osoba koje su recimo greškom otvorene više puta, a u stvarnosti se radi o jednoj te istoj osobi. Zatim je potrebno označiti uvjete po kojima će program 4D Wand ponuditi osobe za spajanje (prvi donji ekran). Ovisno o strukturi podataka ako ponuđene osobe za spajanje odgovaraju, iste treba prebaciti u donju tabelu (koristiti ikonice za prebacivanje osoba u donju tabelu.)

Potvrđivanjem naredbe OK izvršit će se spajanje osoba iz donje tabele s osobom odabranom za spajanje. Svakako detaljno pročitajte napomenu i tek potom završite proces spajanja osoba.
Ako program ne ponudi željene osobe korištenjem ikonice slobodni izbor osoba za spajanje možete ručno odabrati bilo koju osobu koju želite pripojiti drugoj osobi. Daljnje radnje su iste kao prethodno opisane.
Iz donje tabele u gornju tabelu mogu se prebaciti samo osobe koje je program automatski ponudio.


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.