EDI Import/Eksport Panteon Plus

Setiranje importa EDI narudžbi po formatu Panteon Plus

Datum kreiranja: 08.06.2008.

Datum zadnje izmjene: 16.11.2020.

Kazalo:

Import EDI narudžbi Panteon Plus

Export EDI otpremnica Panteon Plus

Posebni zahtjevi i napomene vezane za razmjenu dokumenata s poduzećem BIPA

Posebni zahtjevi i napomene vezane za razmjenu dokumenata s poduzećem DM drogerie markt

Import EDI narudžbi Panteon Plus

Za import EDI narudžbi Panteon Plus isporučuje tri osnovne datoteke: Izme_nar.sdf, Osnova_n.sdf, Postavke.sdf i datoteke Popusti.sdf i Kon_nar.sdf koje još ne koristi niti jedan njihov kupac u Hrvatskoj. Datoteke Izme_nar.sdf, Osnova_n.sdf i Postavke.sdf treba spremiti na mjesto od kud će se datoteke importirati u 4D Wand.
Da bi procedura mogla ispravno prepoznati sve podatke koji se importiraju, potrebno je ispravno unijeti nekoliko podataka.
U komitentima treba unijeti sve poslovne partnere od kojih će se primati EDI narudžbe tako da se unesu i mjesto fakturiranja i sva otpremna mjesta kojima će se vršiti isporuke, odnosno od kojih će dolaziti EDI narudžbe. Otpremna mjesta trebaju biti povezana s centralom kroz polje Račun ide na:. Na poslovnim partnerima od kojih se narudžbe primaju u elektronskom obliku treba upisati GLN (ILN) brojeve i šifru skladišta s kojih će se za to otpremno mjesto raditi isporuka.

Po tim kriterijima će procedura za import prepoznati naručitelja, odnosno platitelja, kako bi ih mogla staviti na dokument Ulazne narudžbe.
Drugi bitan podatak je od posebne važnosti za jednoznačno prepoznavanje artikala, što znači da je na sve artikle koji će se naći u EDI dokumentima nužno unijeti neki nepogrješiv način prepoznavanja. Prvi kriterij pretraživanja jeste šifra artikla specifično upisana za tog kupca, kao na primjeru artikla koji je kroz paralelne šifre na tabeli artikala dobio dodatnu šifru 44711 za kupca Metro cash&carry d.o.o. kao centrale. Druga razina pretraživanja će tu istu šifru tražiti u istoj datoteci, ali ovaj put za mjesto otpreme, jer paralelna šifra može iz nekog razloga biti specifična samo za jedno mjesto otpreme. Oba ova pretraživanja su korisna ako kupac diktira šifre artikala. Za upis dodatnih šifri pozvati ikonu (1.) i na otvorenoj formi Lista dodatnih šifri za robu (2.) odabrati Unos. Na formi Dodatne šifre za artikle (3.) odabrati komitenta i unijeti šifru/bar code od tog partnera/komitenta.

Daljnja pretraživanja artikla se rade redom po bar kodu artikla upisanom na formi artikala. Ako se artikl ne pronađe ni po bar kodu, pretraživanje se nastavlja dalje po kataloškom broju artikla upisanom na formi artikala, pa zatim po šifri artikla, koje kupac predaje u narudžbi kao dobavljačevu šifru. Bilo koji od kriterija prepoznavanja artikla se dogovori između kupca i dobavljača, procedura za import će ispravno funkcionirati.

Import datoteka se pokreće otvaranjem tabele dokumenata Narudžbe kupaca (ULN),

te nakon toga pozivom procedure za EDI - import narudžbe PanteonPlus.

Nakon poziva otvorit će se standardna windows forma za odabir putanje do EDI narudžbe spremljene u nekom unaprijed određenom direktoriju. Treba odabrati datoteku Izme_nar.sdf i nakon toga stisnuti tipku Open.

Nakon izbora datoteke i pritiska na tipku Open, dokument koji se nalaze u ulaznoj datoteci će biti importiran u tabelu ulaznih narudžbi 4D Wanda. Bez obzira na rezultat importa, nakon završetka će se na ekranu otvoriti prozor s log datotekom, u kojoj se mogu pročitati sve eventualne poruke o greškama i izvršenim importima. Informacije se u log datoteku dodaju na sam kraj, tako da za čitanje najnovijih poruka treba odskrolati na kraj teksta.

Export EDI otpremnica Panteon Plus

Kao rezultat eksporta EDI otpremnica Panteon Plus kreira se datoteka ovakvog tipa: 0510001232014.des ili 0670012342014.des u kojima se po definiciji pružatelja usluge razmjene dokumenata nalaze svi potrebni podaci da bi EDI otpremnica mogla biti ispravno importirana na drugoj strani. Datoteke EDI otpremnica se spremaju na ono mjesto od kuda ih EDI pružatelj usluge importira u svoje programsko rješenje i prosljeđuje dalje svojim korisnicima.
Da bi procedura mogla ispravno eksportirati sve potrebne podatke, potrebno ih je ispravno unijeti u 4D Wand.
Dokumenti 4D Wand-a iz kojih se mogu eksportirati EDI otpremnice su Izdatnice na komisiju i Otpremnice i one moraju bezuvjetno biti vezane s Narudžbama od kupca kroz stablo dokumenata direktno ili preko prijenosnica. Procedura neće moći eksportirati i prikazati podatke iz Narudžbi od kupaca ako ovaj uvjet nije zadovoljen. Isto tako, otpremni dokumenti moraju biti povezani jednostrukim vezama, jer se višestruke isporuke po nekoj narudžbi ili višestruke veze u stablu dokumenata ne mogu biti eksportirati na način koji bi zadovoljio zahtjeve pružatelja usluge razmjene podataka.
 Direktorij za razmjenu je isti kao i onaj u koji dolaze narudžbe od kupaca, a postavlja se kroz Parametre programa na slijedeći način: Parametri programa (1)--> Globalni parametri (2) -->Specifični folderi (3) --> Panteon Plus (4)

U komitentima treba unijeti sve poslovne partnere od kojima će se slati EDI otpremnice tako da se unesu i mjesto fakturiranja i sva otpremna mjesta kojima će se vršiti isporuke, odnosno kojima će odlaziti EDI otpremnice. Otpremna mjesta trebaju biti povezana sa centralom kroz polje Račun ide na:. Na poslovnim partnerima kojima se otpremnice šalju u elektronskom obliku treba upisati GLN (ILN) brojeve i šifru skladišta s kojeg će se za to otpremno mjesto raditi isporuka.

Po tim kriterijima će procedura za eksport prepoznati otpremno mjesto, odnosno platioca, kako bi ih mogla ispravno eksportirati u dokument EDI Otpremnice.
Isto tako, da bi podaci mogli biti nedvosmisleno prepoznati, na organizacijskoj jedinicu koja opisuje Vaše poduzeće, mora biti definiran konkretan poslovni partner i u njemu upisani svi podaci, uključujući i Vaš GLN broj koji ste za razmjenu dokumenata morali dobiti od nadležnog autoriteta za dodjelu u svijetu jedinstvenih kodova lokacija. Podatak se za organizacijsku jedinicu povezuje na slijedeći način:

S glavnog izbornika 4D Wanda odaberite tipku Podaci o korisniku,

u tabeli se pozicionirajte na organizacijsku jedinicu (najčešće sa šifrom 00001) tj. na naziv vaše tvrtke (1) i aktivirate tipku Izmjena čime se otvara forma s podacima o vašoj tvrtki. Na dnu forme, potrebno je popuniti polje Komitent koji odgovara ovoj OJ. (2) odabirom tipke sa strelicom prema dolje. Njome se aktivira tabela s pregledom poslovnih partnera i na njoj je potrebno odabrati poduzeće koje odgovara centrali odnosno mjestu fakturiranja vaše tvrtke. Konkretno znači da morate odabrati sebe tj. vašu tvrtku iz tabele partnera (3). Naravno, ako nekim slučajem niste do sada definirali vašu tvrtku u tabeli partnera, morate je unijeti.. i na njoj popunite sve podatke uključujući GLN broj i BIC broj . U polje “BIC broj (unosi se samo za banke”) unosi se naziv poslovne banke kako bi se u exportu računa pojavio naziv vaše poslovne banke ako druga strana uvjetuje taj podatak u eksportu. Nakon toga pritiskom na tipku Izbor (4) potvrdite izbor trenutno osvijetljenog poduzeća, što će izazvati prijepis njegove šifre na formu organizacijske jedinice. Postupak je skraćeno opisan na sljedećoj slici.

Isti postupak treba ponoviti i sa skladištima s kojih će se isporučivati roba kupcima kojima ćete slati EDI dokumente. Samo u ovom slučaju nećete vezivati partnera za organizacijsku jedinicu, već za skladište. S glavnog ekrana 4D Wanda odaberemo ponovo ikonu Podaci o korisniku. Zatim se pozicionirate na željeno skladište (1)i aktivirate tipku Izmjena. Na formi skladišta potrebno je popuniti polje Poslovnica (2) na isti način kako ste odabirali partnera (3) za organizacijsku jedinicu (vidi sliku).

Slijedeći bitan podatak je od posebne važnosti za jednoznačno prepoznavanje artikala, što znači da je na sve artikle koji će se naći u EDI dokumentima nužno unijeti neki nepogrešiv način prepoznavanja. Prvi kriterij pretraživanja jeste šifra artikla specifično upisana za tog kupca, kao na primjeru artikla koji je kroz paralelne šifre na tabeli artikala dobio dodatnu šifru 44709 za kupca Metro cash&carry d.o.o. kao centrale. Druga razina pretraživanja će tu istu šifru tražiti u istoj datoteci, ali ovaj put za mjesto otpreme, jer paralelna šifra može iz nekog razloga biti specifična samo za jedno mjesto otpreme. Oba ova pretraživanja su korisna ako kupac diktira šifre artikala.

Daljnja pretraživanja artikla se rade redom po bar kodu artikla upisanom na formi artikala. Ako se artikl ne pronađe ni po bar kodu, pretraživanje se nastavlja dalje po kataloškom broju artikla upisanom na formi artikala, pa zatim po šifri artikla, koje kupac predaje u narudžbi kao dobavljačevu šifru. Bilo koji od kriterija prepoznavanja artikla koji se dogovori između kupca i dobavljača, procedura za eksport će ispravno funkcionirati.

Export datoteka se pokreće otvaranjem tabele dokumenata Otpremnica (OTP) (Veleprodaja --> Promet --> Otpremnice) ili Izdatnice na komisiju (KOI) (Veleprodaja --> Komisija --> Izdatnice na komisiju). Na otvorenoj tabeli potrebno j epozvati padajući izbornik Obrade --> EDI - Electronic Data Interchange i u ovisnosti o otvorenoj tabeli pozvati Editel ( Panteon Plus) - Eksport označenih otpremnica ili Editel ( Panteon Plus) - Eksport otpremnice/komisijske izdatnice.

Nakon poziva će se otvoriti prozor s podatkom o trenutno određenom direktoriju za razmjenu EDI dokumenata s Panteon Plus pružateljem usluge.

U slučaju da je eksport pozvan za označene dokumente pojaviti će se slijedeća poruka:

 

Ako na postavljeno pitanje odgovorite sa Da, program će u postavljenom direktoriju kreirati jednu ili više datoteka s EDI otpremnicama za Panteon Plus. Datoteke će dobiti nazive ovog tipa: TTTBBBBBBGGGG.des, gdje je TTT numerički prikaz tipa dokumenta iz kog je nastala EDI otpremnica (051 za Otpremnicu, 067 za Izdatnicu na komisiju), BBBBBB je interni broj eksportiranog dokumenta u 4D Wand-u, a GGGG je poslovna godina iz koje je dokument eksportiran.
Ako eksport završi bez otkrivenih formalnih grešaka, na ekranu će se pokazati upit u slučaju da ipak želite pregledati Log datoteku o dosada izvršenim eksportima EDI otpremnica za Panteon Plus.

Ako ste na postavljeno pitanje odgovorili sa Da ili nakon završetka eksporta u kom su otkrivene formalne pogreške u podacima koji se eksportiraju, na ekranu će se otvoriti prozor s prikazanom Log datotekom, u kojoj se mogu pročitati sve eventualne poruke o greškama i izvršenim eksportima. Informacije se u log datoteku dodaju na sam kraj, tako da za čitanje najnovijih poruka treba otići na kraj teksta.

Posebni zahtjevi i napomene vezane za razmjenu dokumenata s poduzećem BIPA

U slučaju da se ulazne narudžbe importiraju od poduzeća BIPA ili se prema njima eksportiraju otpremnice, trebalo bi povesti računa o nekoliko specifičnih zahtjeva opisanih u dokumentaciji Panteon Plus DESADV dokumenta.
Import i eksport za BIPA za način rada Cross Docking i Centralna isporuka, ima specifične zahtjeve u svezi importa i eksporta elektroničkih dokumenata. Za način rada Dućan ne bi trebalo biti posebnih razlika u odnosu na ostale komitente koji koriste Panteon Plus elektroničku razmjenu dokumenata, pa bi ranije napisane upute trebale biti dovoljne za ispravan rad.
Dokumente je po zahtjevu BIPA potrebno razdvojiti prema asortimanu robe, koji se u elektroničkom dokumentu moraju naći posebno obilježeni drugačijom šifrom pošiljatelja odnosno dobavljača. BIPA će za ovaj slučaj, osim osnovnog GLN-a Vašeg poduzeća, dodijeliti i dodatne GLN-ove vezane za određeni asortiman robe koji će naručivati i traže da se kao dobavljač identificirati za svaki asortiman posebno upravo tim dodatno dodijeljenim GLN-om. Da bi ovakav način importa i eksporta bio moguć, za potrebu ove specifičnosti se moraju otvoriti tri nova skladišta, najpraktičnije je da budu tranzitna povezana na skladište s kog će se u biti roba slati, a na njih treba zakačiti tri nova komitenta sa upisanim dodijeljenim GLN brojevima koji će predstavljati Vaše poduzeće u funkciji dobavljača za određeni asortiman robe, a u šifru EDI skladišta na komitentu treba upisati skladište na koje će komitent biti vezan u polju EDI GLN/S k ladište: podataka o komitentu na kartici 2 . Komercijalni podaci . Prilikom importa narudžbi, uz pomoć GLN broja na elektroničkom dokumentu, biti će prepoznat komitent i podaci s njega će biti upotrijebljeni za kreiranje dokumenta na ispravnom skladištu za odgovarajući asortiman artikala koji zahtjeva BIPA. Narudžba kupca i vezana otpremnica se moraju nalaziti na skladištu s kog se odgovarajući asortiman isporučuje, jer u protivnom dokument za elektronsku razmjenu neće biti ispravno eksportiran.
Drugi važan zahtjev jest način naručivanja robe. BIPA u ovim situacijama uvijek naručuju šifre i količine transportnih pakiranja, koje će specifičan način unosa šifri artikala, pretvoriti u osnovne jedinice mjere prilikom importa i pretvoriti natrag u količine i šifre transportnih pakiranja prilikom eksporta dokumenta u elektroničku otpremnicu. BIPA prihvaća ispisane dokument u osnovnoj jedinici mjere. Da bi se elektronički dokumenti ispravno importirali i eksportirali, potrebno je za artikle definirati dodatne šifre kroz tabelu Artikala -> Pregled -> Dodatne šifre… (Ctrl+Š) ili klikom na crveno označenu ikonicu na slici ispod, te dodati šifru i količinu u transportnom pakiranju za centralu BIPA d.o.o., čime se proceduri za import omogućuje da napravi konverziju transportnog pakiranja u osnovnu jedinicu mjere i time zadovolji zahtjeve kupca u elektroničkoj razmjeni dokumenata.

Procedura za import narudžbi kupca će iz podataka učitati GLN koji vam je BIPA dodijelila za određeni asortiman robe, preko njega učitati narudžbu na skladište upisano na tom komitentu, preko dodatnih šifara artikla će učitati faktor količine i pripremiti stavke ulazne narudžbe u osnovnoj jedinici mjere. Nakon toga treba obavezno iz narudžbe kupca kreirati otpremnicu kako bi se zadržala veza na roditeljski dokument i time omogućio dohvat podataka potrebnih za ispravan eksport otpremnice. Također valja napomenuti da je u ovim načinima rada s poduzećima BIPPA za jednu narudžbu kupca uvijek vezana samo jedna otpremnica.
 Kako BIPA u periodu testiranja šalje narudžbe s uključenim indikatorom da se radi o dokumentima za testiranje, procedura za import ulaznih narudžbi u polje trećeg reda napomene na dokumentu ispred GLN-a i broja narudžbe dodaje niz *** TEST *** , kako bi se takvi dokumenti mogli nedvosmisleno prepoznati. Ako želite takvu importiranu narudžbu iskoristiti za isporuku, obavezno je iz navedenog polja obrisati tekst *** TEST *** , uključujući i jedan razmak prije GLN broja koji obično počinje s 385, ne dirajući ostatak sadržaja, kako bi procedura za eksport otpremnice mogla ispravno iskoristiti ostale podatke kod kreiranja elektronskog dokumenta otpremnice.

Posebni zahtjevi i napomene vezane za razmjenu dokumenata s poduzećem DM drogerie markt

U slučaju da se ulazne narudžbe importiraju od poduzeća DM drogerie markt i prema njima se eksportiraju otpremnice ili izdatnice na komisiju, trebalo bi povesti računa o specifičnom zahtjevu opisanih u dokumentaciji Panteon Plus DESADV dokumenta.
U navedenom exportu potrebno je referencirati se na polje NAZ_OE_D iz ORDERS datoteke za import narudžbi od kupaca. Drugim riječima, DM drogerie markt u exportu otpremnica i komisijskih izdatnica očekuje da se na određenoj poziciji šalje podatak o dobavljaču u obliku kakav su zaveli u svom programskom rješenju. Potrebno je da od DM drogerie markt zatražite navedeni podatak i upišete ga na komitenta koji predstavlja centralu u polje „Naš broj“.

Navedenu vrijednost možete saznati i iz datoteke za import narudžbi od kupaca „Osnova_n.sdf“ na poziciji 347.

 

 


*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.