Setiranje 4D Backup-a
Odabirom ikone Setiranje parametara program otvara se ekran s bitnim elementima koje je moguće podesiti. Na ekranu su dostupne sljedeće opcije:
Broj dana upozorenja (maksimalni broja dana između kreiranja arhiva) (1.) Ovdje ćete odrediti broj dana nakon kojih će program tražiti da ponovite arhiviranje. Ujedno, nakon isteka roka određenog na ovom mjestu, program će kod startanja bilo koje 4D Wand aplikacije istaknuti prozor s napomenom da rezervne kopije nisu napravljene u predviđenom vremenu. U slučaju da zaboravite, nakon što prođe setirani broj dana ponovo arhivirati podatke, opis seta podataka u prvoj tabeli na ekranu Snimanje rezervnih kopija postaje crven, čime vas program upozorava da je vrijeme za snimanje rezervnih kopija.
Osnovni direktorij za dearhiviranje (2.) Kada otpakiravate arhive s važnim podacima, poželjno je podatke otpakirati u neki privremeni direktorij i tek zatim ih iz tog direktorija prebaciti u direktorij u kome se iste trebaju nalaziti. 4D Backup u arhive snima i putanju do datoteke, tako da će se i prilikom otpakiravanja arhive datoteke kreirati u ispravnom poddirektoriju. Program inicijalno nudi direktorij C:\TEMP\ koji je preporučljivo zadržati.
Prikazivanje uvodnog ekrana nakon startanja programa (3.) Uvodni ekran koji se pojavio prilikom prvog startanja programa možete ponovo aktivirati ukoliko označite ovu opciju, kao i deaktivirati na samom uvodnom ekranu. Na uvodnom ekranu nalazi se nekoliko bitnih napomena.
Mapiranje mrežnih diskova (4.) Često se računala u mreži povezuju putem tzv. mapiranja mrežnih diskova, gdje se dostupni mrežni direktorij mapira lokalno kao disk jedinica: npr. direktorij \\Server\c možete lokalno mapirati kao disk H:. Ako se u mreži nalazi direktorij u kojem želite kreirati arhivu, potrebno je ovdje unijeti potrebne parametre za povezivanje. Npr. ako u mreži postoji externi disk na lokaciji \\Server\externi_disk možete ga označiti kao Z: i program će se prije kreiranja arhive mapirati na externi disk uređaj, kreirati arhivu na njemu i zatim se isključiti iz mreže. Ukoliko je externi disk već povezan na vaše računalo, program neće promijeniti status mapiranog diska, odnosno, on će ostati povezan. Za ažuriranje podataka o mapiranim direktorijima koristite tipke Unos, Izmjena i Brisanje koje se nalaze s desne strane tabele.
E-mail s izvještajem (5.)
4D Backup može javiti da li je svoj posao odradio do kraja i da li je u tome bio uspješan. Preduvjet za to je da se popune postavke slanja e-maila. Dakle, potrebno je popuniti:
•E-mail server (naprimjer smtp.gmail.com)
•Port (standardno 25, gmail 587)
•Korisničko ime (korisničko ime na e-mail serveru)
•Šifru (korisnička šifra na e-mail serveru)
•E-mail pošiljatelja kao i e-mail primatelja obavijesti. Kako se vidi iz priloženog, broj primatelja obavijesti ograničen je na 3. Preporuka je da uneseni e-mailovi budu oblika "Ime i prezime"<ime.prezime@nazivfirme.hr>. Ako pozovete zelenu ikonu za upis, dovoljno je upisati čisto ime i prezime i čistu e-mail adresu koji će na OK dobiti preporučeni izgled.
Kako bi provjerili da li je sve uspješno setirano, pozovite ikonu Test e-maila koji će poslati testnu poruku. Na koncu, ako je sve OK i ako 4D Backup uspješno odradi svoj posao, dobiti ćete e-mail sadržaja kao na slici.
Naravno, ako backup nije uspješno izvršen u naslovu poruke (subject-u) će nedvosmisleno pisati da backup NIJE izvršen. Isto tako, ako ručno pokrenete snimanje na neko odredište, a nije zadovoljen uvjet da nitko ne smije imati otvoren 4D Wand, pojavit će se forma s porukom BACKUP NIJE MOGUĆE IZVRŠITI!!! s popisom korisnika koji u tom trenutku koriste 4D Wand. Na tabeli se nalaze informacije 4D Wand aplikacija, 4D Wand korisnik, Windows korisnik, Naziv računala, Tvrtka, Godina, Datum, Vrijeme, Proteklo, Datum prijave, Vrijeme prijave dakle, sve bitne informacije kako bi ste što prije pronašli odgovornog za zaustavljanje 4D Backup-a.
Provjerite najčešće greške kod snimanja sigurnosnih kopija.
*** Napomena - upute se mogu razlikovati u slikama i tekstu od sadržaja koji se nalazi na vašem računalu, ovisno o inačici 4D Wanda koju trenutno koristite. Posljedica je to stalnog razvoja i nadogradnje 4D Wanda, a koji iz objektivnih razloga dinamikom ne prati i nadogradnja modula Upute. Posebno se to odnosi na zamjenu službene valute RH kuna (kn) u euro (€) i njen prikaz u uputama.
|
|